2018. március 05. | 21:24

„Röpke” 14 órás utazás után megérkezett az Alapjárat stábja is Genfbe, és miután ott voltunk az Év Autója bejelentésén, már mindenki tudja, mit akar a holnapi nap folyamán mindenképp megnézni.

A hosszú, egész estés autóút után hát persze, hogy ott volt a helyünk az Év Autója eredményhirdetésén is, ahol nem az Alapjárat szerkesztőségi favorit, a Kia Stinger győzött, hanem a Volvo XC40. Az Év Autója-díj nagyon nagy szó, de ez még csak a libamájas előétel volt, holnap a gyomrot is jóllakató főétel következik, aztán meglátjuk, mennyire fekszi azt meg! A tudósítások egyik oldala, hogy lehetőleg minél több mindenről számoljon be az újságíró, de mi is csak emberek vagyunk, hát naná, hogy van egy olyan modell, amire a legkíváncsibbak vagyunk! Jöjjön most a genfi csapat listája, mit várunk leginkább az idei autószalonon!

Adrienn – Toyota Supra

„Mert ez a Toyota Supra!”

A korábbi konceptautók túlságosan tanulmány-szagúak voltak, de a most bemutatásra kerülő sokkal inkább a régi vonalakhoz tér vissza

Ezt és egy fura nézést kaptam tőle, amikor megkérdeztem, mit vár leginkább az autószalonról és persze igaza van! 16 év után kap az emberiség egy újabb generációt ebből a legendából és eddig akárhányszor fel-felröppent a hír, hogy újra gyártásba kerül, a japán sportautók iránt kiéhezett tömeg kezdte el csócsálni azt a falatka hírt. Bár egyelőre egy tanulmányautóról van szó, a BMW-vel közös fejlesztés – a 2017-ben bemutatott legújabb Z4-gyel egy alapra épül – hatalmas kérdéseket vet fel mindenkiben. Vajon hogy sikerül házasítani a japán és a német technológiát? Hivatalosan a genfiek nem adtak információt a Toyota GR Supra Racing Conceptről, de egyes lapértesülések szerint a másik hátsókerekes Toyota-modellnél, a GT86-nál jócskán nagyobb lesz: 14 centivel hosszabb, 11 centivel szélesebb, de három centivel alacsonyabb, miközben a tömege éppen nem másfél tonna, 1496 kg.

Márk – Jaguar I-Pace

„Jaguar a Tatával… ilyen elektromos SUV-ot csinálna???”

Az i-Pace, mint a Model X kihívója?

Trendi mostanában az elektromos autózás, de eddig a Tesla volt a mérvadó a nullemissziós autók terén. Most itt ez az I-Pace és persze jogosan veti fel a kérdést, hogy vajon felér-e a vetélytárs Model X-szel? Az I-Pace az E- és az F-Pace közé fúrta be magát a Jaguár modellpalettájára. Hogy a gyártónak is nagyok az elvárásai az új elektromos modellel szemben, az tetten érhető abban is, hogy mennyire ajnározzák. Elmondásuk szerint ez lesz a Jaguar legokosabb autója, ami 3 az 1-ben egyszerre: sportautó, családi autó és SUV. 400 LE, 700 Nm-es nyomaték mellett nem hangzik rosszul, 4 másodperc alatt gyorsul az I-Pace 100 km/h-ra, a 90 kWh-s lítium-ion akkumulátorok 350 km-re elegendő energiát tárolnak. Papíron lehet, hogy jól mutatnak a számok, de vajon mire jutnak vele?

Medárd – BMW 8-as széria Gran Coupé Concept

„Gyönyörű tetővonal, hosszú kupé orr, de vannak fenntartásaim, mert az utóbbi tanulmányautóik nagyon elrugaszkodtak a BMW-érzéstől”

A BMW képe, amiből lehet sejteni az új 8-as Gran Coupé vonalait

Igazat adok neki, a BMW-t is elkapta a futurizmus, bőven elég, ha a Vision Next 100-ra gondolsz. Bár az inkább egy csapat mérnök fizetett elmélkedésének tűnik, a 8-as Gran Coupé sokkal közelebb áll a földi értelemben vett autókhoz. Szűkmarkúak az információkkal, ami érthető, minél kevesebbet lehet tudni róla, annál nagyobb az érdeklődés. De ha tippelnem kéne, egy 4,4 literes V8-as biturbós motort tudnék elképzelni bele, nyolcsebességes automata váltóval és összkerékhajtással.

Róbert – McLaren Senna

„Nem azért jöttem Genfbe, hogy elérhető autókat nézegessek!”

A McLaren Senna egy technológiai ékkő, a maga brutális ereje mellett

Persze, lehet, hogy valakit vonz, ha az új Kia Ceed, vagy a Mazda6 Sport Wagon bemutatóját nézheti végig, de én inkább azon a véleményen vagyok, ha ennyit utazom azért, hogy a világ  autós újdonságait testközelből láthassam, akkor már inkább olyasmi érdekel, ami a technológia csúcsát jelenti, a megfoghatatlant! A Senna a 720S alapjaira épül, de az aerodinamikáját jelentősen átdolgozták, olyannyira, hogy 250 km/h-s tempónál 800 kg leszorítóerőt termel. A 4 literes biturbós motor a maga 800 LE-jével és 800 Nm-ével a legerősebb belsőégésű motor, amit McLaren valaha kapott. A gyorsulása 6,8 másodperc… 0-200 km/h-ra! A McLaren az egyik legjobb a szénszálas műanyagok készítésében, az új Monocage II nevű utascellájuk ráadásul a legerősebb, amit valaha gyártottak. Hogy tényleg csak messziről lehet rá majd csorgatnom a nyálam, arra mérget vehetek, hiszen alig 500 darabot gyártanak belőle, persze már az elkészültük előtt mind elkeltek. Forrás:
  • Címkék:
  • Top