Olvasónknak megtetszett a Mitsubishi szedánja, vásárlás előtt azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat csapata!

Szeretnék egy 2010-2014 közötti, 1,6-os Mitsubishi Lancer szedánt vásárolni, mert nagyon megtetszett. Lehetőleg 200 ezer kilométerfutás alattit vennék, a munkahelyemre napi 40-50 kilométert ingázok, hétvégén szintén maximum 100 kilométert mennék vele. Emellé jönne évi néhány nagyobb utazás. Mikre kell felkészülni egy ilyen modellnél típushibák és szervizköltség tekintetében nagy vonalakban?

Válaszukat előre is köszönöm!

Csaba"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Doma Károlyt, a Mitsubishi modellekre specializálódott Nippon Autó szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Mitsubishi Lancer ezen kivitelével kapcsolatban.

Károly azzal kezdte, hogy ennek a szériának ezzel a motorral aránylag kevés hibája van. A motorral, a váltóval és az elektromos rendszerrel elenyésző a probléma. Még az olajszivárgások is ritkák, valamint a vezérműlánc kóros nyúlása sem mindennapos.

Ennek a típusnak is - mint a hasonló korú többi benzines Mitsunak - inkább a futóműve és fékei környékén érdemes szétnézni. A futóműnél legtöbbször a lengőkarszilentjeinél látható repedezés, szakadás, ám ezek ha nem is mindig könnyen, de cserélhetők.

A fékeknél a felemás/deformált kopást okozhatja egy-egy megszorult fékdugattyú, ami a hozzá tartozó javítókészlettel legtöbbször helyrehozható. Ennek a szériának már nem jellemzője az erős korrózió. Ha nem volt nagyobb sérülés, akkor a gyári helyeken általában felületi rozsda látható, esetleg az első és hátsó bölcsőn van előrehaladottabb rozsda, de ott az anyagvastagság miatt nem nagyon jelent problémát.

Üzemanyag-fogyasztásra sincs panasz, általában 6,5-7,5 liter között futnak. Az autó egyszerűsége sokat nyom a latba szervizelésnél. Egy megfelelően (munkával és alkatrésszel) karbantartott Lancer nem ad túl sok javítanivalót.

David Cooper / Toronto Star / Getty Images