A nyári szünet után Spa-Francorchamps-ba látogatott a száguldó cirkusz, ahol volt izgalom bőven.
A Hungaroring után majdnem egy hónapos pihenő vette kezdetét, és ez idő alatt napvilágot láttak olyan hírek, mint például Fernando Alonso távozása a szezon végén, vagy a Force India körüli kavalkád.
Lewis Hamilton volt az időmérő leggyorsabb pilótája
A rajtbaleset után Vettel állt az élre, őt Hamilton és a két Force India követte
Ezután Verstappen mind a két Force Indiát megelőzte, miközben csapattársa autóját összelegózták a boxban és körhátránnyal ugyan, de folytatni tudta a versenyt. A Ferrari finnje pedig kiállt. A mezőny hátsó részéről induló Bottas szolgáltatta a legnagyobb izgalmakat, aki a Mercedes motor erejét kihasználva hámozta át magát a mezőnyön. A táv felénél Hamilton kiállt kereket cserélni, a következő körben Vettel ugyanígy tett. A 27. körben Bottas még nem esett át a kerékcserén, így a 4. helyen autózott, a boxkiállást követően a hatodik pozícióba tért vissza. Nem sokkal később Ricciardo, aki az utolsó helyen autózott, kiállt. A négy körrel a vége előtt a Mercedes finnje áthámozta magát Perezen is. Az utolsó néhány körben beállt a végleges sorrend. Az élen nem történt meglepetés. Vettel, Hamilton, Verstappen állt fel a dobogóra, Bottas negyedik lett. Ezután jön az érdekesség, ugyanis a Force Indiások az ötödik, hatodik helyen értek célba, őket Grosjean és Magnussen követték a két Haas Ferrarival. Gaslyt intette kilencedikként a kockás zászló, az utolsó pontszerző pedig Marcus Ericsson lett a Sauberrel.
Sebastian Vettel a Belga Nagydíj győztese
A versenyt követően Hülkenberg a rajtbaleset okozásáért 10 rajthelyes büntetést kapott az Olasz Nagydíjra. Fernando Alonso, aki szabályosan kirepült a pályáról, nem értett egyet a stewardok döntésével. 2012-ben Romain Grosjean idézett elő hasonló rajtbalesetet, aki akkor egy futamos eltiltást kapott. Ezt a spanyol szerint Hülkenberg is megérdemelte volna. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy 2014-ben vezette be az FIA büntetőpontrendszert, amely egy 12 hónapos időszak alatt figyeli a versenyzők korábbi kihágásait. Az eltiltáshoz 12 pont kell, Hülkenbergnek pedig jelenleg 4 van, a mostani kapott 3-mal együtt.
Szabadedzések
A belga hétvége elejétől látszott a Ferrari fölénye, mind a három szabadedzést megnyerték. Az elsőn Vettel, Verstappen, Hamilton, Räikkönen, Bottas, Ricciardo volt a sorrend. A másodikon Räikkönen végzett az élen, megelőzve a két Mercedest, Verstappent, Vettelt és Ricciardót. A harmadikra beállt a „végleges” erősorrend: Vettel ismét a leggyorsabbnak bizonyult, őt csapattársa követte, az első hatba a két Mercedes és a Red Bullok fértek még be.A kvalifikáció
Az időmérő edzésen Lewis Hamilton bizonyult a leggyorsabbnak, őt az addig szárnyaló Sebastian Vettel követte. A nap nagy meglepetése a Force India volt, ugyanis a csapat pilótái megcsípték a második sort Ocon, Perez sorrendben. Grosjean szerezte meg az ötödik, míg a másik Ferrarival, Räikkönen a hatodik helyet. A negyedik sort a Red Bullok foglalták el, az első tízbe még Magnussen és Bottas fért be.A verseny
A sorrend változott a verseny kezdetére, ugyanis Bottas és Hülkenberg motorcsere miatt a mezőny végéről vághatott neki a futamnak, akárcsak Vandoorne és Sainz. A piros lámpák kialvása után elindult a mezőny, de az első kanyart nem mindenkinek sikerült teljesíteni. Nico Hülkenberg a középmezőnyben szemmel láthatóan későn fékezett, felöklelte Fernando Alonso McLarenjét, majd átrepült Charles Leclerc feje felett, akit a glória védett meg. A spanyol pilóta 2012-ben egy, a mostanihoz nagyon hasonló rajtbalesetnek volt szenvedő alanya szintén ezen a pályán. Ezalatt Bottas elvesztette az első szárnyát mikor Szirotkinnal ütközött, Räikkönen jobb hátsó defektet szerzett, Daniel Ricciardo Red Bullja pedig a hátsó szárnyát vesztette el. A csetepaték közepette Vettel az élre állt, Hamilton és a két Force India követte. Beküldték a biztonsági autót, ami a 4. körben el is hagyta a pályát, így kezdődhetett a tényleges futam.Ezután Verstappen mind a két Force Indiát megelőzte, miközben csapattársa autóját összelegózták a boxban és körhátránnyal ugyan, de folytatni tudta a versenyt. A Ferrari finnje pedig kiállt. A mezőny hátsó részéről induló Bottas szolgáltatta a legnagyobb izgalmakat, aki a Mercedes motor erejét kihasználva hámozta át magát a mezőnyön. A táv felénél Hamilton kiállt kereket cserélni, a következő körben Vettel ugyanígy tett. A 27. körben Bottas még nem esett át a kerékcserén, így a 4. helyen autózott, a boxkiállást követően a hatodik pozícióba tért vissza. Nem sokkal később Ricciardo, aki az utolsó helyen autózott, kiállt. A négy körrel a vége előtt a Mercedes finnje áthámozta magát Perezen is. Az utolsó néhány körben beállt a végleges sorrend. Az élen nem történt meglepetés. Vettel, Hamilton, Verstappen állt fel a dobogóra, Bottas negyedik lett. Ezután jön az érdekesség, ugyanis a Force Indiások az ötödik, hatodik helyen értek célba, őket Grosjean és Magnussen követték a két Haas Ferrarival. Gaslyt intette kilencedikként a kockás zászló, az utolsó pontszerző pedig Marcus Ericsson lett a Sauberrel.
A versenyt követően Hülkenberg a rajtbaleset okozásáért 10 rajthelyes büntetést kapott az Olasz Nagydíjra. Fernando Alonso, aki szabályosan kirepült a pályáról, nem értett egyet a stewardok döntésével. 2012-ben Romain Grosjean idézett elő hasonló rajtbalesetet, aki akkor egy futamos eltiltást kapott. Ezt a spanyol szerint Hülkenberg is megérdemelte volna. Azt azonban figyelembe kell venni, hogy 2014-ben vezette be az FIA büntetőpontrendszert, amely egy 12 hónapos időszak alatt figyeli a versenyzők korábbi kihágásait. Az eltiltáshoz 12 pont kell, Hülkenbergnek pedig jelenleg 4 van, a mostani kapott 3-mal együtt.
A bajnokság jelenlegi állása:
- Lewis Hamilton (Mercedes) 231 pont
- Sebastian Vettel (Ferrari) 214 pont
- Kimi Räikkonen (Ferrari) 146 pont
- Valtteri Bottas (Mercedes) 144 pont
- Max Verstappen (Red Bull Racing) 120 pont
- Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) 118 pont
A konstruktőri tabella:
- Mercedes 375 pont
- Ferrari 360 pont
- Red Bull Racing 238 pont
- Renault 82 pont
- Haas Ferrari 76 pont
- McLaren-Renault 52 pont