2018. szeptember 13. | 18:06

Aktív futómű, plug-in hibrid nagyobb hatótávval, fejlett multimédiás rendszer. A második generációs GLE-ben már elfelejtheted a nélkülözés fogalmát!

A Mercedes SUV-ja már 1997 óta porondon van, jelenleg harmadik generációját éli. 2016-ban megreformálták a típuselnevezéseket, az ML-ből GLE lett, a GL-ből GLS stb. Az aktuális modell már megérett a váltásra, egy új éra veszi kezdetét 2019-től.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A csúcsmodellben, az S-osztályban megtalálható Magic Body Control egy továbbfejlesztett változatával szerelik fel a második generációs GLE-osztályt: itt oldalanként egyéni vezérlést kap a felfüggesztés, amivel csökkenteni fogják a kasztnidőlést és növelni a menetkomfortot.

Sorhatos benzinmotorral plusz egy 48V-s rendszerrel fog debütálni, amit már láthattál a CLS-ben, illetve egy belépő, 2,0-es gázolajos egységgel. Kivétel nélkül kilencsebességes automatával szerelik az összes erőforrást, a manuális váltókat el is felejtheted.

A GLE450 4Matic igencsak tisztességes 362 lóerővel és 500 Nm-el fogja rángatni az istrángot, sőt, rövid ideig plusz 21 ló és 250 Nm is a sofőr rendelkezésére áll az elektromos rendszer jóvoltából. Az átdolgozott 4Matic összkerékhajtás átlagon felüli tapadást fog biztosítani mind burkolt utakon, mind pedig terepen. Ebben nagyban közrejátszik, hogy akár a teljes nyomatékot át tudja pakolni az egyik tengelyről a másikra, annak függvényében, hogy milyen módban van az autó. Az Offroad package-ben még komolyabb rendszer kap helyet felezővel, ami az igazi terepjárásnál elengedhetetlen kellék.

A közel három méteres (2995 mm) tengelytáv miatt érezhetően nagyobb lesz a helykínálat a második üléssorban. A csúcsmodellekhez hasonlóan már itt is az ajtóról elektromosan állítható lesz a hátul ülőknek a támla, sőt, a nagycsaládosok is örülhetnek, mivel hétszemélyes kivitelben is lehet majd kérni a GLE-t.

Az A-osztály belsejéből már ismerős 12,3 colos giga-kijelző itt is helyet kap szériafelszereltségben. A multikormányra érintőpanelek kerülnek, csakúgy, mint a középkonzolra: ez utóbbinál már a megszokottnál nagyobb tapipad váltja a korábbi tekerős-érintős szerkezetet.

Természetesen vezetéstámogató rendszerekben sem lesz hiány, a GLE megkapja a rendelkezésre álló arzenál legjavát. Az Active Tailback Assist kiszúrja a sofőr helyett a torlódást, közbe is avatkozik, ha úgy találja jónak. Ha pedig besűrűsödik a forgalom, tartja a biztonságos követési távolságot.

A 2019-es bemutatást követően nem sokkal érkezni fog egy dízel plug-in hibrid, ez várhatóan jócskán felül fogja licitálni az aktuális modell 29 kilométeres hatótávját.

A GLE63-ra és a GLE Coupéra egyelőre még várni kell, ezek a változatok később fognak érkezni. A belépőmodell, a 300d ára valahol 20 millió körül alakul. Nem olcsó, de hiába a csúcstechnikát meg kell fizetni.