2018. július 05. | 18:19

A Manhart szerint nem volt elég drámaiság az új BMW M5-ben. Plusz 100 lóerő és némi arany használatával még betegebb szedánt hoztak össze.

Az új BMW M5 számait elnézve, kevesen gondolnák azt, hogy ez az autó még több kraftot kíván. A 600 lóerős, 4.4 literes V8-assal nehezen lehet betelni, az újdonsült M xDrive összkerékhajtással ráadásul hihetetlenül hatékony, gombnyomásra képes a hátsó kerekeket hajtani, de ha elöl is hajt, akkor a tapadás által még gyorsabbá válik.
A világ telis-tele van ambiciózus tuning-cégekkel, akik nem az értelmet keresik egy-egy autó újra hangolásakor - épp ezért szeretjük őket. Olyannyira őrült, eszméletlenül durva termékeket képesek előállítani, mint például az itt tárgyalt Manhart MH5 700. A Manhart úgy gondolta, hogy az F90 M5 túlságosan diszkrét és hiányzik belőle a valódi drámaiság, ezért fogták az „MHtronik peripherial ECU”-t, azaz a saját motorvezérlő egységüket, melynek köszönhetően 723 lóerőre ugrott fel a maximális teljesítmény. Ja és afféle aszfalt-porlasztást előidéző, 870 Nm-es nyomaték jelent meg a számok között. Az egyetlen adat, amit közöltek az autó menetteljesítményével kapcsolatban, az a 100-ról 200-ra történő gyorsulás, mely az MH5 esetében 5.9 másodperc. A 0-100-as sprintet az alap M5 3,4 másodperc alatt teljesíti, ehhez mérten ez igazán impozáns. Az extrém külcsínről többféle szett gondoskodik, a képeken látható karbonszálas csomag új első spoilerben, hátsó diffúzorban és spoilerben teljesedik ki, ezek mind a Manhart keze munkáját dicsérik. Az MH5 20 milliméterrel lejjebb került hála a KW lengéscsillapításnak, 21 colos Manhart, „Concave One” fantázianévre keresztelt felniken gurul, melyek szatén fekete színükkel és aranyló peremeikkel teszik teljessé az összképet. A karosszéria többi részén található arany díszítések már-már Alpinai magasságokba emelik az MH5-öt, de közel sem biztos, hogy mindenki ízlésének megfelel. Abban azonban egyetérthetünk, hogy a kipufogórendszer briliánsan muzsikál. A Manhart még többet hozott ki a V8-ból a saját, rozsdamentes rendszerével, mely a 102 mm átmérőjű, karbon nyílásokkal majdnem, hogy McLarenes hangzást produkál. Forrás: