home Nagyvilág Orosz offenzíva: Magyarországon a Lada Vesta Kombi és SW Cross

Orosz offenzíva: Magyarországon a Lada Vesta Kombi és SW Cross

0 people like this.

A 2018-as AMTS-en mutatkozott be Magyarországon először a Lada két új zászlóshajója, a Vesta Kombi és a Vesta SW Cross. Íme, az első benyomásaim róluk!

Az újabb Ladák nem igazán dobogtatták meg eddig a szívemet, még a 2017-es Vesta Sedan sem, pedig az oroszok azt már úgy tervezték, hogy megfeleljen az elkényeztetett európai vásárlók ízlésvilágának. Ennek ellenére a Vesta nekem eddig főleg az ára miatt volt nyerő, ezért nagyon kíváncsi voltam, hogy mit tud majd a Kombi és az SW Cross változat.

Lada Vesta SW Cross AMTS

A helyzet az, hogy az új modellek kifejezetten szépek, kiderült ugyanis, hogy ennek az autónak nagyon jól áll a kombi karosszéria. Annyira, hogy ha valaki szép színt választ, még az is előfordulhat, hogy elismerő és kíváncsi tekintetek fordulnak felé, amikor a volánja mögött ül. De nem csak ezért, hanem remek ár/érték aránya miatt is biztos vagyok benne, hogy 2018-ban nagyot ugranak majd a Lada magyarországi eladásai.

A Lada Vesta SW Cross Comfort felszereltséggel már 4,249 millió forintért megvehető, ennyi pénzért egy 1,6 literes, 105 lóerős, 78 kW teljesítményű benzinmotor jár, ötfokozatú manuális váltóval. Ugyanez a motor van egyébként az összes felszereltségben, ami első hallásra nem tűnik túl izmosnak a Cross 1330-1350 kilogrammos saját tömegéhez képest. Erről azonban akkor tudok majd csak tényszerűen beszámolni, ha sikerül élesben kipróbálni az autókat, amire hamarosan sor kerülhet.

Lada Vesta SW Cross elölről

A legdrágább, Lux 1.6 AMT változatba az oroszok saját fejlesztésű, már korábban megismert robotizált váltóját szerelik, ami remekül alkalmazkodik a sofőr aktuális vezetési stílusához. A Lux AMT felszereltségért 4,749 millió forintot kérnek, vagyis az összes extrával együtt is bőven 5 millió forint alá sikerült belőni az SW Cross árát. Ezért a pénzért az AMT-váltón kívül már jár az automata digitális klíma, a beépített navigációs és multimédiás rendszer és a dinamikus, kormánykerék mozgását követő tolatókamera is.

A középső, ATM-váltó nélküli verzió (SW Cross Lux) 4,499 millió forintba kerül. Az új Lada Vesta SW kombi és SW Cross alapszíne a fehér, az ettől eltérő fényezésért mindhárom felszereltségnél fizetni kell, mégpedig egységesen 119 ezer forintot.

Kombi vs SW Cross

A Vesta Kombit inkább családi autóként pozicionálják az oroszok, ám valójában nincs is olyan sok különbség a Kombi és az SW Cross között, és szerintem az utóbbi is remek kis családi autó, és még jól is néz ki.

Lada Vesta Cross SW hátulról

Ugyanazt az 1,6 literes motort kapta mindkét modell, de a Cross megjelenésén sokat dob az alapfelszereltséghez tartozó 17 colos kerék, a kerékíveken és a küszöbökön végigfutó műanyag protektor, a kétszínű üléskárpit, valamint a 29 centivel megemelt hasmagasság. Nem látszik kívülről, ám annál fontosabb, hogy a Cross-változat acél haspáncélt kapott, de ezzel nagyjából végére is értem a fontos különbségeknek.  

Ha ezekre valakinek nincs szüksége, akkor még jobb árat kaphat: a Vesta Kombi Comfort felszereltséggel már 3,799 millió forintért hazavihető, de a fullos változatért is csak 4,499 forintot kérnek, ami nagyon jónak számít.

Lada Vesta

A műszerfal színei és formái megújultak a 2017-es Sedanhoz képest, és több szempontból is finomodott a belső kialakítás. Jól néz ki a hűthető kesztyűtartó, amiben már pohártartó is lehet, ennek ajtaja pedig végre nem egyszerűen csak kizuhan, hanem sikerült egy kis csillapítást is beépíteni.

A hátsó láb- és fejtér mérete egészen remek, az én 186 centiméteremmel szerintem elülnék benne egy-két órát szenvedés nélkül. A műanyagok persze a Vestában is ott vannak, de a színek szépek, a kidolgozottság jó, és általában igazán kulturált lett a belső világa az autónak.

Forrás:

  • Lada sajtótájékoztató

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat