Az Alapjárat csapata is kint van a legendás Mille Miglia veteránautó versenyen, ahol 1600 kilométert kell megtennie az 1957 előtt épült autócsodáknak.

Bár a legendás olasz körverseny, a Mille Miglia valójában csak holnap, vagyis május 16-án kezdődik, már napok óta minden erről szól a középitáliai Bresciában. Innen indul, illetve ide érkezik vissza ugyanis az illusztris mezőny, miután megtette az 1000 mérföldes (olaszul Mille Miglia), vagyis 1600 kilométeres távot.

Az autók ellenőrzése már hétfőn elkezdődött, ami nem kis feladat, ugyanis kizárólag olyan járművel lehet indulni, ami akár az eredeti Mille Miglián is indulhatott volna, vagyis 1957 előtt készült. A verseny kalandos és véres történetéről már korábban írtunk.

Az igazán menő dolog azonban az, ha valaki olyan modellel teszi meg a távot, ami a korabeli versenyen is részt vett, ezek az Alfa Romeo 6C és 8C-k, Ferrari 166 MM Barchetta Touringok, Mercedes-Benz SSKL-el és Tipo 815-ök örvendenek persze a legnagyobb elismerésnek, ráadásul a rájuk ragasztott „1000 miller” matricáról azonnal ki is lehet szúrni az ilyen klasszikusokat.

Az esemény bár nagyon nemzetközi, leginkább az olasz autógyártás ünnepe, hiszen a klasszikus (1927-1957) időszakban 24-ből 11 versenyt az Alfa Romeók nyertek, míg a Mercedesnek kettő, a BMW-nek mindössze egy győzelem jutott. Az érdeklődők száma évről évre nő, idén például 727 autót próbáltak meg regisztrálni a versenyre, ám az ellenőrök végül csak 450 járművet találtak megfelelőnek, így ennyien állhatnak rajthoz. Ezen belül 99 olyan autó van, ami 1927 és 1957 között is indult anno, vagyis kiérdemi az „1000 miller” jelzést.

Az elképesztően nagy mezőny technikai ellenőrzése már tegnap elkezdődött, a hitelesítések pedig egészen szerda délig tartanak. Ezt követően a mezőny kényelmesen elfogyasztja az ebédjét, majd 14:30-kor elindulnak az első autók a Ravenna közelében lévő Cervita városka felé, ahol majd véget ér a verseny első szakasza. Innen San Marino kacskaringós hegyi útjain szeli át a mezőny az Appennineket, hogy Arezzón, Cortonán és Orvietón keresztül végül befussanak az autók Rómába.

Harmadik nap az északabbra lévő Parma városa a konvoj célja. A negyedik nap tényleg csak az örömautózásról szól, hiszen Brescia már nincs messze, ezért egy kollektív ebéd még belefér megérkezés előtt az autóversenyzés olasz fellegvárában, Monzában.

A május 19-i célba érkezés és a díjátadó után azonban nem megy pihenni senki, hiszen ekkor jön majd a legnagyobb attrakció, az „1000 Miglia – The Night”, amikor az autócsodák éjjel végig vonulnak Brescia utcáin.

A Mille Miglia útvonalat 3D-ben is végigkövetheted egy ötletes megoldással. 

És mit lát a helyszínen Müller Attila, az Alapjárat tudósítója?

„Amikor megérkeztünk Brescia-ba, ebben a szép kisvárosban az Alpok lábánál, azonnal világos volt, hogy itt minden a Mille Migliáról szól. Tele van a város plakátokkal, a kirakatokban régi autók modelljei állnak, a divatüzletek próbababáira pedig pilóta szemüveget és versenyoverállt húztak mindenütt. És persze útlezárások és kordonok mindenfelé. Érdekes, hogy miközben az egész a klasszikus autókról szól, hétfőn még egyetlen veterán jármű sem volt az utcákon.

Kedden végre megjelentek a guruló csodák, mivel a város széli versenyközpontban elkezdődtek a technikai átvizsgálások, majd szerdán, egy felvonulás keretében, a város főterén felállított start helyen kapják meg az autók a részvételre jogosító végleges plombákat.

Az Alapjárat bejutott az autócsodák csarnokába, ahol sorban állnak a szebbnél szebb régi gépek, mind csillogó-villogó állapotában, mintha csak múzeumba lépnénk be. Ez már önmagában is különleges, hiszen ilyen mennyiségben, ilyen változatos kínálat nem nagyon látható máshol. Az igazán izgalmas azonban az, hogy ezek az autók el fognak indulni, ráadásul a többség négy nap alatt teljesíteni fogja az 1600 kilométeres távot.

A hangulat elképesztő a csarnokban, itt ellenőrzik a megfelelő műszaki állapotot, mégpedig folyamatos dudálás és féklámpa villogtatás mellett. Közben folyton újabb autók érkeznek pöfögve, ettől betölti a levegőt a régi autók és a benzin szaga (vagy inkább illata). Egyszer csak megszólítottak, hogy segítsünk egy hófehér Jaguárt áttolni az ellenőrző pontra, mivel a csarnokok belül csak érkezeskor lehet járó motorral közlekedni. Itt már libabőrös lettem!

Ezután az Alapjáratos különítmény beköszönt a HK Engineering csapatnak, akiket négy napon keresztül kísérünk majd a Mille Miglián. Kicsit átbeszéltük a közös forgatást a vidám és meglepően fiatal társasággal. Szavéri Zoli, aki versenyszerelőként már az ötödik ilyen futamon van ott a HK teammel, sok érdekes sztorit mesélt nekünk, és kíváncsian várjuk, idén milyen helyzeteket kell megoldania az egyébként Mercedes 300SL Gullwing-ra szakosodott csapatnak.

Ma az Alapjárat megkeres még híres autókat és pilótákat, és követjük őket a hitelesítésre, ahol igyekszünk minél több videót készíteni nektek az autózás történelmét képviselő felvonulásról.”

Támogatónk a Renault

Az Alapjárat 2018-as Mille Miglia-túrájához a Renault Magyarország biztosított autót, egy Grand Scenic Bose® Energy 1,3 TCe 160 EDC7-et.

Köszönet érte! 

Mille Miglia 2018 - Alapjárat, támogató: Renault Magyarország

 

Ha nem akarsz lemaradni az élő bejelentkezésekről, kövesd az Alapjárat Facebook oldalát!

Eddigi élő adások a Mille Migliáról

Támogatta a Renault Magyarország.

Forrás: