2018. január 11. | 07:48

A lítium-ionos megoldás úttörője szerint az önvezető technológia megjelenése miatt nem csupán az elektromos autók hatótávjának növelésére kellene törekedni.

Az elektromos autók iparágában dolgozók azon munkálkodnak, hogy növeljék az akkumulátorok hatótávját, hogy a járművek egy feltöltéssel akár 300 kilométer feletti távot is képesek legyenek megtenni. Ez mind szép és jó, ám a jövő akkumulátorainak nagyobb strapabíró képességgel kell hogy rendelkezzenek annak érdekében, hogy megfeleljenek az önvezető személyszállító autók követelményeinek, legalábbis Akira Yoshino, a lítium ionos akkumulátor feltalálója szerint.
“Ha egy autóban tíz fő utazik, az azt jelenti, hogy az autó tízszer többet is megy”, mondta Yoshino a Bloombergnek. “Az tartósság nagyon fontos tényezővé fog válni
Yohsino szerint a jövő akkumulátorait olyan anyagból kell készíteni, hogy azok ellenálljanak a folyamatos bővítésnek és adott esetben a méretcsökkentésnek is. Ezek a változtatások arra kényszerítik a gyártókat, hogy kevésbé koncentráljanak az akkumulátorok energiaértékére és hatótávolságára. A tartósság növelésének érdekében az akkumulátor anód részén szén helyett lítium-titanátot használhatnak majd. Yoshino még a nyolcvanas évek elején kezdte kutatni a poliacetilén nevű polimert. Épített egy olyan lítium-ionos akkumulátort, melynek anód részében ezt a polimert használta, csak később váltott szénre. Yoshino ma az Asahi Kasei tiszteletbeli tagja, mely jelentős szereplő az akkumulátor gyártás technológia területén.
“Ezek az autók teljesen újak számunkra, várnunk kell, amíg megtaláljuk azt az akkumulátort, amire valóban szükségünk van. Az akkumulátorok jövője az autós társadalomban történtektől függ.” - mondta Yoshino.
A Hyundai önvezető részlegének vezetője is érintette az önvezető autók számára gyártott akkumulátorok problémáját. Woongjung Jang a közelmúltban a WardsAuto kérdésére elmondta, hogy ezek a járművek olyan sok energiát fogyasztanak, mely csökkentheti az egy feltöltéssel megtehető távolságot. Az, hogy az akkumulátorok olyan hamar lemerülnek, nagy mértékben az adatfeldolgozó rendszernek köszönhető. A Bloomberg New Energy Finance előrejelzése szerint 2040-re az elektromos autók teszik ki az új autóvásárlások 54 százalékát. A villanyautók elterjedése azönvezető autók bevezetésével is összefügghet. Számos autógyár szeretné piacra dobni a fejlett önvezető technológiáját már a 2020-as évek elején. Forrás: Motor Trend