2022. szeptember 09. | 11:26

A budapesti KAMM Manufaktur készített egy restomod Porsche 912-est, ami azt jelenti, hogy a klasszikus karosszéria alatt modernebb technika dolgozik.

A klasszikus Porschék már önmagukban sem olcsók, de a restomod változatokért súlyos összegeket elkérhetnek. Például a Gunther Werks és a Singer műhelyéből is gurulhatnak ki 1-2-3 százmillió forintos Porschék. Ennek fényében a magyar műhely komplett ára, ami tartalmazza a donor autót is, 128,5 millió forint napi árfolyamon, tehát nem lóg ki a sorból. Persze mi is vihetjük a donor autót, de mit kapunk ezért cserébe?

Külsőre egy tökéletes klasszikus Porsche 912-est - amit egyébként szinte bármilyen dizájnnal megrendelhetünk -, amiben modernebb technika lapul, így például klíma és rádió is lehet az az alsó hangon 53 éves autónkban (1965 és 1969 között készült a 912-es). Persze a lényeg a technika, hiszen csak egy élményautóról van szó.

Mivel a 912 a 911 kistestvére volt a palettán, csak négyhengeres boxermotor volt benne, persze emiatt könnyebb és olcsóbb is volt az autó. Ebben látta a fantáziát a KAMM Manufaktur csapata, akiknél az egész folyamat egy alap felújítással kezdődik és onnan jön csak a tuning. A futómű egyedi munka, ők építik újra és hangolják sportosabb használathoz. A tárcsafékek előre és hátra a nagyobb testvér 911-esnek a 964-es generációjáról jönnek, a váltó pedig egy öt sebességes dogleg váltó, amiben ZF sperr-differenciálmű van.


A dogleg azt jelenti, hogy a hagyományos váltókkal ellentétben az egyes fokozat bal lent van, a kettes középen fent és a hármas középen lent. Ez azért jó, mert pályahasználat mellett jellemzően a kettes és a hármas a két legfontosabb fokozat, ezért ezek között kell legyen a legrövidebb és legegyszerűbb út. Ugyanilyen rendszerű váltókat használt anno a DeTomaso is.


Az eredeti motor egy 1,6 literes, négyhengeres boxermotor, hivatalos kódja Type 616. Az átalakítást egy speciális svájci műhelyre bízták, a JPS Aircooled-re, akik kétliteresre alakították. A gyári 90 lóerő helyett a motor 168 lóerőt teljesít 7200-as fordulaton, tehát egy pörgős lett, így könnyen mozgatja majd a gyári állapotában is alig 970 kilogrammos autót.

Az ár már ismert és az első darab restomod 912-es elkészült, viszont nem csak egy darab lesz belőle. A KAMM Manufaktur várhatóan 2023-ban tudja elkezdeni majd az ügyfélautók építését. Ugyan az árban benne van a donorautó rendberakása, az is lehetőség, hogy valaki egy jó állapotú autót visz oda, és azt építik át, nyilván így olcsóbb is lehet a történet vége.

Ha más klasszikus Porschék is érdekelnek, akkor ezt a bemutatót se hagyd ki!