2017. augusztus 22. | 13:32

Képeken és videón az új BMW M5, amely bemutatóját a GT2 RS-hez hasonlóan egy meglehetősen szokatlan helyszínen, egy videojáték expón rendezték.

A kölni Gamescomon az Electronic Arts standján leplezték le a hatodik generációs M5-öt. Ennek apropója, hogy az autó "vezethető" lesz az új Need for Speed Paybackben.
Agresszív, mégis elegáns az új M5

Ahogy azt már megszokhattad, a BMW legújabb sportszedánja minden téren sokkal jobb lett elődjénél. Ez nem csak teljesítési kényszer a márkán belül, de az aktuális E63 AMG is magasra tette a lécet, mint a típus legfőbb konkurense. A motortérben az előző generációs 4.4 V8 továbbfejlesztett változata és 600 ló lapul, ez megegyezik az F10 30 Jahre kiadásával, azonban a nyomaték immáron 750 Nm. Ilyen adatok mellé a BMW úgy döntött, hogy nem elegendő a kizárólagos hátsókerék hajtás, úgyhogy 1984 és a széria története óta ez az első összkerekes M5. Mielőtt a márka legvaskalaposabb követői a szívükhöz kapnának, az új M xDrive nevű hajtáslánc kapcsolható, így a legerősebb ötös gombnyomásra a jól megszokott hátsókerék hajtást is tudja. Az ehhez tartozó aktív differenciálmű 0-100% között tudja variálni a két kerék között a hajtást. A BMW 5 különböző vezetési programot kínál, így minden körülményhez lesz megfelelő választás, a gyártó soha nem látott agilitást és praktikumot ígér. A sebességfokozatok közötti váltásért a ZF 8 sebességes M Steptronic felel. Manuális sebváltóról egyelőre nem esett szó, bár az F10 is csak a faceliftnél kapta meg azt. A hajtásláncot és az autót a Nürburgringen fejlesztették, ha ott megállta a helyét, akkor mindenhol meg fogja. 
Az ikonikus veséken ismét visszaköszön az M5 logó

M Twinpower Turbo továbbfejlesztve

Annak ellenére, hogy "csak" 40 lóerővel lett erősebb az F10 M5-nél, a motoron sokat faragtak. A befecskendezési nyomást emelték, új turbófelöltőket és továbbfejlesztett hűtési rendszert kapott az új M szív. Egy kihegyezett erőforrásnál a kenés mindig kényes kérdés, a BMW magabiztos, még versenykörülmények között is jó olajzást ígérnek. A kipufogórendszert is teljesen átdolgozták, ennek is köszönhető, hogy az összkerékhajtás ellenére is 25 kilogrammal könnyebb lett az új M5. A 0-100 így 3.4 másodperc, a 0-200 pedig 11.1 ami igen jó adat. A végsebesség 250 km/h-nál lesz korlátozva, az M Driver's Package pedig 305 km/h-ig tolja ki ezt.
Az M Power motor a műanyagburkolatok mélyén rejtőzik

Az teljesítményközpontú ötös a fékeiről is méltán lett híres az elmúlt 33 évben, ez most sincs másképp a G30 elől hat, hátul 4 dugattyús fékeket kapott. Feláras extra a karbon-kerámia fékrendszer, ami további 23 kilót farag le a G30 M5 tekintélyes, 1855 kilogrammos súlyából. A hatalmas tárcsák és nyergek alapesetben a 19-es felnik mögött lapulnak, de rendelhető 20 colos kerék is a gyárból. 

A BMW M5 belül is sokat nyújt


Gyönyörű és szuperigényes az M5 beltere

Az utastérben Merino bőrkárpitba bújtatott ajtóbetétek és elektromos, memóriás ülések kaptak helyet, de a kanyarok szerelmesei kagylóülésekkel is rendelhetik az új M szedánt. A váltakozó áttételű elektromos szervokormányon eddig nem látott mennyiségű gomb kapott helyet, ez az ADC és a hajtás programozhatósága miatt is van. A hangsúlyos piros M1 és M2 gombok előre beállított és mentett menetdinamikai programok gyors elérését biztosítják. 
BMW M5: Gombok, gombok mindenhol

Az előrendelés szeptemberben indul, az első darabok pedig 2018 elején kerülhetnek új tulajukhoz. Az M5 ára 36.5 millió forint, így ha be szeretnél ruházni egy darabra, mélyen a zsebedbe kell nyúlnod. Ha pedig igazán különlegesre vágysz, az Individual Frozen Dark Red fényezést neked találták ki, további 19 500 euróért. Ez esetben viszont nem árt sietni, mindössze 400 autó kapja majd meg ezt a színt.
Szerencsére egyre több gyártó rugaszkodik el a konzervatív színektől, nincs ez másképp a BMW esetében sem