2017. szeptember 25. | 01:59

A Genesis vezetője, Albert Biermann úgy véli, számos német luxusautóban olyan extrák vannak, amelyek csupán a média figyelmének felkeltésére alkalmasak.

A Genesis teljesítményi részlegének vezetője, Albert Biermann - a BMW M divíziójának korábbi fejese - úgy nyilatkozott, "ostoba" technológiák kifejlesztésére pazarolják energiájukat a prémium gépjármű gyártók. Az új Genesis G70 bemutatóján a riportereknek elmondta, hogy korábbi munkáltatója, és más német gyártók is olyan technológiára szórják a pénzt, mely csak mérsékelten nevezhetők hasznosnak.
A német prémium márkák kihívója akar lenni a Genesis

Az ausztrál Drive magazin szerint Biermann kiemelt több olyan tulajdonságot is a luxusautókban, melyek “csak marketing” céllal vannak jelen.
“Sok közülük csak a média miatt létezik, hogy felhajtást generáljanak a technológia szintjének felvillantására. Hányan fogják azonban ezt később megvenni? Ha a technológia megbukik, csak terhet rósz a vásáróra, igaz?”

Alapos tesztelésnek vetik alá az új Genesiseket

Biermann szerint a Genesis egyszerűbb, hasznosabb tulajdonságokra koncentrál, melyek a következő években is biztosan működni fognak. Ez részben azért van, mert a Hyundai elnöke, Csung Mong-koo azt szeretné, hogy az autóikat még 10 év után is újnak érezzék a vásárlók. A cél elérése érdekében a járművek rengeteg teszten mennek keresztül a fejlesztés során.
“30 000 km teszten vagyunk túl Namyangban (a Hyundai kutatási és fejlesztési központjában), annyi rossz macskakővel és kátyúval, amit csak el tudnak képzelni. Az itteni 30 000 km-en felül a Nürburgringen újabb 10 000 km-t tesztelünk” - mondta Biermann. “Én nem gondolnám, hogy ezt bárki is megteszi rajtunk kívül – talán csak a Porsche vagy a Ferrari. Ám a többiek a 10 000 helyett csak 8000 vagy 5000 kilométert mennek, vagy egyáltalán semmit."
Biermann úgy gondolja, hogy egy bizonyos ponton az autók elég nagyok lesznek ahhoz, hogy a gyártóknak nem kell többé túlhangsúlyozniuk a járművek kanyarban való viselkedését. “Ha egy amerikai vásárlónak szeretnék eladni egy G90-est, vannak más OEM-ek (Eredeti Berendezés Gyártók), melyek megmutatják a zászlóshajójukat a versenypályán. A luxuskategóriás kocsik kiválóan viselkednek a versenypályán, ám melyik 2,2 tonnás autó fog egyáltalán ilyen körülmények között közlekedni?”
A Genesis G90 33T HTRAC vezetőülése

Állítása szerint bejött az a filozófia a Genesisnek, hogy az autók megbízhatóságára, kényelmére és relatív egyszerűségére összpontosít. “A G90-esben nem találunk légrugókat, aktív bukókeretet, vagy aktív bármit. Az utat érzékelő kamera sem kell. Ez ostobaság!” - magyarázta Biermann. “Van egy szilárd Hyundai acél platformunk, több tonna nagy erősségű acél – rendben, egy kicsit nehezebb mint a többi autó – valamint állítható lengéscsillapítónk, és ennyi az egész. Simán versenyben vagyunk a Mercedes S-osztállyal és a BMW-vel a csilli-villi cuccok nélkül." Egyfelől, Biermannak igaza van. A luxus szedánok sok olyan tulajdonsággal vannak felruházva, melyek leírva sokkal izgalmasabbak, mint a gyakorlatban. És amikor néhány évvel később valami elromlik, a javítási költség igen magas lehet. Plusz a luxusautók vásárlói a vezetési kényelmet keresik, az érdekli őket a legjobban. Ám azt is érdemes végiggondolni, hogy vajon nem csak azért mondja-e mindezt, mert nincs meg a költségvetés a Genesisnél hasonló technológia fejlesztésére? A Genesis csak 2015 óta van jelen a piacon, és egy luxus márka elindítása meglehetősen költséges.
A Genesis mottója a kényelem és a megbízhatóság

Bárhogy is legyen, azok, akik luxusautót akarnak venni, és akiknek a kényelem és a megbízhatóság fontosabb, mint a kütyük, azoknak a Genesis kiváló választás. Forrás: Motortrend