2017. október 20. | 18:38

A 28 éves Brendon Hartley igazi versenyzőcsaládból származik, sikerei pedig önmagukért beszélnek. Az Amerikai Nagydíjon láthatjuk először F1-es autóban.

Történt ugyanis, hogy a Forma-1-ben volt egy kis változás az üléseket illetően. Danyiil Kvjat kikerült a Toro Rosso csapatból és helyére Pierre Gasly került, aki a Red Bull Junior Team tagja, eddig a maláj, illetve japán nagydíjakon kapott lehetőséget. Neki azonban vissza kell most térnie az Amerikai Nagydíj hétvégéjén a japán Super Formula bajnokságba, ott ugyanis akár megnyerheti a bajnokságot. Az ex-Toro Rossos Carlos Sainz pedig a Renault F1 Team pilótája lett szezon közben, Jolyon Palmer-től idő előtt megvált a francia csapat.
Brendon Hartley: Még Formula Renault pilótaként

Ezen történések együtthatójaként Danyiil Kvjat visszatér a Torro Rossohoz, ahol további egy ülés felszabadult. Nagyon sok név szóba került, még a sportág volt nagy ura Bernie Ecclestone is megszólalt, hogy lehetőséget kéne adniuk Robert Kubica számára. Valószínűleg a hír értéke óriási lett volna, és a lengyel már bizonyította, hogy tud F1-es autót vezetni, így logikus döntésnek tűnt volna. A Toro Rosso azonban mégsem vállalta be, helyette előhúzták a kalapból Hartley nevét, és ha kicsit utánanézünk, kiről van szó, teljes joggal ülhet a pilótafülkébe.
Brendon Hartley a WEC-ben egy Porsche 919 Hybrid-et vezetett

Brendon Hartley apja, Bryan is versenyző volt. Számos sorozatban részt vett, nagyot a Formula Atlanticban alkotott. Brendon, mint mindenki más, gokarttal kezdett, és egészen 2003-ig kellett várnia, ahol is az új-zélandi Formula Ford bajnokságban 2. helyezést szerzett. Ezután Európába költözött. Itt versenyzett a Formula Renault Eurocup-ban, valamint olasz szériákban is megmérkőzött, ahol szerzett egy bronzérmet. A Formula Renault Eurocup-ban második próbálkozásra 2007-ben világbajnoki címet szerzett. 2008-ban a Brit Formula-3-as szériában szerepelt, ahol az összetett harmadik helyet szerezte meg. 2008-ban tesztelhette a Toro Rosso autóját, majd a szezon végén a Red Bull Racinget is.
Brendon Hartley: Élete nagy lehetősége előtt

Ezután 2009-ben az FIA-tól megkapta a szuperlicencet. Teszt- és harmadik számú pilóta lett a Red Bull Racing csapatnál és a Toro Rosso-nál is. Brendon kiváló munkát végzett a teszteken és a szimulátoron is. 2010-ben harmadik számú versenyző volt, de nem ülhetett autóba, év végén pedig megvált tőle a Red Bull. 2012-ben a Mercedes igazolta le, és lehetőséget kapott egy francia teszten. Berndon ezután felhagyott a formaautózással és a WEC széria felé vette az irányt, ahol hatalmas sikert aratva megnyerte a 2015-ös bajnokságot. 2017-ben a Le-Mans 24 órás versenyen szintén aranyéremnek örülhetett a Porsche csapat tagjaként az LMP1 kategóriában. Csapattársai Timo Bernhard és Earl Bamber voltak.
Brendon Hartley: "Welcome on board"!

Kétség sem férhet afelől, hogy a kisebb Red Bull csapat jól döntött Brendon szerepeltetésével egy futam erejéig, talán visszakap valamit abból a néhány évből, amikor másodhegedűsként számítottak rá. Természetesen az sem kis dolog, de most ez mégiscsak egy verseny, amit jegyeznek a történelemkönyvek. Brendon Hartley neve vasárnap a leintés után biztosan ott lesz. Ha jól szerepel, akkor pedig tudni lehet, hogy az F1-ben bármi megtörténhet. Bár az újonc nyilván semmilyen vétséget nem követett el, mégis bűnhődnie kell. Csapata ugyanis új motort szerelt autójába, ám mivel a Toro Rosso átlépte a megengedett számot. Brendon 30 helyes rajtbüntetésre számíthat, azaz a rajtrács utolsó helyéről bizonyíthat vasárnap a szombati kvalifikáció eredményétől függetlenül. Fotók és forrás: Toro Rosso
  • Címkék:
  • F1