2021. január 09. | 15:50

Élet az élet után, avagy egy kocsi is pihenhet.

Ugye mindenki hallott már a nyugdíjazásról. A legtöbbünk akkor gondol erre a kérdésre először, amikor belép a 30-as 40-es éveibe, és számba veszi, honnan jött és hova tovább, lesz-e jövőkép holnapután is. Ehhez képest a 65 éves korhatár egy örökkévalóságnak tűnik, sokan már most is jobban szeretjük az ágyunkat, mint bármelyik szórakozóhelyet a városban, a hurrá péntek pedig csupán azt jelenti, hogy otthon gürizel tovább.

Ne aggódj, ez nem egy életvezetési tippekkel megtűzdelt cikk, csak felvázoltam a nyugdíj fogalmát mint olyat, és hogy mennyire irreális, hogy életünk ⅔-át azzal töltjük, hogy dolgozunk. Na nem mintha büdös lenne a munka, de lehetne belőle kevesebb néha. Ha a kocsiknak lenne lelkük (szerintem van), 15-20 év gurulás után ők is élveznék a boldog semmittevést. El is érkeztünk a cikk főszereplőjéhez, amely immáron 15 éve tölti nyugdíját, s azóta csak olykor-olykor gurul egy keveset. Bemutatom az amerikai VIP stílusban épült, tökéletes Infiniti Q45-öt.

Akik mélyen beleásták magukat a VIP tuningstílusba, azoknak ismerős lehet az autó, az újak pedig legyinthetnek, hogy ugyan, csak egy újabb VIP-kocsi. Ismételten fontosnak tartom jelezni, ez az autó 15 éve ilyen. Jelenleg 2000 mérföldnyire pihen onnan, ahol eredetileg használták, és az idő egyszerűen nem fogott rajta.

Az autót California déli részén szerelték össze, egészen a 2000-es évek kezdetétől a közepéig, amely sok éves munka meg is hozta gyümölcsét, hiszen az amerikai VIP stílus egyik ikonikus alakjává vált. Az eredeti tulajdonos nem igazán szerette a feltűnést, így csupán a kocsikon feltüntetett nicknevéről ismerni, amely BrokeY33. Tulajdonképpen a mai napig nem sokat tudni az úrról azon kívül, hogy nagyon komolyan veszi a VIP stílusú építéseket. Még a Fatlace újságírója is - kinek ezen cikk infóit köszönhetjük - csak annyit tud róla, hogy Josh, és már nem igen érez izgalmat a kocsi iránt. Elég nagyképű fazon lehet, ha belegondolunk.

A kocsi szélesített kerékjárati íveit, a küszöböket, a spoilereket és a lökhárítókat is Josh készítette barátaival egy garázsban. Az egyediség volt a fő vezérszál, persze üvölt róla, hogy benne vannak az eredeti japán VIP stílus elemei is.

“Azt akartam, hogy az autó úgy nézzen ki, mintha japánban építették volna, és legyen is olyan alacsony, mintha oda szánták volna”  - mondta Josh/BrokeY33.

Nem meglepő, hogy a kezdetekben az autót nem sokan látták, miután elkészült, Josh magát és a kocsit is a rivaldafényen kívül tartotta. Aztán néhány évvel később gazdát cserélt a Boss Infi, és egy másik ismert VIP tuner kezei közé került. Akkor meghódította egész Dél-Amerikát, és megkapta azt a figyelmet, amit valójában érdemel. Legyünk őszinték, ennyire használhatatlan autókat csak azért építünk, hogy építsünk egyet, majd mutogassuk azt. Az idő ebben a szellemben telt egy ideig, aztán megtörtént, amit senki sem akar még elképzelni sem egy ilyen kocsi esetében. Összetört.

A legtöbben azt gondolhatjuk, hogy kész, itt a vége, ebből már nem lesz autó, hiszen annyiba van és annyi lenne még, hogy minek?! Szerencsére vannak elvetemült rajongók, akik pont az ilyen sérült gyöngyszemekben látják a lehetőséget. És nem véletlenül fogalmaztam úgy, hogy nyugdíjba ment a járgány. Egy újabb személy lépett be a képbe, és visszaadta eredeti dicsfényét az autónak.

Meglepő fordulat, hogy ez a valaki, aki megmentette az autót, az eredeti cikk írója maga, John Krueger. Már régóta követte a járművet és számos izgalmas építést tudhatott maga mögött, így tisztában volt vele, mibe vágja a fejszéjét. Az autó a vásárlás után ekkor Minnesotába került és évekig várt a megújulásra, valamint az utolsó részletekre, melyek valóban időtlenné teszik az építést.

Valójában az autó nem volt annyira totálkáros, mint amennyire rosszul esik egy ennyire szép építés összezúzása, az alapvető problémákat hamar sikerült orvosolni.A legrosszabb állapotban a kocsi hátsó része volt, onnan is a hátsó szélesítő elemeket volt nehéz megmenteni. Szerencsére sikerült maradéktalanul visszaállítani az eredeti állapotot, ám elég profi lakatosra és műanyagosra volt hozzá szükség.

A lökhárítókat is meg kellett foltozni kicsit, valamint egy teljesen új csomagtartó padlólemezre is szükség volt. Egyszóval minden, ami elhajlott, eltört és elrozsdásodott, azt John kicserélte még a fényezés előtt. A kocsi új fekete színe az R35 GT-R-től származik, a festés után pedig az üvegek is ki lettek cserélve.

A végső stádiumban az autó beltere, a hangrendszer, a kerekek és a motortér színei változtak főképp. John 18 colos SSR Vienna kerekeket választott a klasszikus VIP stílus képviseletének jegyében. Felkerült rá az idők során néhány 20 colos kerék is, azok jobban kitöltötték a kerékjárati ívet, ám John mindig visszatér a klasszikus SSR-ekhez.

Mivel az autó felfrissült és újra régi állapotában pompázik, itt lenne az ideje az újbóli rivaldafénynek, de John sem az a tipikus magát és autóját mutogatós típus. Nem fűzök sok reményt hozzá, hogy mindent tudni fogunk róla a jövőben, de már az eddigi története is egyedülálló. Beírta magát az amerikai, de talán a japán VIP tuning kategória történelmébe, és jó látni, hogy mindig lesznek emberek akik kitartanak az utolsó mohikánjaik mellett. Ha érdekel más felújított csoda is, ne hagyd ki Youtube csatornánkon a Datsun mesék részeket sem!