2018. február 06. | 15:35

Nissan 370Z sítappancsokon, avagy hogy vegyél részt egy kategóriában, amihez semmi közöd.

Majdnem egy évtizede annak, hogy a Nissan nem tervezte át radikálisan a 370Z-t és valószínűleg a közeljövőben sem fog teljesen új ruhába öltözni. Emellett azért az élet nem állt meg, kijelenthetem, hogy a Nissannál van humorérzéke a mérnököknek.

Az eszement, mégis hihetetlenül vagány hójárgány a 370Zki a Chicagói Autószalon kereti között egy speciális, kifejezetten hóra tervezett Nissan Armada társaságában kerül bemutatásra. A Nissannak mondhatni már tradicionális szokása, hogy valami teljesen érthetetlen ötlettől vezérelve elmossák a határokat a kreatív képzelet és a valóság határai között, majd életre keltik azt és be is mutatják. Így volt ez a szóban forgó 370Zki hómobillal is.

Ha bárki, hómobilt emleget, vagy az a kis méretű motorosszán jut eszembe, amin a filmekben menekülnek a főhősök, vagy egyértelműen egy SUV. Na ugye, mint azzal mindenki tisztában van, a 370Z bizony se nem SUV, se nem motorosszán. Mégis megdöbbentő, hogy mennyire „kiadja” az egész havas felállást ez a kis roadster.

A Pathfinder, a Murano és a Rogue Winter Warrior koncepció után a Nissan 370Zki is óriási Dominator lánctalpas hójáró cipőket kapott az American Track Trucktől, az első futóművek helyére pedig 56 cm hosszú és 12 cm széles síléceket. Ahhoz, hogy helyet biztosítsanak a módosításoknak, teljesen szét kellett szedni elemeire a Z-t, majd miután bekerültek a speciális futóművek mehetett vissza a 3,7 literes V6-os motor és a 7 sebességes automata váltó. A hátsókerék hajtás és a 332 lóerő változatlan, igazi lendületgép hóra.

Az egyedi emelés miatt a Z közel 7,5 centiméterrel magasabb, módosítottak az első és a hátsó felfüggesztéseken is, továbbá a távtartókat is újra kellett gondolni, hogy csatlakoztatni lehessen a lánctalpakat a kerékagyhoz. A fékek maradtak, viszont a fékkör elrendezésén szintén módosítani kellett. A hátsó lánctalpak helyigénye miatt a kerékjáratot is át kellett szabni, illetve a kipufogó rendszer sem maradhatott gyári állapotában.

A teljes hajtáslánc elemeit egyedi elrendezéssel szerelték be az autóba az extrém külső hatások elleni védelem érdekében, első koptatót is kapott a Z, a bódé megjelenésről pedig a Icon Image Graphic gondoskodott. Szerintem a „láthatósági sárga” volt a jelmondata a tervezésnek, ettől függetlenül nagyon vagány ez a narancs-sárga geometrikus átmenet és a hatalmas 370Zki-felirat.

A zizzent Z szállításáról és támogatásáról sem felejtkezett el a gyártó, a show-n bemutatásra kerül egy Nissan Armada Snow Patrol is amely kísérő autóként funkcionál a 370Z mellett, a biztonságos és hatékony haladásáról pedig a felemelt futóművek, terepgumik és egy megizmosított lökhárító gondoskodik.

Forrás: