A BMW M2 Competition automata váltóval 4,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és akár 280 kilométer/órás sebességgel is száguldhat. És ez még nem minden!   

Az új BMW M2 Competition kívülről sem csúnya, de igazi értékei a motorház alatt lapulnak. Itt van mindjárt az M TwinPower Turbo motor, ami 5250-7000 fordulatszám-tartományban 410 lóerőre képes, miközben az 550 Nm csúcs forgatónyomaték 2350-5200-es fordulat között végig kitart. A sportos hangzásról az elektronikusan állítható szelepekkel kiegészített dupla kipufogórendszer gondoskodik, hiszen mit ér az erő, ha néma marad? Persze a vagányságnak is vannak határai, ezért kapott az autó részecskeszűrőt, így megfelel a finnyás orrú uniós aktakukacoknak is. Ahogy ez egy M-szériás autótól elvárható, egy kemény gázfröccs itt is alaposan megdolgozza a rekeszizmokat, az extraként rendelhető duplakuplungos automata váltóval (M DCT) 4,2 másodperc alatt van 100-on, de az alap hatfokozatú manuális váltóval is csupán 4,4 másodperc kell ugyanehhez.   Az M3-es végsebessége normál esetben 250 km/óra, itt szabályoz le ugyanis az elektronika, de ha valakinek megéri a plusz pénzt, akkor befizethet az M Driver’s Package teljesítménynövelő csomagra, amivel 280 km/óráig tolódik ki az elérhető sebességhatár.
Nagyobb lett a hűtőrács, valamint a korábbiaknál több levegőt a motor felé terelő első koptató

Engem nagyon meglepett az autó gyári fogyasztása, és ha egyszer alkalmam lesz pár hétig próbálgatni, beszámolok arról, hogy sikerült-e tartani a meglehetősen jó értékeket. A kombinált fogyasztás ugyanis elvileg 9,9-10 liter, ami a brosúra szerint a duplakuplungos automata váltóval 9,2 literre lecsökkenthető. Állítólag a gondosan megtervezett kenési és hűtési rendszer a titok nyitja. Az utóbbinál ennek látható jelei is vannak: a nagyobb hűtőrácsok, illetve a korábbiaknál több levegőt a motor felé terelő első koptató.
Íme, a 410 lóerós M TwinPower Turbo motor

Sokat javít a karosszéria merevségén a szénszál-erősítésű toronymerevítő, ami az autót még könnyebben irányíthatóvá teszi. A tervezőmérnökök az természetesen az elektronikus szervokormányt, valamint az aktív M differenciálmű és a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC - Dynamic Stability Control) jelleggörbéjét is a megnövelt teljesítményhez igazították, hiszen egy sportautónál kulcsfontosságú ezek összhangja.
Szép, de az igazi erősségei a motorháztető alatt vannak

A bajor cég autói közül a BMW M2 kapott elsőként középkonzolról vezérelhető üzemmód-választót, amivel a motor karakterisztikája, a szervorásegítés mértéke és a duplakuplungos automata váltó Drivelogic funkciói bármikor változtathatók. Jópofa, hogy az egyes üzemmódok egymással szabadon kombinálhatók, a „kedvenc” beállításokat pedig el lehet menteni.
Klasszikus BMW-s belső

Bár a vörösre fényezett Start/Stop motorindító gomb ott van az alapfelszereltségű modellekben is, azért azonnal kiszúrhatod, ha feláras modellbe csöppensz. Például az M Sport kagylóülésekről, ami jól is jön a keményebb kanyarokban. Egyébként nagyon jó néz ki rajtuk a vállmagasságban világító M2 típusjelzés. Ennek persze nincs semmilyen funkciója, de ez persze senkit sem zavar, hiszen a BMW sem csavarhúzó, ami mindegy, hogy néz ki, csak végezze a dolgát.
A kemény kanyarokban jól jönnek az M Sport kagylóülések

Alig észrevehető, ám annál inkább érezhető különbséget jelent a szintén feláras M Sport fékrendszer. Ha ezt kéred, akkor az első tengely végeire 400 milliméter átmérőjű féktárcsák kerülne, amelyeket hatdugattyús féknyergek szorítanak össze, a hátsó kerekeket pedig 380 milliméter átmérőjű féktárcsák és négydugattyús féknyergek lassítják. Az extrák listáján ott van még a 19 colos, Y küllős könnyűfém keréktárcsa is, amelyeken elöl 245/35 ZR19, míg hátul 265/35 ZR19 méretű gumiabroncsok vannak. Az új BMW M2 Competition két vadonatúj karosszéria-fényezési árnyalatban elérhető: a Sunset Orange metál mellett az exkluzív Hockenheim Silver szín is megrendelhető. Forrás: