2017. május 05. | 12:58

Bár egyáltalán nem mondható öregnek a típus, hiszen alig több mint másfél éve mutatták be nálunk, a faceliftes változatát már elkezdték tesztelni a bajorok


Mivel csak facelift, ezért nem is kellett annyira álcázni a tesztautót, elég volt csak azokra a helyekre tenni álcamatricát, ami másképp néz majd ki, mint az elődön

Ahhoz képest, hogy csak másfél éve van köztünk a 3.0 literes soros hathengeres 370 LE-s kis coupé, máris a Nürburgringen tesztelik a faceliftes utódját, amit várhatóan 2017 második felében fognak bemutatni. Bár az autó részben álcázó matricákkal volt fedve, tisztán látszik, hogy új első-hátsó fényszórókat kap a faceliftes M2. Persze ezek a változtatások le fognak szivárogni a 2-es BMW-k többi tagjához is, beleértve az új 2.0 literes négyhengeres turbós 230i-hez és a hathengeres 3.0 literes turbós M240i-hez is.
Nemcsak a közutakat rótta a tesztpéldány, kihagyhatatlan ugyebár a Nürburgringen menni vele (forrás: Autocar)

Ami újdonság még, az az első lökhárító, szélesebb hűtőráccsal, ami hatékonyabban hűti a motorházat és az első fékeket. Persze, ha már az elsőn változtattak, a hátsó se maradhat érintetlenül, ami egy újragondolt diffúzort kapott. A kipufogója is nagyobb, mint a jelenleg kapható M2-é, így elképzelhető, hogy a facelift után egy jelentősebb belső átalakítást is kaphat majd, ami nagyobb teljesítményt enged neki. Pletykák keringenek arról, hogy a faceliftes M2 esetleg már a B58-as motort használná, egyelőre úgy tűnik, maradnak az eddigi N55-alapú motornál, ameddig 2019-ben be nem vezetik a második generációt a típusból. A teljesítményével így sincs baj, hiszen 370 LE és 587 Nm és a hétsebességes duplakuplungos automata váltó gondoskodik arról, hogy a alig 4.3 másodperc kelljen neki a 0-ról 100 km/h-ra való gyorsuláshoz. Persze vannak olyanok is, akik már olyan szinten spekulálnak, hogy esetleg xDrive négykerék-meghajtást kaphat a faceliftes M2, de ezt kategorikusan cáfolta a BMW M-divíziója. Hogy is ne, egy valódi M-es BMW csak hátul kapar, ezt mindenki jól tudja!
Az új faceliftes M2-es BMW-t idén az év második felében mutatják be, de nagy valószínűséggel ez se lesz hosszúéletű, a 2. generációt már 2019-ben szeretné piacra dobni a BMW

Az esztétikai változtatásokon kívül biztos van némi változtatás az alkatrészek között is, legalábbis a fék biztosan nem olyan, mint a régin, már messziről látszik, hogy más tárcsákat és féknyergeket kapott. Hogy mi a többi változtatás, azt majd csak akkor tudhatod meg, amikor a BMW sajtósai közlik az autóstársadalommal. Forrás:
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!