home Nagyvilág Mille Miglia riport: Bemutatunk egy profi szervizcsapatot

Mille Miglia riport: Bemutatunk egy profi szervizcsapatot

0 people like this.

Lassan a Mille Miglia minden résztvevője begurul Bresciába, és bár a hivatalos adatok szerint 447 indulóra számítottak, ránézésre azért ennél valamivel kevesebben álltak rajthoz.

Ahogy közeledett a Mille Miglia rajtja, úgy lett Bersciában egyre nagyobb a nyüzsgés kedden. Akik túl voltak az ellenőrzésen és megkapták a rajtszámukat, azok már tegnap a csomagjaikkal voltak elfoglalva, és rövid próbaköröket tettek a parkolókban és a város külső útjain. Szüksége is van a bemelegítésre az öreg, „vitrin-tartástól” elgémberedett kocsiknak, mert sok hiba jön elő ilyenkor. Nagyjából minden negyedik autó alatt feküdt tegnap egy szerelő, a hangulat pedig ennek megfelelően elég feszült volt.

Mille Miglia
Indulás a rajthoz

Mivel általában milliárdos tulajdonosokról van szó, akik nem ismerik a nemet, és persze a szerelők is szép összeget keresnek ilyenkor, nincs kecmec, ha egész éjjel fenn is kell maradni, az autóknak mindenképp menniük kell! Mindez talán megelőzhető lett volna, ha a többség nem csak a versenyek alkalmával indítaná be féltve őrzött négykerekűit.

Fokozódik a hangulat a Mille Miglián

A hétfőn még oly békés veteránautó kiállítás hangulat keddre teljesen eltűnt, a csarnok hangos, csak úgy zengett a szerelők kiabálásától. Olaszos ordibálás, kapkodás és kalapács csattogás töltötte be a teret. Ez utóbbi azért, mert szinte minden kerék egyetlen nagy központi szárnyas csavarral van rögzítve, és ezek szerint még mindig az a leggyorsabb módja a kerékszerelésnek, hogy műanyag fejű kalapáccsal lazítják és húzzák meg az anyákat.

Walter Röhrl
Az Alapjáratnak sikerült egy fotót lőnie a legendás Walter Röhrllel, német autóversenyzővel, kétszeres rali-világbajnokkal (1980, 1982)

A HK-ENGINEERING csapat is szorgosan készülődött, s mivel ők profik, szeretnek a verseny előtt már egy hónappal próbaköröket menni az általuk kísért két darab Mercedes 300 SL Gullwinggel. Így persze a két autó békésen, csillogva-villogva, hiba nélkül várta az indulást.

De mivel a „csarnok népe” nagyjából már ismeri egymást, vagy éppen a tulajdonosok üzlettársak is egyben, netán barátok, így gyakran segítenek más szervizcsapatoknak ezekben a feszült órákban.

HK-ENGINEERING Team
A HK-ENGINEERING Team gyorsreagálású erői

Ottjártunkkor Szavéri Zoliék éppen egy Jaguar nem kicsit lógó, életveszélyes kormányművét igyekeztek valahogy összerakni… Persze ilyenkor, az utolsó pillanatban esélytelen alkatrészt találni, ezért jön jól a magyar találékonyság. Van náluk ugyanis alapanyag, és ha kell, hát gyártanak belőle hamarjában egy alkatrészt, ami legalább a versenyt kibírja, utána pedig majd megcsináltatja a tulajdonos rendesen. Sufni megoldás, de nincs másra lehetőség, és ennyi idő alatt már ez is remek teljesítmény.

A HK-ENGINEERING a világ egyetlen olyan autójavítással és restaurálással foglalkozó társasága, amelyik kizárólag a legendás Mercedes 300 SL Gullwingekkel foglalkozik. A Mille Miglián két Gullwing van rájuk bízva, az ő dolguk tehát az, hogy ezek a lehető legjobb formában tegyék meg a Mille Miglia 1600 kilométeres versenytávját. A négytagú HK csapat két autóval van jelen, a Mercedes Sprinter furgon gyakorlatilag egy komplett mobil garázs szerszámokkal, hegesztővel és mindennel, amire csak szükség lehet. A másik autó, egy 5500 köbcentis, 400 lóerős Mercedes E500 kombi a csapat „gyorsreagálású egysége”, ezzel követik a versenyt és mennek a helyszínre, ha szükség volna rájuk.

A HK-ENGINEERING csapat

Zoli: Még apja Trabantját kezdte bütykölgetni gyerekként, majd évek alatt autodidakta módon tanult meg mindent, amit az autószerelésről tudni kell. Később a „Ferrari szerelő Zoli”-ként ismerték idehaza, ami jól mutatja, hogy milyen autókért rajong. Öt éve csatlakozott a HK csapathoz, aminek jelenleg ő a vezetőszerelője.

Ludwig: Ő fiatal „gyakornok”, aki a profik mellett, élesben igyekszik eltanulni a szakma fogásait.

A HK-ENGINEERING csapat a Mille Migla-n
Könnyű nyugodtnak maradni, amikor a csapat már egy hónappal a verseny előtt elkezdte a két Mercedes 300 SL Gullwing felkészítését

Peter: 15 éve szerelő a HK csapatnál, de gyerekkorától nagy rajongója az autóknak, és sok versenyen van már túl. Magyar felmenői vannak, talán ezért olyan leleményes, ha problémamegoldásról van szó.

Swan: A HK csapat motorépítő egységéhez tartozik. A motorblokk szakértője, imádja bütykölni, és akkor a legboldogabb, ha szépen duruzsol a motor. Hangról megmondja, hogy mi a gond, és csukott szemmel nyúl oda, ahova kell. ☺

Milyen a szervizesek élete?

Szeretik a versenyeket, családjuk is büszke arra, hogy ilyen klassz munkájuk van. Ők is nagy kalandként élik meg a Mille Migliát, de sok részét sajnos nem látják a versenynek. Se a startot, se a sok szép városokat, hiszen nekik bőven van más dolguk. Sok lezárt helyre pedig még ők sem mehetnek be, csak ha tényleg gond van. Van, amikor még ilyenkor sem hajthatnak be autóval a pályára, ezért kénytelenek kézben cipelni a felszerelést…

A sok tapasztalatnak köszönhetően most úgy érzik, majdnem 100 százalékosan felkészültek, és szinte bármi történhet, megoldják. Láttak már mindent a versenyeken: motorhibától a váltó cserén át a szélvédő kilazulásig a legkülönfélébb gondok adódtak korábban. A gumijavítás pedig rutinmunka. A fékekkel van sok meló, a régi dobfékek nem bírják sokáig, de amit lehet, azért fejlesztenek rajta: sport betétek, hűtött ház stb.

A legnehezebb, hogy mindent az út szélén, félig az árokban és a porban, vagy egy tér kövezetén kell megjavítani. Miközben mellettük elszáguld a mezőny, a tulajdonos pedig ideges, mert menne már tovább. Nem unatkoznak, az biztos! És bár nem veszélytelen, szerencsére eddig nem volt még komolyabb balesetük.

De napról napra egyre jobban érezzük mi is, hogy ez nem csak egy laza retró élménygurulás lesz… Itt, testközelből élheti át az Alapjárat csapata is az autóversenyek hőskorát, a maga varázslatos de, kicsit őrült és veszélyes életével együtt.

Eddigi élő adások a Mille Migliáról

Forrás:

  • Alapjárat helyszíni riport

Támogatónk a Renault

Az Alapjárat 2018-as Mille Miglia-túrájához a Renault Magyarország biztosított autót, egy Grand Scenic Bose® Energy 1,3 TCe 160 EDC7-et.

Köszönet érte!

Grand Scenic Bose® Energy 1,3 TCe 160 EDC7
Mille Miglia 2018 – Alapjárat, támogató: Renault Magyarország

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat