2018. június 20. | 18:26

Alig egy hónappal a Magny-Cours-ban futott pályacsúcs után ismét nagyot villantott a Honda Civic Type R.

A 320 lóerős ferdehátú ezúttal a belga Spa-Francorchamps aszfaltcsíkját vette be páratlan gyorsasággal, csupán 2 perc 53,72 másodpercre volt szüksége egy kör megtételéhez. Az új idő elveszi az előző generációs R típustól a rekordot, ugyanis 2016-ban, a régi R típusnak 2 perc 56,91 másodperc kellett a körhöz. Volánjánál az FIA WEC széria LMP2-es osztályának világbajnoka, Bertrand Baguette ült, aki jelenleg egy Honda NSX-GT-vel versenyez a japán Super GT szériában a Nakajima Racing színeiben. A 7004 méteres Spa-Francorchamps az egyik leghosszabb és legnehezebb pálya, ahova a versenysorozatok ellátogatnak. Az összetett aerodinamikai csomag nagyban hozzájárult a sikeres rekordöntéshez. Amennyiben a pilóta aktiválja a +R üzemmódot, az adaptív lengéscsillapító rendszer vezérlése feszesebbre állítja a futóművet, így az autó még gyorsabbá és stabilabbá válhat a pálya olyan kritikus részein, mint a híres Eau Rouge vagy a Kemmel egyenes. A belga pályán elért eredmény az új Honda Civic Type R harmadik sikere, ugyanis 2017 áprilisában 7 perc 43,8 másodperces csúcsot futott elsőkerékmeghajtású szériaautóként a Nürburgring Nordschleifén, májusban pedig 2 perc 01,51 másodperc alatt ért körbe Magny-Cours aszfaltcsíkján, s ezzel ismét kategóriaelső címet tudhat magáénak.
Bertrand Baguette a rekord beállítása után azt mondta:
„Az elsőkerék meghajtású autóktól általában mindig alulkormányzottságot vársz, de ez az autó nagyon kiegyensúlyozott. A kiszámíthatóság és a pontos visszajelzések roppant magabiztossá teszik az embert, különösképp +R üzemmódban. Az alváz nagyon merev és fejlett futómű tartozik hozzá, a hátsó atombiztos, az első pedig hihetetlen tapadást biztosít. Az aerodinamikai csomagnak főként nagy sebességnél van jelentősége és remekül teljesít, a végsebességhez közel, határon autózva is kiváló tapadást biztosít.”
Forrás: