A Genfi Autószalonon találkozhatott az európai közönség először a 2019-es Ford Mustang Bullittal, 2018 júniusában pedig elindul az európai gyártás is.

Az Alapjáraton már olvashattál korábban a Mustang Bullitt amerikai debütálásáról, valamint arról, hogy az első, jótékonysági céllal elárverezett példányáért 300 ezer dollárt, vagyis nagyjából 75 millió forintot fizetett egy tehetős rajongó. Az új Bullitt természetesen a Genfi Autószalonon mutatkozott be az öreg kontinensen, ami jó apropót jelentett arra, hogy bejelentsék, 2018 júniusában elkezdődik az európai gyártás. A cég szerint aki időben leadja az előrendelését, akár a „karácsonyfa alá is beteheti” a saját példányát. A különleges Mustang egyébként tisztelgés az 1968-ban bemutatott Bullitt című film előtt – Magyarországon San-Franciscó-i zsaru címmel mutatták be –, amiben Steve McQueen egy Ford Mustang GT kupéval üldöz egy bérgyilkost az amerikai város utcáin. Az éppen ötven éve bemutatott filmben látható tízperces üldözési jelenetet sokak szerint a valaha készült legjobb ilyen, de ennek eldöntését inkább rád bízom. A hamarosan Európában is kapható Mustang Bullitt a Ford feljavított 5 literes, V8-as erőforrását kapja, amit nyitott szívórendszerrel és szívócsonkkal, 87 mm-es fojtószelepházakkal, valamint a Shelby Mustang GT350-ből átvett hajtáslánc-vezérlő modullal egészítettek ki. A Ford azt ígéri, hogy várhatóan 464 lóerőt és 529 Nm forgatónyomatékot sikerül kisajtolnia a motorból, ami kicsit csalódás ahhoz képest, hogy korábban 475 lóerő teljesítményről írt a szaksajtó. A vásárlók az úgynevezett Shadow Black és a Dark Highland Green színváltozatok közül választhatnak, de a 19 colos Torq Thrust kerekek, a piros Brembo féknyergek és a Bullitt tanksapka is hozzájárul az összhatáshoz.  A Mustang Bullittban az a legszebb, hogy nem kellenek spoilerek vagy más kiegészítők, az autó úgy néz ki jól, ahogy van. A konzervatív, sportos külsővel kontrasztos a belső tér néhány eleme, például a Ford 12 colos, teljesen digitális LCD kijelzője – persze ez már aligha hagyható el –, de az opcionálisan választható Recaro sportüléseket biztosan nem éri majd kritika. Nagyon jól néz ki, hogy az ülésen, a középső konzol és a műszerfal éleinek színeiben a választott külső fényezés tükröződik vissza, mint ahogy egy egyedi sorszámozású plakett is ezt a célt szolgálja az utas oldali műszerfalon. A hangzásról az 1000 watt teljesítményű B&O PLAY audiorendszer gondoskodik, amihez 12 nagyteljesítményű hangszórót csatlakoztattak.  Az új Mustang Bullitt hatfokozatú kézi sebességváltót kapott, a dinamikus vezetésben pedig a rev-matching rendszer segíti a sofőrt, ami az aktuális sebességváltó fokozathoz igazítja a fordulatszámot. Neked hogy tetszik az új Ford Mustang Bullitt? Fejtsd ki a véleményed hozzászólásban! Forrás: