Remek versenyt hozott a Kamion Európa-bajnokság mogyoródi futama, ahol minden volt, amitől szerethető ez a sport.
Remekül indult a Kamion Európa-bajnokság vasárnapja, már csak azért is, mert csak apró bárányfelhők bodorodtak a mogyoródi pálya felett, ezekről pedig senki nem gondolta, hogy képesek esőt hozni. Talán ezért is jött ki a második napon sokkal több szurkoló, sokan családostól.
Kamionok a kanyarban
Az OXXO magyar kamionját vezető brit Ryan Smith második helyre jött be, így ő indulhatott a legjobb időt futó Jochen Hahn mellől. Adam Laczko, a tegnapi nap egyik drámai hőse harmadik helyről indult, míg a negyedik Kiss Norbi lett. A harmadik futam rajtja előtt két fontos kérdés volt: Ryan Smith mennyire lesz képes visszafogni magát a rajt feszült pillanataiban, illetve Kiss Norbi vajon át tudja-e verekedni magát Lackón, hogy legalább a dobogós helyért harcba szállhasson. A két dolog persze összefügg, mert, ha Smith kalamajkát okoz a rajtnál, akkor ez Norbinak jó lehetőséget jelent. Smith azonban remekül kezdett, szépen elhúzott Jochen Hahnnal együtt, Norbi pedig egy kisebb csetepaté után maradt a negyedik pozícióban, ami számára biztosan csalódás volt. A verseny harmadik körétől a kamionok kényelmes távolságra haladtak egymástól, és a legnagyobb izgalmat az jelentette, hogy nem hívják-e ki Norbit a jobb hátsó kereke felett lebegő törött műanyag sárvédő miatt. Az új szabályok szerint ugyanis csak akkor hívják be a kamiont, ha a FIA ellenőrök úgy télik meg, a törött elem leszakadva balesetet okozhat. Ahogy ez általában lenni szokott, a dráma és a kamionversenyek legszebb pillanatai a középmezőnyben történtek: a spanyol Antonio Albacete beszedett egy defektet, és ezzel kellett harcolnia a nyolcadik pozícióban. Ez a hely azért nagyon fontos, mert a harmadik futam első nyolc helyezettje a negyedik futamon fordított sorrendben rajtol. A nyolcadik és a kilencedik hely között tehát óriási a különbség, hiszen míg az előbbi pole-pizíciót ér a negyedik futamon, a kilencedik helyezett csak kilencedikként indulhat.
Sok kamionról hiányoznak alkatrészek
A verseny utolsó köre hozott újabb izgalmat, amikor Adam Laczko megérkezett a harmadik helyen száguldó Ryan Smith nyakára, és nem lehetett tudni, egy elfékezés miatt veszített időt a brit, vagy a gépe kezdet elfogyni. Az OXXO MAN kamionja azonban hibátlanul ment, így maradt ugyanaz sorrend, ami a rajtnál is volt. Ezzel Jochen Hahn 20, Ryan Smith 15, Adam Laczko 12, míg Kiss Norbi 10 pontot szerzett a harmadik a futamon.
Ryan Smith üldözi Jochen Hahn-t
A negyedik futam előtt Kiss Norbi elmondta, hogy ott a túlélés a cél, amivel arra gondolt, hogy a fordított rajtrács miatt itt még nagyobb lehet majd a lökdösődés.
Kiss Norbi kemény kanyarvétele
Norbi a verseny után kicsit csalódottnak tűnt: elmondta, hogy nagyon nehezen tudta maga mögött tartani a rendkívül gyors Adam Lackót, ezért nem volt lehetősége előre figyelni. A magyar versenyző lélekben már a következő, nürburgringi versenyre készül, amire szeretnék a Mercedes kamiont versenyképesebbé tenni, hogy a mostaninál jobb eredményt érhessen el. Az OXXO-s Ryan Smith végül hetedik helyen ért célba, vagyis megint három helyet sikerült hoznia a rajthoz képest, ami négy pontot ért a számára.
Kiss Norbi harmadik lett az utolsó futamon
Ha összegezni kell a hétvégét, akkor azt kell mondjam, remek verseny volt. Kiss Norbi remekül vezetett, és akár aranyat is szerezhetett volna, ha a kamionja fel tudta volna venni a versenyt az erősebb gépekkel. Az OXXO csapat elégedett lehet, mert bár futamgyőzelmet nem szereztek, a harmadik futam második helye is remek eredmény. Ráadásul a brit srác viszonylag jó állapotban hagyta a kamionját, amiért a magyar csapat menedzsmentje biztosan nagyon hálás volt.
A szombati napról itt találsz összefoglalót, ha kíváncsi vagy az előzményekre.Maga a verseny nagyon izgalmasan kezdődött, hiszen mindkét magyar érdekeltség ígéretes időt futott a vasárnapi kvalifikáción, legalábbis olyat, hogy az még bármit hozhatott a harmadik futamon.
Az OXXO magyar kamionját vezető brit Ryan Smith második helyre jött be, így ő indulhatott a legjobb időt futó Jochen Hahn mellől. Adam Laczko, a tegnapi nap egyik drámai hőse harmadik helyről indult, míg a negyedik Kiss Norbi lett. A harmadik futam rajtja előtt két fontos kérdés volt: Ryan Smith mennyire lesz képes visszafogni magát a rajt feszült pillanataiban, illetve Kiss Norbi vajon át tudja-e verekedni magát Lackón, hogy legalább a dobogós helyért harcba szállhasson. A két dolog persze összefügg, mert, ha Smith kalamajkát okoz a rajtnál, akkor ez Norbinak jó lehetőséget jelent. Smith azonban remekül kezdett, szépen elhúzott Jochen Hahnnal együtt, Norbi pedig egy kisebb csetepaté után maradt a negyedik pozícióban, ami számára biztosan csalódás volt. A verseny harmadik körétől a kamionok kényelmes távolságra haladtak egymástól, és a legnagyobb izgalmat az jelentette, hogy nem hívják-e ki Norbit a jobb hátsó kereke felett lebegő törött műanyag sárvédő miatt. Az új szabályok szerint ugyanis csak akkor hívják be a kamiont, ha a FIA ellenőrök úgy télik meg, a törött elem leszakadva balesetet okozhat. Ahogy ez általában lenni szokott, a dráma és a kamionversenyek legszebb pillanatai a középmezőnyben történtek: a spanyol Antonio Albacete beszedett egy defektet, és ezzel kellett harcolnia a nyolcadik pozícióban. Ez a hely azért nagyon fontos, mert a harmadik futam első nyolc helyezettje a negyedik futamon fordított sorrendben rajtol. A nyolcadik és a kilencedik hely között tehát óriási a különbség, hiszen míg az előbbi pole-pizíciót ér a negyedik futamon, a kilencedik helyezett csak kilencedikként indulhat.
A verseny utolsó köre hozott újabb izgalmat, amikor Adam Laczko megérkezett a harmadik helyen száguldó Ryan Smith nyakára, és nem lehetett tudni, egy elfékezés miatt veszített időt a brit, vagy a gépe kezdet elfogyni. Az OXXO MAN kamionja azonban hibátlanul ment, így maradt ugyanaz sorrend, ami a rajtnál is volt. Ezzel Jochen Hahn 20, Ryan Smith 15, Adam Laczko 12, míg Kiss Norbi 10 pontot szerzett a harmadik a futamon.
A negyedik futam előtt Kiss Norbi elmondta, hogy ott a túlélés a cél, amivel arra gondolt, hogy a fordított rajtrács miatt itt még nagyobb lehet majd a lökdösődés.
A negyedik futam
A Kamion Európa-bajnokság hétvégéjének utolsó, immár fordított rajtrácsos futamát Sasha Lenz kezdte az első helyről, ami nagy dolog a részéről, hiszen a harmadik futamon keresztbe állt a mezőny közepén, és innen sikerült nyolcadiknak befutnia. A rajtot Kiss Norbi jól kapta el, az első körben az ötödik helyről sikerült feljönnie a harmadikra, amihez kellett a Marcedest vezető magyar pilóta harciassága is. Itt már látszott, hogy ez a hétvége utolsó meccse, ilyenkor már nem kímélik annyira a kamionokat, hiszen a szerelőknek csak a következő versenyre kell helyrepofoznia a meggyurmázott gépeket. Kétségtelenül ez volt a hétvége legizgalmasabb futama, az első négy versenyző egymástól néhány méterre száguldott csak, és minden pilóta arra játszott, hátha az előtte haladó hibázik. Az ívek ilyenkor nagyon szűkek, bármikor benne van a buliban egy koccanás, ami 5,5 tonnás gépeknél olyan, mint amikor két hatalmas bika ugrik egymásnak. A futam közepétől beállt a sorrend, René Reinert az első, míg Sasha Lenz a második helyen ment Kiss Norbi előtt. Az OXXO-s Ryan Smith megint nem bírt a vérével, keményen támadta Steffi Halm-ot, ennek a következménye pedig egy ütközés lett, ami miatt a német versenyzőnek végül ki kellett állnia. Közben Kiss Norbi nagy bajba került, a korábbi Európa-bajnok, Adam Laczko keményen támadta, ami annyit tett, hogy a két kamion sokszor összeért. A harc közben feljött Lacko nyakára a bajnokságot vezető Jochen Hahn, így kemény hármas csata alakult ki a dobogó harmadik helyéért. A kamionverseny szépsége itt jött ki legjobban: elképesztő motorhangok, gumicsikorgás, lökdösődő gépek köröztek a pályán, és az ember egy pillanatra sem nézhet félre, mert bármikor történhet valami. És mintha csak igazolni akarta volna az előbb leírt mondatomat Jochen Hahn, mert a kamionja váratlanul feladta a versenyt. Ez magyar szempontból remek hír volt, hiszen a kiesés miatt Hahnon sikerül Kiss Norbinak hoznia néhány pontot. A futamon más izgalom az élen már nem történt: Rene Reinert futott be elsőként, őt követte a rajthoz képest egy helyet rontó Sasha Lenz, Kiss Norbi pedig harmadik lett. A verseny szorosságát jól mutatja, hogy az első és a harmadik versenyző között mindössze 1,5 másodperc időkülönbség volt.Norbi a verseny után kicsit csalódottnak tűnt: elmondta, hogy nagyon nehezen tudta maga mögött tartani a rendkívül gyors Adam Lackót, ezért nem volt lehetősége előre figyelni. A magyar versenyző lélekben már a következő, nürburgringi versenyre készül, amire szeretnék a Mercedes kamiont versenyképesebbé tenni, hogy a mostaninál jobb eredményt érhessen el. Az OXXO-s Ryan Smith végül hetedik helyen ért célba, vagyis megint három helyet sikerült hoznia a rajthoz képest, ami négy pontot ért a számára.
Ha összegezni kell a hétvégét, akkor azt kell mondjam, remek verseny volt. Kiss Norbi remekül vezetett, és akár aranyat is szerezhetett volna, ha a kamionja fel tudta volna venni a versenyt az erősebb gépekkel. Az OXXO csapat elégedett lehet, mert bár futamgyőzelmet nem szereztek, a harmadik futam második helye is remek eredmény. Ráadásul a brit srác viszonylag jó állapotban hagyta a kamionját, amiért a magyar csapat menedzsmentje biztosan nagyon hálás volt.
A pontverseny jelenlegi állása:
- 95 pont: Jochem Hahn
- 64 pont: Kiss Norbi
- 64 pont: Steffi Halm
- 58 pont: Adam Laczko
- 54 pont: Sascha Lenz
- 47 pont: Rene Reinert
- 39 pont: Antonio Albacete
- 37 pont: Andre Kurism
- 33 pont: Ryan Smith
- 14 pont: Anthony Janiec
- 11 pont: Gerhard Körber
- 9 pont: Shane Brereton
- 7 pont: Thomas Robineau
- 6 pont: Jamie Anderson
- 4 pont: Steffen Faas
- 1 pont: Terry Gibbon
- 1 pont: Ray Coleman
- Háfra Zsolt
- Alapjárat helyszíni riport