2018. május 25. | 18:15

A 2018-as Ford Fiesta ST az első olyan háromhengeres modellje a Ford Performance-nak, mely üzemmódállítással rendelkezik, így a motor, a kormányzás, sőt még a kipufogó hangzása is változtatható.

A Ford Performance 2018. május 24-én mutatta be a Ford Fiesta ST legújabb képviselőjét, mely egy háromhengeres, 1,5 literes EcoBoost motort kapott. A harmadik generációs Fiesta ST a Ford Performance első olyan háromhengeres modellje, mely választható üzemmódokat kínál, létezik Normal, Sport és Versenypálya beállítás, ezek okosan hangolják át a motor, a kormánymű karakterisztikáját, sőt, még a stabilitásvezérlést is. Ezeknek köszönhetően a maximumot lehet kihozni a 200 lóerős teljesítményre és 290 Nm-es forgatónyomaték leadására képes ördögi egységből, mely 6,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra az új Fiesta ST-t. Az új 1,5 literes EcoBoost nagy nyomású közvetlen befecskendezéssel, kettős független változó szelepvezérléssel és turbófeltöltéssel hegyezték tovább. A gyártó szerint a turbina formáját is optimalizálták, minimumra csökkentve a turbólyukat közvetlenebb gázreakciót érve el. Ezek mind-mind kívánatosnak hangzanak, a kérdés már csak az, hogy az alacsony kibocsátás oltárán ennyire fel kell-e áldozni a tartósságot? Pár tízezer kilométer után kiderül. A pengésebb karakterek felé haladva természetesen az ST hangja is megváltozik, az aktív kipufogószelep még inkább képes kiemelni a sportos erőforrás hangszínét. A környezettudatosság jegyében a motorban hengerlekapcsolás technológia is működik, ezzel mérsékelve az egyenletes, csekély motorteljesítménnyel történő haladás közben keletkező CO₂-kibocsátást. A Ford Performance a futómű kialakítására is nagy hangsúlyt fektetett, az elsőkerék meghajtású Fiesta ST képes nyomatékvektorálásra, azaz az ívbelső kerekek megfékezésére, ezzel csökkentve az alulkormányzottságot. Piros pont, hogy az ESC menetstabilizáló teljes mértékben kikapcsolható minden egyes üzemmódban. Az új Fiesta ST három- és ötajtós változatban is megrendelhető, számos személyre szabhatósági lehetőséget kínál, köztük a hálómintás hűtőrács és a 18 colos könnyűfém keréktárcsák. Lecsapott aljú kormánykerék, Recaro ülések és a képen látható Performance Blue árnyalat tarkítják a kínálatot. A Ford SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszere hangutasításokkal is vezérelhető, emellett kompatibilis Apple CarPlay és Android Auto rendszerekkel is, melyek a szinkronizáció után a „lebegő”, 8 colos érintőkijelzőn jelennek meg. Forrás: