2018. március 04. | 12:41

E TCR néven 2019-ben fog elindulni az új elektromos versenysorozat, melynek első megerősített résztvevője az a Seat, amely a a Genfi Autószalonon is mutatja az autót. Újabb mérföldkő következik az elektromos autósport életében.

A WSC egyelőre nem árult el komoly részleteket a versenysorozat kapcsán, csupán annyit, hogy a Seat lesz az első autógyártó, mely bemutatja az E TCR Technikai Szabályzatának megfelelő kialakítású autót. A WSC Technology promóciós és médiaeseményeket fog rendezni a 2018-as szezonban, mielőtt útjára indítanák az elektromos szériát.

Hamarosan további részletekkel szolgálnak, a Seat pedig a Genfi Autószalonon fogja bemutatni a Cupra E-Racert. A spanyol autógyártó azzal harangozta be a kocsit, hogy ez a világ első 100 százalékosan elektromos túraautója. A gép folyamatos teljesítménye 300 kW, míg a csúcs 500 kW-ban állapodik meg.

A Hyundai WTCR autója, egy i30-as átalakítva

 

Többen is próbálkozni fognak az elektromos túraautózás frontján: EGT néven Teslákkal fognak futtatni bajnokságot, amit az FIA is felügyel és jóvá is hagyta a szériát, míg a Jaguar a Formula E betétfutamaként hívja létre az I-Pace Trophyt, ami szintén egy fontos lépés lehet.

Az elektromos versenyzést sok kritika éri, miszerint az autósport nem zöld és nem szabadna az utcai autózás technikáját levinni az autósportnak. A Forma-1-ben még a mai napig is nagy visszhangot vált ki, hogy hibrid motorok hajtják az autókat, ezzel megszűnt az autók hangja és a tankolás is. Hogy ez jó vagy sem, azt döntse el mindenki maga. Aggódni a jövő miatt azért nem árt, de tagadhatatlanul szomorúsággal töltené el a rajongókat, ha eltűnne a hang az autósportból.

E TCR koncepció, mely idén bemutatkozik a Genfi szalonon

 

Az elektromos sorozatok rohamosan terjednek, és várhatóan még jó néhányat be fognak majd vezetni. Kérdés az, hogy mi lesz például a Forma-1-gyel, merre fog majd változni, vagy milyen jövője van a WTCR-hez hasonló sorozatoknak, ahol az elektromos testvér már az ajtóban van.

Hogy az új elektromos sorozatokat mekkora érdeklődés fogja majd kísérni, az megint csak talány, bár van jó példa, hiszen a Formula E már rendkívüli népszerűségnek örvend, sőt, városok állnak sorba azért, hogy futamot rendezzenek. Természetesen ezzel nincs semmi baj, sőt, az elektromos Formula bajnokság futamai olyankor hatalmas izgalmakat tartogatnak, nem beszélve olyan extrákról, mint a FanBoost.

Az utcai autózásban egyre inkább meghatározóvá válik az elektromos korszak, a versenypályák esetében viszont talán még egy kicsit lehetne várni. Az elektromos technológia is gyorsabb ütemet vehet, ugyanis a széria jó lehetőség a szakembereknek arra, hogy teszteljék a legújabb fejlesztéseket, melyeket lehet majd hasznosítani az utcai autózásban is.

Forrás: