home Teszt Renault Grand Scenic 1.3 TCe – Teszt

Renault Grand Scenic 1.3 TCe – Teszt

0 people like this.

A Renault Grand Scenic 1.3 TCe ékes példája, hogy a downsizing működhet. Nissan GT-R-től kölcsönzött technológiákkal 160 lóerőre képes a legerősebb változat, ami kizárólag a hétsebességes duplakuplungos automataváltóval kerül piacra.

Társszerző: Póczak Tamás

1996-ban a Renault belépett az MPV (Multi Purpose Vehicle) kategóriába egy Scenic néven gyártott egyterűvel, mely az R19 alapjaira épített, Megan-testvérmodellként debütált. 1997-ben el is nyerte az év autója címet, ezzel megalapozva a modell sikerét. Az idők során a Scenic egy önálló típus lett a Renault kínálatában, melyet tovább bővítettek, így Grand Scenic néven hétüléses kialakítással is választható. A Mille Miglia-túrára a 2016-os Genfi Autószalonon bemutatott, negyedik generációját vittük.

Renault Scenic

Renault Grand Scenic: 20-as kerekeken guruló családi autó

Többször hallottam a teszt időszak alatt a nézelődők, ismerősök szájából, hogy végre egy francia, ami tetszik is. Íves övvonala, a kívülről csalókán nagynak látszó dizájn kifejezetten kellemes a szemnek. Ezt az “eye candy” érzést tovább növelik a pici, de látványos megoldások, mint például a 3D hatású hátsó LED-es lámpatestek.

Renault Grand Scenic Teszt

Nekem különös kedvenceim az első lámpák LED PURE VISION feliratai, melyek nem csak esztétikusak, hanem azt is jelzik, hogy a ezen az autón a világítástechnika a legmodernebb megoldásokat vonultatja fel. Különlegessége még a 20”-os kerék, amely nem csak a kategóriában egyedülálló, de rendkívül látványos eleme a Grand Scenic figyelemfelkeltő csomagjának.

Renault Grand Scenic Teszt

Renault Grand Scenic: Zene és komfort

Ez az autó nem az Espace, bár a hét ülés ugyan jelen van, de inkább való az autó egy háromgyerekes családnak, mintsem egy hétfős baráti társaság hétvégi autójának. Mi négyen utaztunk az autóval, és mivel a Mille Miglia olaszországi forgatására mentünk, jócskán volt nálunk videó-technika, valamint négy személy heti felszerelése. Tehát rendesen megpakoltuk az autót, és így már nem láttuk olyan nagynak, mint azt elsőre hittük.

Renault Grand Scenic Teszt

Rengeteg apró kreatív megoldást vonultat fel a Renault, ilyenek az elektromosan ledönthető második és harmadik sori ülések. Ezzel egyébként lehet vagánykodni is, mert eléggé transzformerszes megoldás, ahogy gombnyomásra behúzogatja a fejtámlákat, majd határozottan bólintanak előre az ülések háttámlái. A középső üléssor lábánál extra tárolórekeszek bújnak meg a padlóban, sőt, a vezető melletti könyöklő előre és hátra is mozgatható, így még több lábteret adva a hátul ülőknek, az első pohártartók kárára. Az első utasoknak hatalmas tárolórekesz áll rendelkezésre a középkonzolban, valamint a könyöklőben és a fiók szerűen nyíló kesztyűtartóban is.

Renault Grand Scenic Teszt

Tesztautónk felszereltségi szintje a BOSE nevet viselte, mely a csúcsát jelenti a Grand Scenic-nek, és a márkanévhez hűen prémium minőségű, 11 hangszórós Surround rendszert kapunk az autóval. Jut még parkolássegítő rendszer, 8,7”-os kijelző a középső konzolon multimédiás rendszerrel, mely képes az Android Auto és CarPlay telefonos alkalmazásokon keresztül a telefonunkkal kommunikálni, vagy éppen a TomTom által támogatott navigációs rendszert megjeleníteni.

Renault Grand Scenic Teszt

Ugyanerről a kijelzőről menedzselhetők az autó egyéb paraméterei, mint például a masszírozós ülések, valamint a Head-Up Display beállításai, a változtatható színű hangulatvilágítás, vagy a vezető előtti műszeregység LCD kijelzőjének stílusa, esetleg a motor hangzása is. Merthogy ennél az autónál is már főként a hangszóróból halljuk a motor hangját. Így sportos kedvű apukák vérpezsdítő morajlást, vagy éppen a családdal kiránduló sofőrök halk zümmögést tudnak kiválasztani az éppen aktuális hangulatuk szerint. A panoráma üvegtető az első vezetőülésben nem, viszont a hátul ülők számára kifejezetten kellemes dolog, városnézős hangulatot enged egy Milánó vagy Róma városát látogató utazónak.

Renault Grand Scenic: GT-R technológiával oltva

És akkor jöjjön néhány szó a sportos kedvű apukáknak. Tesztautónk 1.3 literes turbós benzines motorral van szerelve. Hogy őszinte legyek, nem vagyok a downsizing híve, és tudván, hogy a világ legszebb veterán versenyén fogunk részt venni amúgy sem kevés túlsúllyal, kételkedtem. Hát, ez ide kevés lesz!

Renault Grand Scenic Teszt

Az autó teljesítménye számomra meglepetés volt. Nagy önbizalommal, kiemelkedő rugalmassággal mozog az egyébként 1500 kg-os karosszéria, meghazudtolva azokat a gyakorlati megszokásokat, amiket az elmúlt 20 évemben az 1.3-as benzin motorokról kialakítottam magamban, köszönhetően a Nissan GT-R-től átvett technológiai újdonságoknak. Ilyen például a hengerfalon megjelenő “Mirror Bore Coating”, vagyis plazma bevonat, valamint a szelepek különleges borítása. A befecskendező rendszer 250 bar-os nyomással tölti fel a speciális kialakítású égésteret, így segítve a még tökéletesebb égéskeverék kialakulását. A szelepvezérlés változtathatósága nem újdonság, ugyanakkor a Double Cam-Phasing Variable Valve Timing (VVT) névre keresztelt megoldás a szívó és kipuffogó oldalon is képes módosítani a szelepnyitás mértékét, mellyel növeli a nyomatékot alacsony fordulatszám tartományban.

Renault Grand Scenic Teszt

A fedélzeti számítógép 9,2 literes átlag fogyasztást számolt a 4 000 km-es túránk során, ami szerintem nem teljesen pontos érték, nekem a matek kb. 1 literrel többet hozott ki, bár mindezt megpakolva, eléggé intenzív tempóval produkálta, így végülis ez egy reális adat. Üresen, hétköznapi használatnál az étvágya 6,5-7 liter környékén jár, azonban ilyen körülmények nem nagyon voltak a tesztidőszakban.

A Renault Grand Scenic kapható dízel erőforrással is, mely az 1,5 dCi 110 lóerős motorral hatsebességes manuális vagy hétsebességes duplakuplungos automata váltóval választható, nincs igazán nagy meglepetés az 1,6 dCi 130 vagy 160 lóerős erőforrásaival sem, ugyanis ez a két opció áll itt is a rendelkezésedre.

Renault Grand Scenic Teszt

Renault Grand Scenic: Világgá menni jó

Leginkább a Toszkán tájak kanyargós szerpentinjei és a sietős autópályák váltogatták egymást a programunkban. A szerpentin nem feltétlenül egy egyterű világa, így sokat nem is kell várni a Grand Scenictől, de azt azért el lehet mondani, hogy eléggé nyugodtan viselkedett. Jól méretezett fékei, rugalmas motorja és a 20”-os gyári kerekek a kényelmes kanyargást segítik, autópályán a sávtartó, a követési távolságérzékelő és az éberségfigyelő rendszerek támogatják a biztonságos közlekedést.

Meglepő módon 130 km/órás sebességnél is előrántható egy kis erőtartalék az autóból, köszönhetően a hétsebességes automata váltónak, mely a Multi-Sense rendszerben kiválasztható Sport, Neutral, Comfort, Eco módoktól függően tud gyorsan reagálni, vagy gazdaságos üzemeltetést előidézni.

Renault Grand Scenic Teszt

Renault Grand Scenic 1.3 TCe – Összegezve

Olaszország mesés tájainak nyugalmát a Mille Miglia 1927 és 1957 között gyártott muzeális értékű járműveinek zaja, füstje töri meg minden évben. Ez a kis Renault sem a zajongásból, sem füstölésből nem vette ki a részét jelentős mértékben, ugyanakkor kényelmesen és biztonságosan szállította stábunkat, akik bár rengeteg előítélettel indultak neki az útnak, végeredményben mindenki megbékélt vele, jómagam kifejezetten megkedveltem a Grand Scenic-et.

Továbbra is dilemma számomra a start-stop rendszer erősen igénybe vett turbóval kombinálva, melyről joggal kérdezheted, hogy vajon mi lesz 150-200 ezer kilométer múlva. Erre később kaphatunk választ, addig is élvezzük az utasaink és a parkolóban lézengők elismerő pillantásait az autó menetteljesítménye és szépsége kapcsán. A Renault Gran Scenic 6 699 000 forinttól indul Zen felszereltséggel, a nálunk járt tesztautót pedig 11 000 000 forint ellenében viheti haza újdonsült tulajdonosa.

Renault Grand Scenic 1.3 TCe Bose EDC7

  • Lökettérfogat: 1 330 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 160 LE 5000/perc
  • Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1800/perc
  • Hossz./szél.: 4630/1870 mm
  • Tengelytáv: 2800 mm
  • Saját tömeg: 1594 kg
  • Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,1 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 5,5 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 9,2 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 124 g/km
  • Végsebesség: 197 km/h
  • 0-100: 9,2 s

Az Alapjárat 2018-as Mille Miglia-túrájához a Renault Magyarország biztosított autót, egy Grand Scenic Bose® Energy 1,3 TCe 160 EDC7-et.

Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS
0 people like this.

Renault Grand Scenic 1.3 TCe Bose EDC7

Renault Grand Scenic 1.3 TCe Bose EDC7
8.1

Karosszéria / Csomagtartó

7.7 /10

Utastér / Belső részek

8.2 /10

Motor / Meghajtás

8.5 /10

Kényelem

8.0 /10

Vezethetőség

7.9 /10

Biztonság

8.3 /10

Előnyök

  • Rugalmas motor
  • Gazdag felszereltség
  • Esztétikus formaterv

Hátrányok

  • Magas szélzaj
  • Hátsó ülések lehetnének terebélyesebbek

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat