2018. július 21. | 15:39

Merész és brilliáns. Az első McLaren Senna egyedi MSO Emerald Green fényezéssel egyenesen Michael Fux autógyűjteményébe.

Mr. Fux egy amerikai üzletember, aki a bútoriparban kezdte pályafutását és jelenleg a Comfort Revolution vezérigazgatója. A jó minőségű matracokat gyártó és forgalmazó cég fejese lelkes gyűjtője a luxusautóknak, de ez nem minden, szereti még különlegesebbé tenni nem minden napi autóit egyedi színválasztással. Ami azt illeti, elég élénk a fantáziája, talán egy kissé túlságosan is. Szinte egyik sport- és luxusautó sem marad ki gyűjteményéből. A Bugatti Veyron, a McLaren P1, a Porsche 918 Spyder, a LaFerrari, az Alfa Romeo 8C és a Mercedes-AMG GT sem hiányozhat a veterán Corvette és jó pár régebbi Ferrari mellől, de van még egy tucat Rolls-Royce-a is. Mindig különleges fényezéssel rendeli az új autóit, amely színeket általában külön neki keverik ki. Létezik többek közt Fux Yellow, Fux Intense Jade Pearl, Fux Candy Red és még egy pár szín. A közelmúltban Fux megrendelte a McLaren 720S-t és a Rolls-Royce Dawn-t lila-rózsaszín árnyalatban, amit csak neki kevertek ki és le is védetett, hogy csak az ő engedélyével vásárolhasson magának más is ebben a színben, ami még rímel is a nevére. Na vajon mi az árnyalat neve? Hát Fukszia, mi más?!

Legújabb szerzeménye egy Emerald Green fényezésű McLaren Senna

Ez sokkal több, mint egy egyszerű, zöld festés. Fux megkereste a McLaren Speciális Osztályát, hogy keverjék ki neki a lenyűgöző, egyedi árnyalatot, mert nem találja ezt a színt a Senna katalógusban. Erről a részlegről, ahol az egyedi megrendeléseket teljesíti a McLaren, ahogyan arról már olvashattál itt az Alapjáraton.

Természetesen a kérhető legnagyobb extrával rendelte meg a szuperautót, vagyis teljesen szénszálas kasztnival. A kabint Fux fehér bőrrel és zöld kiegészítőkkel álmodta meg. A kerekek központosított rögzítésűek, melyeknek a takaró eleme króm borítású gyárilag, de természetesen ezek is kedvenc színeiben pompáznak Még egy ilyen profi gyártónak is, mint a McLaren rengeteg időre van szüksége ahhoz, hogy egy ennyire speciális igénynek eleget tudjon tenni. A Senna kasztnija 67 részből áll. A teljes festéshez közel 1000 órára volt szükségük! És ez csak a festés, de össze is kell rakni és életet kell lehelni a szörnyetegbe. Annyira egyedülálló megjelenést biztosít ez a színpárosítás, hogy meg is feledkezel arról a teljesítményről, amire képes.

Miközben csodálod Mr. Fux új autóját, felmerülhet benned a kérdés, hogy hol fogja kihasználni azt a teljesítményt és technikát? A gyönyörű fényezés alatt ugyanis egy 4,0 literes iker-turbófeltöltős V8-as szív dobog, amely 789 lóerőt és 590 Nm nyomatékot képes felszabadítani. A 100 km/h-ás tempót mindössze 2,7 másodperc alatt éri el. A 200-hoz pedig 6,8 másodpercre van szüksége. Ezeknél a paramétereknél, ha nincs észnél az ember, könnyen Lucifernél találhatja magát! A McLaren 2018 augusztusában tervezi megmutatni a kocsit a Monterey Car Week-en. Forrás és fotók:
  • Motor Authority