Miután a Mercedes nemrég frissítette a Maybach S-osztályt, bemutatta a német luxusjárgány legnagyobb változatát, a 2019-es Maybach Pullmannt is.

Az új Maybach Pullmann az S-osztálynál már megismert hűtőrácsot kapta, amit állítólag a száradni kiakasztott ruhák inspiráltak, de hogy miért is, az számomra rejtély. Valószínűleg a marketingesek azon bekattanásáról van szó csupán, miszerint bármi újdonságot is alkotnak a dizájnerek, azt kellően meg kell magyarázni, mintha nem volna elég annyi, hogy jól néz ki. Az orr egyébként sem igazán meglepetés, ugyanis ez teljesen megegyezik a 2016-os Vision Mercedes-Maybach 6 kupé koncepción látható megoldással. Az autó megjelenésén sokat dobnak a 20 colos, 10 lyukas felnik, valamint az, hogy egészen sok belső és külső színkombinációval rendelhető a hatalmas, 6,5 méter hosszú járgány. A 2019-es változat egyébként nem nőtt a korábbi, 2016-os modellhez képest, de erre nem is volt szükség, hiszen az egymással szemben, önálló fotelekben ülő négy utas a kategória – gyártó szerint – legnagyobb lábterében kényelmesen kinyújtózhat. Szándékosan nem ülést írtam, ugyanis ha megnézed a képeket, az állítható lábtartó, a test alakját tökéletesen követő kagyló formájú támla, a kényelmes könyöklők és a kézre eső gombok miatt az utas inkább otthon a tévé előtt érezheti magát, semmint egy autóban. Míg elődje az S-600-as jelölést viselte, a 2019-es Maybach Pullmann az S-650-es jelzést kapta. Az erőforrás méltó a monstrum karosszériához, a 6 literes 12 hengeres ikerturbó motor 630 lóerőre és 1000 Nm nyomatékra képes, ezzel pedig 6,5 másodperc alatt gyorsítja fel az autót 100 km/órás sebességre. A fogyasztása miatt biztosan nem lesz a levegő minőségéért aggódó aktivisták kedvence, ugyanis átlagosan 14,6 litert eszik 330 g/km széndioxid-kibocsátás mellett. Ez utóbbi érték nagyjából két és félszerese, háromszorosa egy átlagos mai autónak, de ebben a kategóriában ezt számon kérni olyan, mint egy császártól azt várni, hogy lassan hajtson, nehogy beterítse porral az utcán sétáló pórnépet. A Maybach Pullmann pedig maga a császár: hatalmas és méltóságteljes. A Mercedes már elkezdte felvenni rá az előrendeléseket, az induló ár 500 ezer euró, vagyis nagyjából 155 millió forint. Ez persze tényleg a „legalja”, mert ebben a kategóriában a vevők szeretik az egyedi megoldásokat, ráadásul hamarosan kijön belőle a különösen drága páncélozott verzió is. Forrás: