home Teszt Óvatlan kandúr: Jaguar F-Pace 30d AWD – Teszt

Óvatlan kandúr: Jaguar F-Pace 30d AWD – Teszt

0 people like this.

Az F-Pace a Jaguar első szabadidő-autójaként jelent meg, őt azóta az E-Pace és a teljesen elektromos I-Pace követte. Külleme még mindig tekintélyt parancsoló, V6-os dízel erőforrása pedig igazán atletikussá varázsolja a sportos felmenőkkel rendelkező SUV-t!

A tesztautót a PannonHandel Zrt. biztosította – https://www.pannonhandel.eu/

Nem is olyan rég az Alfa Romeo Stelviót veséztem ki, most egy hozzá vezetési élményben hasonló Jaguar következik. Az 1922 óta létező márka eleinte motorkerékpár-oldalkocsikat gyártott, 1935-ra nagy teljesítményű modelleket is bemutattak, 1989-től 2008-ig a Ford Motor Company tulajdonolta, később a indiai TATA vásárolta fel. A fennmaradás érdekében az angoloknak is a jól megszokott, szabadidő-autós receptre kellett hagyatkozniuk, igaz a Land Rovernek már régóta vannak valódi terepjáró képességekkel megáldott járművei.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

A Jaguar első SUV-ja, az F-Pace valójában egy aszfaltra termett jármű, igazából szörnyű elképzelni egy nagymacskát sárban dagonyázni, jobban passzol hozzá a szilárd talaj. A költséghatékonyság jegyében a Jaguar D7s elnevezésű platformjára épül az XE, XF, XJ és a Range Roverrel közösen, nézzük mire képes a V6-os dízellel!

Jaguar F-Pace – SUV, nagymacskás köntösben

A Jaguar F-Pace piacra kerülésének idején nemigen volt méreteit tekintve azonos riválisa, még a Land Rover palettáját tekintve sem, aztán 2017-ben érkezett a Velar, amihez talán a legközelebb áll. Sokan, sokféle autóhoz hasonlították már, legtöbbször az X4, X6 kettőshöz vagy akár az Audi Q5-höz, sőt a Skoda Kodiaq 2791 milliméteres tengelytávja és 4706 milliméteres hossza is azért közel áll az F-Pace 2871-es tengelytávjához, 4731 millis hosszához.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

Az F-Pace dizájnjáért a hírhedt skót formatervező, Ian Callum felelős, aki mielőtt a Jaguarhoz került volna,1999-ig a Ford, TWR és az Aston Martin dizájnereként is dolgozott. Tökéletesen valósította meg a hogyan csináljunk sportos szabadidő-autó feladványát, az XF arcképe sejlik fel az autó orrában, hosszan nyúlik el a domborodó gépháztető, finoman lejt az autó vége felé a tetővonal. A karosszéria 80%-ban alumíniumból készült, a többi eleme nagyszilárdságú acél, de hiába a súlycsökkentés, maradt 1861 kg szárazon, így megköveteli a 300 lóerőt, de erről kicsit később.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

Nem kifejezetten tolakodó, tekintélyt könnyedén képes kivívni, hiszen a Jaguarok karakteres jegyei képesek erre. Az arányai teljesen rendben vannak, a hatalmas kerékjáratok, a mindent elnyelni képes hűtőrács és az alsó légbeömlők vadítóan hatnak a szemlélőkre.

Jaguar F-Pace – Fura részletek a kabinban

A meggyőző külső után izgatottan vártam, hogy mit nyújt belülről a nagymacska, bár az XF-fel voltak negatív tapasztalataim előzőleg. És bizony feltűntek itt az összeszerelés kiegyensúlyozatlanságai, kezdve a kusza varrásokkal és a kellemetlenül kemény műanyagokkal, bár utóbbiak szerencsére csak kis részben tűntek fel az ajtókárpitokon. A gombok kapcsolási érzete sem kimagasló, látni azért, hogy igyekeztek igényesen összetenni a dolgokat, de jócskán elmarad a nívó a német prémium konkurensektől. És mikor már megbékéltem ezzel, friss levegőt szerettem volna beengedni: az ablakemelő kapcsolók az ajtók tetején?! Teljes kiégés.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

A belső méretek valahol az X3-as közelében vannak, nemrég volt szerencsénk kipróbálni abból a harmadik generációt, úgyhogy friss az élmény, bár a Jaguár valahogy tágasabbnak tűnt, legalábbis elöl. A hátsó üléssor a csapott tetővonal miatt már nyomasztóbb, de egyáltalán nem kényelmetlen, itt a támlák elektromosan dönthetők, mögöttük alaphelyzetben egy 650 literes lyuk tátong, ami 1,7 köbméterre is bővíthető. Furán mutat a méretes hupli a csomiban, nem igaz? Valamit csúnyán benézhettek tervezéskor, amit utólag így orvosoltak, bár a 20 colos, teljes értékű pótkeréknek kell a hely!

A 10,2 colos InControl Touch kijelző az indítás után elég lassan éled fel, a menürendszer kissé átláthatatlan, sokat kell benne bóklászni a funkciók között. Igazából a dedikált gombok azok, amik hiányoznak a tekerő-tárcsás vezérlő mellől, amikkel egy gombnyomásra elérhetnéd a klímát, ülések, rádió, média konfigurációit. A Meridian Hifi azonban kielégítően szól, jó nagyok a rekeszek az ajtókban, hasznos a csúszásgátlós, gumis telefontartó.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

Jaguar F-Pace – Nagy dízellel járhatsz jól

10 éve a TATA tulajdonában lévő Jaguar megkezdte saját motorjainak fejlesztését, mert hát hirtelen lett pénz lóvéra. Az F-Pace alap motorját egy kétliteres, négyhengeres dízelmotor adja, többféle teljesítményszinttel. Számos írást olvasva kiderült, hogy már ezek is kellő dinamikával ruházzák fel, de a legideálisabb választás a 3.0 literes, V6-os, duplaturbós dízel lehet. Tesztautónkban egy 300 lóerős, 700 Nm-es nyomatékkal rendelkező egység foglalt helyet, ezen felül kapható szintén 3.0 literes, kompresszoros benzinesekkel, 340 és 380 lóerős változatokban. Zöld rendszámosra nem lehet számítani, ha elektromos Jaguárt szeretnél, akkor ott az újdonsült I-Pace 400 lóerővel és akár 480 kilométeres hatótávval!

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

A 2992 köbcenti az ikerturbóval párosulva 6,2 másodperc alatt repíti százra a Jaguar legpraktikusabb sportautóját, bizony, így hirdetik weboldalukon. A végsebessége 240 km/h, a gyári vegyes fogyasztás 6,0 litert számlál, most sem kell hinni ezeknek az adatoknak, a tesztút során 9-10 liter környékén szívta magába a gázolajat az alapjáraton, kíméletes használat mellett csendes motor. Erélyes gázfröccsöknél azért már megjön a hangja, a 8 fokozatú ZF automata váltó némi sportossággal is kecsegtet, de alapvetőn egy testes szabadidő-autóról van szó, szolid dinamizmussal megfűszerezve.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

Jaguar F-Pace – Ránézésre nem ilyen jóindulatú

Ha már a teszt elején a Stelvióhoz hasonlítottam, megemlíteném, hogy a két nagy versenymúlttal rendelkező márka első SUV-ja kimagaslik vezethetőséget illetően a kategóriájából. Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink felfüggesztés lényegében sportosra van hangolva, az összkerékhajtás alapvetően hátul hajt, de ha kell a nyomaték, akár 50%-át is képes az első kerekekre irányozni.

Jaguar F-Pace Teszt Alapjárat

A gyors, folyamatosan visszajelző kormány élményszerű vezethetőséget biztosít, meglepően precízen lehet terelgetni az F-Pace-t. A feszesebb futómű azonban az úthibákat hangos puffanással közvetíti felénk, és a karosszéria merevsége is hagy némi kivetni valót maga után. Garázsbejárónál például hallható, ahogy a kasztni csavarodik, itt-ott reccsenések ütötték meg a fülemet, egy magát prémiumnak nevező márkától ez megengedhetetlen volna.

Jaguar F-Pace – Összegezve

A Jaguar F-Pace formavilágát, azt gondolom, kevesen kifogásolják. Meglepően jó vezethetősége, a nyomatékos, rugalmas dízelmotor és az AWD hajtás remek elegyet alkotnak. A beltér már számos kívánnivalót hagy maga után, de aki megelégszik a külsőségekkel, annak igazán jó választás lehet: a 2.0 literes dízel motorral 13 494 000 forinttól indul, a 3.0 literes dízellel pedig 18 900 000 forintért hozható el, ám ebben még nincs benne a regadó. Őszintén szólva, ennyi pénzért elvárnám a szinte kifogástalan belteret és a recsegésmentes kasztnit, sőt, ennyi pénzből már futja egy Stelvióra is, vagy egy alig használt, jól felszerelt X3-ra. De hát, kinek a pap, kinek a paplan!

Jaguar F-Pace 3.0d V6 AWD Automatic

  • Lökettérfogat: 2 993 cm3
  • Hengerek/szelepek: 6/24
  • teljesítmény: 300 LE 4000/perc
  • forgatónyomaték: 700 Nm 2000/perc
  • /szél./mag.: 4731/2070/1652 mm
  • Tengelytáv: 2874 mm
  • Saját tömeg: 1884 kg
  • Városi fogyasztás: 6,9 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 5,6 l /100 km
  • Vegyes fogyasztás: 6,0 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 9,5 l /100 km
  • CO2-kibocsátás: 159 g/km
  • Végsebesség: 240 km/h
  • 0-100: 6,2 s

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Jaguar F-Pace 3.0d V6 AWD Automatic

7.6

Karosszéria / Csomagtartó

7.2/10

Utastér / Belső részek

6.9/10

Motor / Meghajtás

8.0/10

Kényelem

7.5/10

Vezethetőség

7.9/10

Biztonság

8.0/10

Előnyök

  • Tágas utastér
  • Élményszámba menő vezethetőség
  • Erős motor

Hátrányok

  • Lassú fedélzeti rendszer
  • Gondatlan belső részletek
  • Hangos karosszéria

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat