2017. október 02. | 17:02

A hétvégén kilátogattunk Zsámbékra, az ország egyik legmodernebb vezetéstechnikai pályájára, ahol kicsik és nagyok együtt ünnepelték a drivingcamp 5. születésnapját

Izgatottan vártunk a szeptember 30-át, hiszen ezen a napon ünnepelte a drivingcamp az 5. születésnapját, ahová mi is meghívást kaptunk. A sajtósok mellett gyakorlatilag bárki kilátogathatott, aki előzőleg regisztrált és részt vehetett a változatos és izgalmas pályaprogramokon. Az aszfalton rendezett kihívásokat preferáltuk inkább, hiszen egy előzetes alkalommal körbejárhattuk már a komplett off-road részleget több szabadidőautóval és vérbeli terepjárókkal egyaránt. A tükörsima aszfalt várt minket!
Tesla Model S

Nos, első utunk a regisztrációs pulthoz vezetett, ahol szemezgethettünk a megjelölt programok közül. Hirtelen a Gyorskör elnevezésű eseményére esett a választásunk, ugyanis itt a pályarendszert körül ölelő, leghosszabb aszfaltcsíkon próbálhattunk ki luxusautókat komolyabb tempóval. A sorban találhattunk Tesla Model S-t, Audi SQ7-et, a legújabb Mercedes S-osztály, Lexus RX-et, Jaguar F-Pacet és a vonzó Range Rover Velart. A kocsik egy felvezető autó után hajthattak szépen libasorban, így a 3 kör alatt mindenki kitapasztalhatta az alatta futó jármű menettulajdonságait. A gyors sorsolás alkalmával nekünk a Tesla és a Jaguar jutott.
Tesla Model S beltér

Az F-Pace kabinja gyakorlatilag semmi újat nem mutatott a rokon Land Roverekhez képest, dinamikus módban meglehetősen harapott a kicsike, a dízel motor szépen duruzsolt, ám a nagyobb kanyarokban túlságosan is dőlt az autó. Igaz, hogy egy SUV-ról beszélünk, de ezekhez képest is nagyon libegett a karosszéria. Aranyossy kolléga a Teslában egyből rávetette magát az orbitális kijelzőre, jól leültette az autót és elmondása szerint félelmetes gyorsulásban volt része, nem is csoda, cseréltem volna vele szívesen, de sajnos csak egy autót tudunk kipróbálni a Gyorskör alkalmával.
Volkswagen Arteon R-line

A következő kihívás a gyantás pályához vezetett, ám amíg vártunk a sorunkra közelebbről is megtekinthettük a Volkswagen legújabb modelljét, az Arteont. Meggyőzően hat az érezhetően aerodinamikus négyajtós, az ablakkeret nélküli ajtók és a hűtőrács vonalaiba illeszkedő lámpa kifejezetten emeli az autó fényét, karakterességet kölcsönöznek neki. Az autós feladatok mellett óránként sorsoltak ki helikopteres repülést, illetve e-rollerrel, Segway-el és gyermekprogramokkal kedveskedtek a kilátogató családoknak, így tényleg senki sem unatkozott. A csúszós pályához érkezve egy Suzuki SX4 S-Cross, egy 5-ös BMW, egy Mercedes CLS és egy Lexus GS várt minket. Igyekeztünk a hátsókerék meghajtású autók felé orientálódni, amelynek siker lett a vége, hiszen a Lexusban foglalhattunk helyet. Pedáns beltér, ízléses anyaghasználata, a GS beltere egyből meggyőzött minket. Kipörgésgátló kikapcsolva, sport mód ON: így vágtunk neki az első kanyaroknak, azt hittünk van esélyünk a gyantás szakaszon. Az instruktor utasításának eleget téve először igyekeztünk két kerékkel a csúszós felületen maradni, de még így is néha megfoghatatlan volt a jármű. Négy kerékkel a síkos talajon pedig lehetetlen volt egyenesben maradni, az autó az orrát tolta, sőt még a gázt is visszavette, igaz, később Snow módban már bátrabban hagyta forogni a hátsó kerekeket.
SX4 S-Cross küzdelme a gyantával

Összességében viszont élveztük nagyon, de jobb lett volna ha még van párszáz lehetőségünk a gyantás felületen gyakorolni, idő hiányában sajnos csak a fent említett két kihívást tudtuk teljesíteni, ám így is elég adrenalinlöketet kaptunk.
Lexus GS

Az óránként felszálló helikopterben örömteli arcokat láthattunk, a helyszínen mindenki megtalálta a számítását. Aki teheti látogasson el a drivingcamp következő eseményére, hiszen autós élményekből valószínűleg akkor sem lesz hiány! További infó a drivingcamp honlapján!