2022. szeptember 25. | 16:50

A 911 B17-et a Pininfarina tervezte.

Ma már bebizonyosodott, hogy a Porsche stratégiája bevált. A nagyobb modellek, mint a Panamera, a Cayenne és a Macan eladásai lehetőséget adnak arra, hogy a vérbeli sportautók, mint a 911 tovább élhessenek.

Ám nem ezek voltak az első kettőnél több teljesérétékű üléssel szerelt autók a német gyártó történetében, hiszen évtizedekkel ezelőtt már ékszült néhány koncepció erre a célra.

Az '50-es évek elején a 356-osból Type 530 néven készült például egy négyüléses prototípus, ám ez végül nem jutott el a sorozatgyártásig. Azán pihentették ezt a témakört egy ideig, mígnem a '60-as évek végén a Pininfarinához fordultak, hogy álljanak elő egy új, négyüléses modellel.

Az alap egy 911 volt, amelynek tengelytávját 2,64 méterre növelték, így a B-oszlop mögött is több hely volt, amely lehetőséget adott használható hátsó ülések behelyezésére.

Az autó farát is áttervezték, de igyekeztek megtartani a klasszikus volnalakat. Az 1970 kilós B17-es végül nem nyerte el a Porsche tetszését, méghozzá azért sem, mert a súlyelosztása 39-61 volt.

A németek nem adták fel, 1970-ben ismét egy négyüléses prototípust készítettek, ez volt a 911 C20, ám ez sem volt nyerő, nem is mutatták meg a közönségnek, csak a 2016-os Goodwood Revival eseményen.

La Enscuderia / Nyitókép: Depositphotos