home Teszt Lazaság szükségeltetik: VW Beetle Cabriolet – Teszt

Lazaság szükségeltetik: VW Beetle Cabriolet – Teszt

0 people like this.

A Volkswagen Beetle Cabriolet ritkaság számba megy hazánkban, nem igen látni belőle itthon. A nyitható tetőtől még szemtelenebb lett az amúgy is mutatós Bogár

A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította: http://www.mahzrt.hu/

A Volkswagen Beetlet hat éve gyártják változatlan formában, 2011-ben tervezték újra, 2013 óta kapható lenyíló tetővel. Azt bizton állíthatom, hogy a harmónia sugárzik belőle, az öröm, a boldogság, és a könnyedség mellett. Egyedibb, mint valaha, akárki is pillantja meg az utcán, lesz hozzá egy-két pozitív vagy negatív szava, az fix.

Volkswagen Beetle Cabriolet

Az őseredeti Bogárhoz képest már sehol sincs, tényleg csak vonalaiban hasonlít a méltó elődhöz. Lehet vádolni azzal, hogy nem elég férfias, nőknek, fiataloknak való autó inkább, amiben azért van igazság. Nem sok észérv van a használhatósága és a helykínálata mellett, de aki ilyen autót vesz, az nem a praktikussága miatt veszi. Na, igen, de ez kinek mit jelent? Nyáron, két személynek ez a lehető legjobb megoldás. 

Volkswagen Beetle Cabriolet

Azért is két személynek, mert bizony hátul meglehetősen szűkös. Ha hátul is utaznak, akkor nem lehet felrakni a szélterelőket sem, így viszont nagy a szélzaj elöl is. Ha fent van a huzatzáró rács, elöl teljesen huzatmentes az utastér.

A Beetle Cariolet választja a tulajdonost és nem fordítva!

A Volkswagen Beetle Cabriolet sajátos életmódkellék, teteje többrétegű vászonból készült, a nyitástól csukásig fél perc sem telik el, teljesen hangtalanul teszi a dolgát. Menet közben is nyitható és csukható a szerkezet, ám 40 km/h-ás tempó felett blokkol az elektronika.

Volkswagen Beetle Cabriolet

A tetőt laposabbra szabták, a kaszni tizenöt centivel hosszabb lett és kilenc centivel szélesebb, az elöl ülőknek egy szavuk sem lehet. Az első ülések kellően nagyok, ízléses volt a mogyoró barna bőr borítás a tesztautóban, de a zongoralakkal telerakott műszerfal inkább a csicsásba ment át az  ízléses helyett. Zavaró volt a szemnek a fényezett burkolati elemek sokasága. Milyen zavaró lehet, ha pirosban vagy sárgában kérjük ki az autót a szalonból, bár aki így rendeli a kis bogarát, az nem véletlenül teszi.

Volkswagen Beetle Cabriolet

A tárolórekeszek mérete rendben van, a célközönségnek valószínűleg minden igényét kielégíti. Az ajtózsebek kifejezetten praktikusak és jól kialakítottak. A csomagtartó gyakorlatilag nulla, 225 literes, a bele való pakolást a szűk rakodónyílás nagyon lekorlátozza.

Volkswagen Beetle Cabriolet

A műszerfalon kapunk még stopperórát, melynek használata nehézkes és pontatlan, illetve egy turbónyomásmérőt, ami tökéletesen kimeríti a parasztvakítás fogalmát. A tetőszerkezet körül elhelyezkedő műanyagokra lehet némi panasz, nem illeszkednek tökéletesen. A szórakoztatásról Fender hangszórók gondoskodnak, nyitott tetővel is szépen szólnak, magas és mély tartományban is egyaránt.

Volkswagen Beetle Cabriolet

A kádakhoz dízel motor passzol!

A Beetle Cabriolet mechanikailag egy hatos Golf alapjaira épült, ám kabrió révén egy megerősített kasznira volt szükség, hogy megfeleljen a biztonsági elírásoknak. Kicsit olyan mintha egy kádban ülne az ember, egysíkú, magas oldalfalak vesznek körül.

Volkswagen Beetle Cabriolet

Ehhez képest stabil és kellően feszes a futómű, a kormányzási viszont teljesen semleges. Kanyarokban jól mozog, de a nehézkes kaszni kicsit lomhává teszi az autót. A gázadás és a fékezés nagyjából ugyan olyan érzést vált ki. Rálépsz a gázra, valamit érzékelünk, aztán csak azt vesszük észre, hogy már haladunk. Lassításnál rálépsz a fékre, valami történik és egyszer csak megáll az autó. Egyik sem kiemelkedő, de a funkcionalitását ellátja.

Volkswagen Beetle Cabriolet

A dupla kuplungos váltó hét fokozata szépen el van osztva, nagy gázadásra is viszonylag jól reagál, főleg sport fokozatban, amikor a DSG váltó még gyorsabban dolgozik. Az ős Bogár léghűtéses boxer motorjához képest, ami még hátul hajtott, az utód elérhető egy nyomatékos dízel motorral is, ami már az első tengelyre fejt ki erőt. A 105 lóerő éppen elegendő a Beetle Cabriolet 1,3 tonnás súlyához. 180 km/h-ás végsebességgel rendelkezik, kirándulni, hosszabb autópályás kiruccanásokhoz is tökéletesen megfelel. A dízel motorral valóban gazdaságos, a gyári adatok szerint 4,5 literrel el lehet járni vele. A valóságban inkább 5-6 liter között mozog a fogyasztás, 55 literes tankjával akár 800 km-t is meg lehet tenni.  

Volkswagen Beetle Cabriolet

Összefoglalva: szemtelenül egyedi dizájn, szél borzolta haj, szabadságérzet! Ha beülsz, tuti, hogy mosolyra fog állni a szád!

Volkswagen Beetle Cabriolet 1.6 TDI

Műszaki adatok:

  • Hossz: 4278 mm
  • Szélesség: 2021 mm
  • Magasság: 1473 mm
  • Súly: 1466 kg
  • Üzemanyag adagolás: Common Rail
  • Sebességváltó: 7 fokozatú, DSG

Teljesítmény:

  • Motor löket-térfogat: 1598 köbcentiméter
  • Hengerek száma: 4
  • 0-ról 100 km/h-ra: 11.7 sec
  • Teljesítmény: 103 LE
  • Szelepek száma: 16
  • Forgatónyomaték: 250 Nm

 
A tesztet készítették:

  • Aranyossy Medárd
  • Erős Márk

Ha tetszett a cikk, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönjük!

0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Volkswagen Beetle

5.6

Karosszéria / Csomagtartó

5.8/10

Utastér / Belső részek

5.5/10

Motor / Meghajtás

5.5/10

Kényelem

5.8/10

Vezethetőség

5.7/10

Biztonság

5.3/10

Előnyök

  • Igazi nyári élményautó
  • Gyorsan nyíló tető
  • Szép bőrülések
  • Fiatalos megjelenés

Hátrányok

  • Gyengécske motor
  • Felesleges órák/kiegészítők
  • Kicsi hátsó lábtér és csomgatartó
  • Kopogós műanyagok

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat