Mindig fura érzés látni egy csaknem 20 éves, 550 lóerős, 320 kilométer/órás sebességre képes sportkocsit szinte szűzen. Persze meg is kérik az árát!
A Lamborghini Diablo eleve különleges sportautó, hiszen csak nagyjából 2900 darabot gyártottak belőle, ám ha valaki ezen belül is ritkaságot akar, akkor a Diablo VT 6.0 SE láttán biztosan kinyitja majd a pénztárcáját. Mondjuk ennek akkor van csak értelme, ha az illető milliárdos, ugyanis az ebből készült 42 példány egyik legfrissebb darabjáért most 100 millió forintot kértek a Sotheby’s aukcióján.
A mérnökök ekkor már tisztában voltak azzal, hogy a Diablót nyugdíjazzák, és igyekeztek szép befejezést adni az előző 21 évnek. Ezen kívül a magnézium szívócső, a különleges barna üléskárpitozás és a titán sebességváltógomb a normál VT 6.0 és a VT 6.0 SE közötti leginkább szemmel látható különbség.
A Sotheby’s által kínált autó valódi gyűjtőknek való darab, hiszen mindössze 8 kilométert futott, és 2008-tól klimatizált garázsban tartották, amikor is a jelenlegi hong kongi tulajdonosa megvásárolta.
Mindig érdekes egy ilyen 6 literes, 550 lóerős, középmotoros, 49-51 százalékos súlyelosztású, LSD differenciálműves brutális teljesítményre képes versenygépet látni, ami gyakorlatilag soha nem volt még használva. Pedig a Lamborghini Diablo száguldásra termett, ez volt például az olasz márka első sportkocsija, ami elérte a 320 km/órás végsebességet, bár később a VTTT (Viscous Traction Twin Turbo) limitált kiadás a 410 km/órát is megfutotta.
A Lamborgini Diablo utolsó évei egyébként egybe esnek az olasz márka sorozatos tulajdonosváltásaival, de a Diablo VT 6.0 és a VT 6.0 Special Edition megszületése tulajdonképpen ennek köszönhető. Ugyanis 1994-ben a márka akkori tulajdonosa, a Chrysler eladta a céget egy indonéz cégcsoportnak, akiktől 2000-ben az Audi AG vásárolta meg a vállalatot.
Ők a németek Luc Donckerwolkét bízták meg az autó felfrissítésével és modernizálásával, így 2000-ben egy kívül és belül teljesen megújult Lamborghini VT 6.0-t dobtak piacra.
Teljesen átdolgozták az orrészt, a sárvédőket és a felfüggesztést, csak az autó hátulja maradt viszonylag változatlan, bár a lámpákhoz itt is hozzányúltak. A belső dizájn németes lett, szénszálas középkonzolt kapott a kocsi, a légkondicionálást jobbá tették, mint ahogy az ülés és a pedálok beállításain is módosítottak, ez pedig sokat javított a vezetési élményen.
Forrás: