Egy 1950-es Ferrari 195 Inter bukkant fel a Sotheby’s aukcióján, mégpedig a Carozzeria Ghia által épített 11 ilyen autó egyike!

A Carozzeria Ghia az egyik leghíresebb itáliai autóépítő és javító vállalkozás, amit Giacintio Ghia hozott létre 1915-ben Torinóban. A Carozzeria Ghia & Gariglio nevű cég eredetileg könnyű alumínium karosszériákat gyártott, hírnevüket pedig az 1929-es Mille Miglián induló Alfa 6C 1500-as autójukkal alapozták meg. A II. világháború utáni években aranykorukat élték az olasz karosszériaépítők, 1950-ben pedig kijött a Ferrari 195 Inter, a 195 S modell túraautó változata, ami remek alapul szolgált ahhoz, hogy Ghia saját járművet építsen rá. A hosszabb tengelytáv és az erősebb motor remek választás volt mindenkinek, aki nem versenyeken akart száguldozni vele. Az autó igazi kuriózum, mindössze 11 darab Ghia karosszériájú Ferrari 195 Inter készült, ez a jobbkormányos kupé pedig az egyik legszebb fellelhető példány közülük. Hogy mennyiért kel el végül az aukción, azt előre nehéz megjósolni, de tavaly egy hasonló darabért 1 millió dollárt (körülbelül 258 millió forintot) adott egy lelkes gyűjtő. Furcsa elképzelni, de a karosszéria eredetileg fehér színű volt. Az autó 0113 S alvázra épült, hármas Weber-karburátort és Jaeger műszereket kapott. A Ferrari első tulajdonosa 1951-ben a Monzában élő Alfonso Scimé volt, aki az elején és hátulján nagyobb módosításokat végeztetett. Ezek során az autó új sárvédőket, fényszórókat, hűtőrácsot és lökhárítókat kapott, de Scimé még a C-oszlopot is lecseréltette, így a járgány külseje erősen megváltozott az eredeti állapothoz képest. A módosítások célja valószínűleg az volt, hogy tulajdonosa többet kapjon érte, legalábbis erre utal, hogy miután végeztek a munkával, azonnal eladta a kocsit egy milánói autókereskedőnek. A történet itt felgyorsul, ugyanis az autóritkaságot 1959-ben Kaliforniába, pontosabban Los Angelesbe szállították, ahonnan azután Illinois-ba, Lawrence Knaack tulajdonába kerül. Ő szintén nem bírta ki módosítások nélkül, ugyanis az autót ezüstszínűre festette át, és l-alakú lökhárítókat szereltetett rá. 1976-ben újabb tulajdonosváltás következik, ami az autó sorsát illetően kifejezetten jó hír. Az új – szintén Illinois-i – tulajdonos, Paul C. Clovis ugyanis egy ismert versenyző és gyűjtő volt, aki az autó motorját teljes körűen felújíttatta, és majd egy évtizedet töltött azzal, hogy a Ferrari 195 Inter visszanyerje régi dicsőségét. Ekkor lett az autó piros, a belső pedig barna színű. Professzionális munkát végeztek, a jármű 1976-2011 közötti felújítási naplójában nagyon sok számla gyűlt össze, de a munkálatokat fényképekkel és videofelvételekkel is dokumentálták. 2011-ben az autót ismét forgalomba helyezték, majd eladták egy hongkongi Ferrari márkakereskedőnek, aki azóta biztonságos, klimatizált környezetben tárolja, így a mostani aukción tökéletes állapotban vásárolhatja meg egy gazdag veteránautó rajongó. Forrás: