2017. december 29. | 06:15

10 japán autó után Eric Garcia úgy érezte, ideje végre valami amcsi autó is a repertoárba, így beszerzett egy Ford Mustang GT-t, ami nem sokáig maradt érintetlen

Társszerző: Bolgár Krisztián

Ha autós ikonokra terelődik a szó egy jóízű beszélgetés során jobban teszed, ha óvatosan bánsz a szavakkal és véleményeddel! Hiszen ahány ember, annyi szemlélet az alapvető autós ikonokkal kapcsolatban. Egy viszont biztos! Nem létezik olyan autó/tuning kedvelő, aki a Ford Mustangot ne ismerné el, mind műszaki, mind esztétikai szemmel. A fanatizmus pedig megkérdőjelezhetetlen. Egy izomautó, ami kicsit sem szerény teljesítményadatokkal rendelkezik, az ikonná váló V8-as motorjáról nem is beszélve. A hosszított orr és lecsapott hátsó rész pedig megteremti azt a hatchback/kupéformát, amire mindenki vágyik, pláne ilyen paraméterekkel együttvéve. Eric is mondhatni (ma már) bálványozza a Mustangokat és ez nem is csoda, hiszen gyerekkora óta körülveszik a nagytestű ragadozók.

Importfanból izomautófant?

Eric Garcia tinédzser kora óta rajong az autókért. A kezdetek nála is hamisítatlan keleti-parti (Florida) mentalitással indultak. Azaz import autók, esetében főként JDM piacos vasak. Sorra halmozta Eric a különböző japán gépeket, javarészt Nissanokat. Miután túl volt már a 10. japán autóján, megtorpant egy parányit, hogy mégis milyen autofan az, aki nem nyit más gyártmányú autók iránt. Pláne, ha figyelembe veszed azt is, hogy Eric a General Motors hazájában él, és még egy termékük iránt sem érzett komolyabb, kielégíteni való vágyat. Ez a gondolatmenet olyan jól sikerült, hogy Ericnek sikerült is bogarat ültetni a saját fülébe. Pont 2015-öt írtak, amikor sorozatgyártásba került a legújabb 6.generációs Ford Mustang. Eric számára eddig sem voltak teljesen közömbösek a Mustangok, de az említett különösebb vágy sem alakult ki ettől függetlenül. Az új kivitellel azonban megtörtént a pálfordulás és Eric immáron már egy állampolgárságához illő autóba szeretett bele.
„Miután megláttam az új Mustang-ot, tudtam hogy változás fog bekövetkezni az eddigi autós életemben. Amúgy is már érett a váltás valami más felé, és mire befejeztem volna a gondolatot, már meg is jelent a Mustang...”- meséli Eric.

Egy szelet Amerika, japán beütéssel

Eric szándéka már a szerelembeesés pillanatában megfogalmazódtak. Hiszen egy „import guy” része nem csak a – javarészt – JDM import gépek, hanem természetes velejárója az import tuning is. Ezen fanatizmusát egyből le is képezte a Mustang testére is, és ami a szeme előtt lebegett, az több volt, mint izgalmas.
„Egyrészt ha már egy ilyen autóhoz fogok, akkor a teljesítményhez mérten akartam a külsőt is megalkotni. Tehát az amúgy is agresszív formából egy még vadabb eredményt gondoltam ki. Ezenkívül fontos volt, hogy pályán, kiállításon és a mindennapi életben is megállja a helyét, ennek köszönhetően eszerint végeztem el a beavatkozásokat.”
Arról nem is beszélve, hogy a közel 20 évnyi JDM-fetisizmus nem tűnik el nyomtalanul. Ezért Eric a Fiberglass Mafia céghez fordult, akik már több mint 10 éves tapasztalattal rendelkeznek, ha egyedi üvegszálas és karbonszálas kiegészítők gyártásáról van szó. Eric esetében egy négyrészes JDM-stílusú sárvédőszélesítést kellett legyártani, ami éppen elegendő vertikális nyújtást eredményez a kupé számára. De a Mustang megjelenése nem állhatott meg ennyinél, hiszen senki sem szereti a félmunkát. Ezért aztán érkezett egy Cervini első toldat, amire egyedi karbon diffúzor került Eric ízlésének megfelelően. A front további átalakításokat kívánt, mivel egy egyedi hűtőmaszk és ködlámpa takarók épültek még az autó arcához. A törtfehér árnyalatot Eric úgy gondolta, hogy egy metálfekete tetővel és motorháztető beömlőkkel igyekszik megtörni, a döntése pedig az eredményt elnézve igencsak bölcs volt. Megfontolt lépésnek számított az EZ-Lip szoknya, valamint a hátsó fertályon a Trufiber karbon kacsafarok spoiler alkalmazása, illetve az egyedi diffúzor kések felszerelése is.
„A külső mondhatni már kész volt, de közel sem volt teljes. Hiszen szükség volt még a futómű hasmagasságának redukálására, na meg persze egy dögös felniszettre is”.
Itt jött képbe az Airlift 3P levegős futóműve, ami kifejezetten a teljesítményhajhászok számára lett kifejlesztve. Egy masszív pneumatikus futómű, ami utcán és pályán egyaránt használható. Eric-nek nem is volt kérdés hogy beszerzi-e a készletet, hiszen tervébe tökéletesen beleillett. A felnik terén is megtartotta az újdonsült patrióta hozzáállását, hiszen egy GMR DS-5 készletet rendelt a Mustang alá, ami 100% USDM és 100% telitalálat. Pláne, ha figyelembe veszed a méretválasztást is, ami elöl 20x10”, hátul pedig 20x12”. A gyári Coyote 5.0 literes blokkhoz és tartalmához eddig még nem nyúlt Eric, de egy MBRP kipufogódob azért fel lett szerelve, biztos ami biztos alapon. A jövőbelátás mesterségét Eric is gyakorolja, hiszen már tudja, hogy még mit is fog widebody Mustangján módosítani. A beltér kicsinosítása után egy hifirendszer fog költözni a csomagtérbe, amit követni fog a motortér feldobása némi karbonnal és márkás cuccokkal megbolondítva. Eric abszolút elégedett autójával, és annyi projektautó és elköltött dollártízezrek után nem hitte volna, hogy egy „viszonylag szolid” Mustang mellett fogja lerakni végleges voksát. Forrás: