2018. június 27. | 17:54

A SsangYong Rexton negyedik generációját és az Isuzu D-Max ráncfelvarrott változatát próbálhattuk ki off-road körülmények között. Ennyi pénzért ilyen kényelmet még sehol nem mértek, és tényleg jól mozog terepen!

A Fábián Autó budaörsi szalonjában a fő szerepet az új, negyedik generációs SsangYong Rexton kapta legutóbbi sajtónapjukon. Az autó formájú dömper méretei miatt már az első pillanatban hüledeztünk Tomival, a 4,85 méter magáért beszél, az Isuzu D-Max szinte eltörpült mellette, pedig az sem egy kisdarab pickup. Még mielőtt megindultunk volna Mikebudára, természetesen elhangzott néhány szó Maul Ferenctől a márkakereskedés igazgatójától, aki néhány új infóval kedveskedett az új termékekkel kapcsolatban.

Isuzu D-Max 2018

Az Isuzu márka különlegessége, hogy leginkább busz- és teherautó gyártásban vannak komolyabb érdekeltségeik, ezért náluk a pickup tekinthető a legkisebb autónak, ellentétben más gyártókkal, ahol a platósok általában a legtermetesebb modelleket képviselik. Az Isuzu D-Max ugyanazokkal az alkatrészekkel készül, mint amiket a 3,5 tonnás munkagépeikben, buszaikban használnak, ezért is állnak elnyűhetetlen, ütésálló autók hírében.

Isuzu D-Max

A D-Max 2018-ban is átesett egy kisebb ráncfelvarráson, egy nulláról tervezett 1,9 literes, 164 lóerős, Euro 6-os normákat teljesítő dízelmotort kapott. Megkapta az úgynevezett vontatványstabilizáló rendszert, mely a belengő vontatmányt is képes stabilizálni az ESP jóvoltából, ezen felül a belteret dobták fel apró díszítésekkel és bőr kárpittal. Az új D-Maxot négyféle karosszériával kínálják, létezik alvázas, szimpla, nyújtott és dupla kabinos kivitel, melyekre egytől-egyig jár itthon a 7 év és 160 ezer kilométeres kiterjesztett garancia.

Isuzu pick up

SsangYong Rexton G4

Dél-Korea legrégebbi autógyártója, a Mahindra tulajdonában lévő SsangYong összességében pozitívan kacsinthat a jövőbe, hiszen ahogyan a Jaguar esetében, az indiai vállalatcsoport bőven enged pénzt a fejlesztésekre, kutatásokra. Remélik, hogy a Magyarországon található 50-60 autómárka között elkezdenek majd egyre komolyabb szereplővé válni.

SsangYong Rexton

A Rexton 2005-ben bemutatott első variánsa a Mercedes-Benztől kölcsönözte a motort, ma már ki lehet jelenteni, hogy ez az autó alapvetően egy húzottszemű Mercedes-Benz ML volt. A G4 esetében már csak a hétfokozatú automata váltó származik német földről, minden más saját fejlesztés, de azért kiderült, hogy az erőforrás tervezésénél is álltak németek az asztalnál.

SsangYong Rexton off-road

Ami a Mikebudára tartó úton kiderült, hogy tényleg eszméletlen tágas, elsőre a bőrök minősége, az ergonómia teljesen pozitív benyomást keltett, nem tűnt nyomasztónak ez a rengeteg gomb a hatalmas felületeken. A 9,2 colos érintőkijelzős kijelzőn futott multimédiás rendszer gyorsasága és rendezettsége nem vett le a lábamról, de a menetkomfort annál inkább, a szerényke dízellel nem túl harcias, azonban nyomaték az vitathatatlanul van benne.

A választható merevhidas és a 10 lengőkaros független hátsó felfüggesztéssel szerelt példányok közül mi az utóbbiban utaztunk, bár így is rázott rendesen, de az összkerékhajtásnak és az alvázas felépítésnek hála gond nélkül vette az akadályokat off-road körülmények között, a masszív buckákkal is megbirkózott, közben mi az utastérben ebből alig érzékeltünk valamit.

Azonban Kőváry Barna pickupjában már nem volt ilyen fényes a helyzet, küzdenünk kellett a gravitációval. „Fejre vigyázzatok!”

Alapvetően az, hogy 7 990 000 forintért már lehet egy hátsókerekes, alapáron jól felszerelt, 10-11 litert fogyasztó erőgéped, mellyel terepen gond nélkül elviheted az ötfős családot úgy, hogy még marad 1051 literes csomagtartód, azt gondolom örvendetesnek hír. Style-kivitelben egy igazán kényelmes munkagép lehet, Premium felszereltséggel, 11 090 000 forintért sem vevőriasztó, sőt, így már számos vezetést segítő és kényelmi funkciót lehet kapni az új fényében tündöklő Rextonhoz. Az Isuzu D-Maxot a halászok, vadászok, erdészek eddig is imádták, nem véletlenül vásárolt tavaly az EON ebből a modellből 160 darabot!

GALÉRIA

Több infót a Rextonról átfogó tesztünk kapcsán olvashatsz itt az Alapjárat oldalán!