home Nagyvilág Bemutatom a Pininfarina HK GT Conceptet, a tökéletes Grand Tourert

Bemutatom a Pininfarina HK GT Conceptet, a tökéletes Grand Tourert

0 people like this.

A múlt héten, március első hetén debütált a Genfi Autószalonon a Pininfarina legújabb elektromos hiperautója, elcsíptem, elmesélem.

Nagy sikerrel debütált a Genfi Autószalonon a Pininfarina HK GT, ami a tavaly bemutatott H600 hibrid utódjaként határozható meg. Őszintén szólva, első pillantásra megtetszett nekem ez a járgány, nagyon futurisztikus a vonalvezetése, és a szárnyakba nyíló ajtók is elég imponzánsak voltak mind csukva, mind zárt helyzetben.

Pininfarina HK GT a 2018 Genfi Autószalonon, felnyitott ajtóval, belátható beltérrel.

Az egész autó hozza azt a kellemes ék alakot, ami olyan jól esik az ember szemének. Nem lehet elsiklani a ragyogó kék fények mellett sem, valamint a végtelenül elegáns, mégis sportos, de űrhajó-érzetű belsőtér is nagyon hívogató a bazi nagy kijelzőkkel és kütyükkel.

Pininfarina HK GT utasoldali kijelzője a 2018 Genfi Autószalonon
TV-zünk? TV-zzünk! Természetesen csakis „cruise” üzemmódban

Jobban megvizsgálva szemből, egy lendületes vonalvezetésű lámpától lámpáig érő hűtőrács uralja a látványt, amelynek sarkaiban természetesen ultra modern LED-es fényszórók ontják a világosságot. Nincs külön látható és elváló lámpatest, ami szintén nagyon „jövő autós” tulajdonság.

Mintha egy nagy darab fémből lenne kimarva az egész orr rész. Közepén egy nem elhanyagolható méretű Pininfarina logóval. Egyébként az egész hűtőrácsos felület kék LED világítással van hangsúlyozva, ettől még egy kicsit TRON-osabb az egész.

Pininfarina HK GT a 2018 Genfi Autószalonon hátsórész
A szappan forma, az szappan forma, ettől még nem rossz! Sőt!

Hátra felé haladva, az autó oldalát mindenhol áramvonalasság és végiggondoltság jellemzi, szépek az ívek és a kiemelt idomok, egyszerre könnyed és éles minden részlet az autón. A fenekéhez érve meglepő egyszerűség fogadja a szemlélőt, hiszen az oldalról és szemből nem is annyira tepsi karosszéria valójában hátulról egy igazi nagykönyvbe illő tepsi.

Nincs túl misztifikálva, két keskeny lámpa szalad az autó „vállának” magasságában, két bődület méretű beömlő nyílás, valamint egy Hybrid Kinetic felirat és kész. Kicsi hátsóablak, nagy gömbölyded felületek, de semmi az autó többi részéhez hasonlítható extra. Talán sok is lett volna, ha ide több díszítő elem kerül.

A beltér nagy, de tényleg nagy, kényelmesen elbulizik még akár 4 ember is és nem csak papíron lehet 2+2 seaternek hívni az új Pininfarinat. Fentebb már kitértem arra, hogy elég igényes és high tech cucc az új HK GT, és nem is mondtam nagyot, mert én gyerekek még nem láttam lebegő kijelzőt autóban, de most igen. Természetesen nem rögzítési pont nélkül lebeg, de azért műszerfalba vagy középkonzolba süllyedőnek is elég nagy hülyeség lenne nevezni. Ráadásul elég méretes is mind a középső, mind pedig az utas oldali infotainment.

Pininfarina HK GT kormány és belsőtér a 2018 Genfi Autószalonon
Kellemes csavar az a narancsszínű díszítősáv a kormányon, egy kis szín mindig kell!

Nekem személyszerint nagyon tetszik ez a végtelenül letisztult világos belsőtér, illetve az ülések és a felületek kialakítása. A Pininfarina sajtótájékoztatóján elhangzott, hogy ez az autó két személyiséggel rendelkezik. Ezt a választható élmény-módok miatt hangsúlyozta a gyártó képviselője, hiszen utazás közben kétféle belső tér design-ból választhatsz.

A „race” mód bekapcsolásával a belsőtér világítása pirossá válik, „cruise” üzemmódban pedig kék. Most mit mondhatnék, azért ennél egy kicsit többre számítottam, de ez az egyetlen negatívum, amit említeni tudok, és végülis jópofa. A HK GT szívét 4 db elektromos motor alkotja, összesen 800 kW, azaz 1073 lóerős teljesítménnyel. Mondjuk, hogy én elhiszem ezt az adatot, de attól még nagyon misztikusnak tűnnek ezek a számok, azt hiszem, ebben megegyezhetünk!

A 0 km/h-ról 100 km/h sebességet 2,7 mp alatt éri el és 347,2 km/h végsebesség kicsikarására van lehetőség a Hybrid Kinetic Grand Tourer kormánya mögött. Alap esetben 160 km-es hatótávolságot garantál a gyártó, de ez kitolható akár 960 km-re is, ha valamely más technológiával dolgozó rendszerrel kombinálod, mint pl. egy alacsony hengerűrtartalmú belső égésű motor.

Összességében egyetértek vele, hogy akár sportautóként, akár túra autóként nézed a HK GT-t mind a két poszton megállja a helyét, hiszen erősnek erős, fürgének fürge, nem is kicsi, de főleg tágas, na meg ne feledkezz meg a belsőtér hangulatvilágításának fontosságáról sem ugye bár (hah-hah) Na mit gondolsz, nézegetnél ilyenből sokat az utakon 10 év múlva?

Pininfarina HK GT vezető ülése a 2018 Genfi Autószalonon
Még a vezető ülés kialakítása is kicsit pilótafülkés érzetet kelt.

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat