2018. április 12. | 13:54

Pokolian jó évnek néz elébe 2018-ban a Hell Racing Team és még a Hondát is energiaital hajtja majd!

Most, hogy „kabalaként” Bruce Willis is ott van mellettük, biztosan kemény akcióhősként versenyeznek majd a csapat tagjai, de ha autósport rajongó vagy, kinek drukkolj közülük? A küzdősport két neves képviselője Kunkli Tivadar (thai boksz) és Koncz Attila (K1), illetve a többszörös Ironman Szőnyi Ferenc ultratriatlonista mellett a 2017–es évhez hasonlóan az autósport sem maradt képviselő nélkül a Hell Racing Team szponzorált bajnokai között 2018-ban. Az Alapjárat már év elején is beszélgetett a fiatal túraautós tehetséggel, Tassi Attilával. Atti körül változott pár dolog, de hogy a tavalyi évhez hasonlóan eredményes évnek néz elébe, az biztos. Bár végül azóta csapatot váltott, de - ahogy a mostani videó interjúban is elmondta nekem - a jó viszony természetesen megmaradt Michelisz Norberttel és a M1RA teammel is. Nemsokára azonban már mint ellenfél állnak egymás mellé a rajthoz a Hungaroringen április 28-29-én, az új TCR + WTCC összeolvasztásából létrejött WTCR bajnokságon. Hogy sikerül-e legyőznie korábbi mesterét, az majd kiderül, de az idén már úgy tűnik, az Alessandro Mariani által vezetett csapat a J.A.S. Motorsport versenyzőjeként mutathatja meg, mit tud. Ezek szerint sikeres volt az előzmény, miszerint a fiatal versenyző aktívan részt vett a JAS csapat új Honda Civic TCR-jének tesztelésében s bár februárban még csak sejthető volt, hogy esetleg ott is ragad, ez a mai sajtótájékoztató alapján már biztosnak látszik. A beszélgetés során Atti elmondta, hogy nagyon várja, hogy az új Honda Civic Type R TCR-el száguldhasson a pályán.  Hogy mennyivel lesz durvább gép, mint a 2017-es Type R, amiről már írt az Alapjárat,  az hamarosan kiderül élőben is! Tavaly mindenesetre a Nürburgringen jól teljesített, és az elődjénél 6,8 másodperccel volt gyorsabb.  A mostani paripa pedig még 30 lóerővel komolyabbat húz majd a pályán, szóval lesz miből építkeznie Tassinak. Az új gépet folyamatosan próbálgatja és szokja. Hétvégénként annyit megy vele, amennyit csak lehet, de mint az új generáció pilótája természetesen a virtuális edzés is aktív része a felkészülésnek. Szinte már most az összes pályát ismeri oda–vissza, hiszen a szimulátorozás világából érkezett versenyző nem kevés időt szentel a felkészülés ezen formájának is. Talán ez és a még friss lendület esélyessé teheti őt, mivel az idősebb generáció Atti elmondása szerint nem igazán szentel időt a szimulátoros edzésre, sőt, sokan egyáltalán nem is használják ki a virtuális tréning adta lehetőségeket!   Mindenesetre a korábbi mentor Michelisz Norbi példája - aki szintén szimulátorból ült át és lett sikeres versenyző -, valamint Tassi tavalyi TCR International ezüstérme sem azt mutatja, hogy felesleges a szimulátoros gyakorlás, majd az eredmények megmutatják, elég-e a tapasztalat a többieknek. De hogy ne csak az elme legyen felkészült Matics Zsolt funkcionális verseny tréningjén, a Fit4Race edzésein Atti a testét és reflexeit is turbózza, hogy a lehető legjobb formában legyen, hisz komoly tapasztalattal és versenyzői múlttal rendelkező pilóták közt kell helyt állnia legfiatalabb résztvevőként! Ugyanez az edzés módszer segíti Michelisz Norbit is, hogy a bajnokok közt legyen! A felkészülési idő igen rövid és sűrű, mivel közben az érettségi is idei feladat Attinak. Ráadásul egy héttel a Hungaroring után már a TCR Europe hatfordulós verseny sorozat  első futama  vár rá a Circuit Paul Ricardon.
Az biztos, hogy Atti kemény évnek néz elébe. Mi drukkolunk neki és még az is lehet, hogy az oldalunkon keresztül közelebbről is megfigyelhetitek a feltörekvő fiatal pilóta szezonját… Ha téged is érdekel, hogyan alakul a szezon számára, figyeld az Alapjárat oldalát, mert nemsokára megmutatom azt is, milyen a talán idei nyertes Type-R-rel száguldani, és velem együtt követheted majd Tassi Attilát!