2017. szeptember 20. | 20:54

A 2017-es Frankfurti Autószalonon egy japán autó is bemutatkozott: az eddig ismeretlen Aspark Owl, ami helyet akar szerezni magának a leggyorsabbak között!

Ma már nem tűnik soknak egy elektromos autótól se a 430 LE 730 Nm-es nyomaték mellett. Ami viszont érdekessé teheti, hogy a lehető legjobban ki van hegyezve a gyorsulásra: ilyen az Aspark Owl.
[embed]https://www.youtube.com/watch?time_continue=46&v=z8PZZAkrIuc[/embed]
A japán elektromos autó ugyanis alig 850 kg, 99 centiméter magas, emiatt nem is kell neki több, mint 2 másodperc arra, hogy 0-ról 100 km/h-ra gyorsuljon összkerékhajtással. Ha nem ismerős az Aspark név, nem véletlen, korábban inkább technológiai tanácsadó cég volt. Úgy tűnik, megunták a tanácsadást és előálltak a saját autójukkal.

2014 óta folyt az Aspark Owl fejlesztése, kimondottan azzal a céllal, hogy a világ legjobban gyorsuló autóját építsék meg vele. A hatótáv nem éppen az erőssége perpillanat az Owlnak, hiszen nem egész 150 km-t tud megtenni, de amit a Frankfurti Autószalonon lehetett látni belőle, az mindenképp meggyőző.
A stand körül állók arcán lehetett látni, hogy fogalmuk sincs, kitől is látnak autót, de tetszik nekik

Az autó karosszériája mindössze 50 kg-ot nyom az Aspark szerint, és elektromos autó lévén túlságosan sok alkatrészre nincs szüksége, így a fennmaradó 800 kg-ba bele tudták préselni a többi lényeges alkatrészt. Kivéve az akkumulátort. Mert hát elhiszem, hogy fontos szempont, hogy a világ legjobban gyorsuló autóját csinálják meg, de erősen a használhatóság rovására megy a nagyon korlátozott hatótáv. Nincs ugyan semmilyen adat, mekkora akkupakkot kapott az autó, de a 150 km-es hatótávhoz nyilván nem lehet túl nagy, ha még az a gépjármű súlyán se látszik. Egyelőre nincs semmilyen elérhető információ arról, hogy mit is akarnak ezzel a tanulmányautóval a későbbiekben kezdeni. De arról se hallottunk az Autószalonon, hogy lenne konkrét tervük a szériagyártásról. Így lehet, az Owl megmarad majd egy olyan tanulmányautónak, amit az Aspark büszkén fel tud majd mutatni az ügyfeleinek, hogy „tessék, nem hiába vagyok én a technológiai tanácsadó”.
A karosszéria alig nyom 50 kg-ot, így nem csoda, ha félelmetesen gyorsul

Marketingnek szerintem túl nagy fogás lenne csak ezért kijönni a Frankfurti Autószalonra, de a tegnapi napon látott Thunder Power után megint csak azt tudom mondani, hogy ma már nem elég, ha valaki összedob egy ízléses elektromos autót, valami újat is le kell tudnia tenni az asztalra.
Örülnék, ha nem tűnne el a süllyesztőben az Aspark az autógyártás terén, a látványvilág meggyőzött és az is látszik rajtuk, hogy jók az elképzeléseik afelől, hogy is kell izgalmassá tenni egy elektromos autót

Az Aspark Owl mutatós a képeken, élőben egyenesen gyönyörű, ahogy ott forgott a kivetítő és a közönség előtt, de jelen állapotában még nem árt dolgozni rajta. Talán ha lecserélnék az akkumulátort benne szilárd-alapú akkumulátorra, mint amilyet a Toyota is éppen fejleszt, talán a háromszor nagyobb energia, amit tárolna, megmenthetné ezt a szemre csodálatos tanulmányautót. Forrás: Aspark