home Teszt Állandó favorit: Ford Focus 1.5 TDCi – Teszt

Állandó favorit: Ford Focus 1.5 TDCi – Teszt

0 people like this.

Nem elég, hogy a Ford Focus minden idők egyik legnépszerűbb autója, de a 2014-es facelift után még szerethetőbb lett, hiszen gazdaságosabb, minőségibb, csendesebb járművé vált. Most a praktikus kombi változatát teszteltük!

A tesztautót a Magyar Autókereskedőház Zrt. biztosította – https://www.mahzrt.hu/

A harmadik generációs Ford Focus 2010-ben a Detroiti Autószalonon mutatkozott be a nagyközönség előtt. Sokak számára furcsa lehetett a kinetikus dizájn alapján kialakított hűtőrács, a szokatlan kiegészítőkkel tűzdelt autó, de alapvetően modern külsővel lépdelt tovább az alsó-középkategóriás szegmensben. Anyagminőségben és infotainment tekintetében is sokat javult, főleg 2014-ben, mikor a Genfi Autószalonon felbukkant a felvarrott változat, mely már határozottabb vonalakkal, az Aston Martinokra hajazó hűtőráccsal, megújult motorokkal vált elérhetővé.

A Ford Focus 3. generciója
A Ford Focus harmadik generciója

A három és feledik generációs Focus egy valódi világautó: 8 országban gyártják, 140 országban értékesítik, 2017-ben 212 353 példány kelt el Európa szerte. Kedvelt és kifejezetten ideális cégautó, mely a Volkswagen Golf, Seat Leon, Skoda Octavia, Mazda 3 konkurensharcban a legtöbbször győztesen kerül ki. Tudd meg, miért is olyan népszerű a külső, az utastér, a motorkínálat és a futómű terén is frissült Ford Focus!

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 4

Ford Focus: Karakteresebb külső

Érdemes tudni, hogy a Ford Focusból létezik négyajtós, ötajtós és kombi karosszériaváltozat is, utóbbi kettőt még 250 lóerős ST-változatban is meg lehet venni. A legmarkánsabb részlet természetesen az orr-részen található: az elegánsabbra rajzolt, Aston Martin jellegű trapéz hűtőmaszk, amely egész harmonikusan illeszkedik a szinte változatlanul hagyott formához. Nem csak szebb, de többet is tud az új hűtőrács a réginél: ha kicsi a hűtési igény, akkor a rács bezárul, hogy javítsa a légellenállást.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 7

Minden karosszériaelem tökéletesen illeszkedik egymáshoz, nincsenek ujjnyi hézagok, a lámpák vonalai szögletesebb formát alkotnak, magabiztosságot sugárzó LED-es menetfények tarkítják az esztétikus elülső részt. A hátsó lámpatestekkel  viszont nem vagyok kibékülve, főleg az ötajtósé okoz csalódást a számomra, ahol elvileg újratervezték a csomagtérfedelet is.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 5

Ford Focus: Összeszedettebb beltér

Első benyomásként azt említeném, hogy a Focusnak szinte alig van hangja. A hatékonyabb zajszigetelés elérte a célját, hiszen a kerékjáratokban, ajtóknál, csomagtartónál, alsó kárpitokon is végeztek módosításokat, így a Focus a kategória egyik legcsendesebbje. Elöl kényelmesen elférni, bár a szélesre sikerült középkonzol néha zavaró a lábnak, hátul sem lehet panaszkodni, két felnőtt tökéletesen elfér, noha az ülőlap szerintem túlságosan laposra, vízszintesre sikerült.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 11

Mint említettem, az autó anyagminőségben sokat fejlődött, puhább anyagokat építettek a kabinba. A háromküllős új kormány kényelmesebb fogást biztosít, minden irányba állítható, nagyon jól személyre lehet szabni. Megváltozott a klímavezérlő, sok felesleges gomb eltűnt, valamivel átláthatóbb lett a kezelőpanel gomb-rengetege. Szebb kijelzőt, reszponzívabb infotainmentet kapott, mely sokkal logikusabb, az alapmodell 4,2 colos, a felszereltebb változatok 8 colos érintőkijelzőt kapnak, mellyel egész gyorsan lehet okostelefont összepárosítani.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 14

Ford Focus: Jót tett a downsizing

A kibocsátási normákhoz igazodva, a takarékosságot is szem előtt tartva a Fordot is utolérte a downsizingolás, ami az erőforrásokat illeti. A harmadik generációs Focusban található 1,6 literes, 115 lóerős EcoBoost dízelmotort egy modernebb, 1,5 literes TDCi váltotta, amely már 120 lóerőt teljesít, ebből létezik még 95 lóerős változat is. A kínálat csúcsán maradt a kétliteres TDCi, amit 140-ről 150 lóerőre tornáztak fel és az ST-vel kapható szintén kétliteres, 250 lóerős benzines. A gyári adatok szerint tizenkilenc százalékkal csökkent a Focus modellkínálatának átlag fogyasztási értéke, mely a teszt során is jól tükröződött, 6,5 liternél többet nem fogyasztott a Fóka.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat.docx

Az Euro 6-os egység tehát meglehetősen gazdaságos és a károsanyag-kibocsátása sem olyan eget rengető, papíron. Dinamikus mozgás érhető el a nyomatékos, 270 Nm-rel rendelkező dízellel, amin viszont a turbólyuk elég komolyan érzékelhető, váltásnál képes elég nagyot rántani, azonban meglehetősen kulturált és csendes járással rendelkezik.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 8

Ford Focus: Pengésebb mozgás

Vezetési élmény terén a Focus mindig is uralkodó gépkocsinak számított az alsó-középkategóriás szegmensen belül, és meg kell hagyni, hogy az útfekvése elsőosztályú, az úthibák sem fognak ki rajta, kanyarban is délcegen tűri a nyúzást. Ezen tulajdonságai nem véletlenül nyűgöztek le, hiszen az autó szerkezeti merevsége nőtt elődjéhez képest: vastagabbak lettek a futómű rögzítési pontokat, erősebb ívhegesztést alkalmazva mérsékelték a karosszéria ívmeneti torzulását. A lengéscsillapítók reakcióidejét és élettartamát új szeleptechnológia javítja, így teremtve egyensúlyt a karosszérialengések csökkentése és a gördülési komfort között. Ezeken felül 20 %-kal növelték az alsó lengőkar gumibakjának merevségét, az első perselyek szélesedő peremmel készülnek rásimulva a kerékagyra, illetve az elöl MacPherson, hátul multilink futómű bekötési pontjaira. Apró finomítások, de nagyon jót tettek az autónak.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 12

Újdonságnak számít az úgynevezett Fejlett Stabilitás Átvitel-technológia, ami a sebességből, a kormánykerék állásából és a kormány elfordításának gyorsaságából következteti ki a megcsúszás valószínűségét, így veszély felmerülésekor külön-külön kerékfékezéssel közbeavatkozik. Az elektromos szervójú kormány minden apró mozdulatra reagál, ütközéstől ütközésig 2,6-ot fordul, szinte késedelem nélkül teszi élménnyé a vezetést, amihez a 6 fokozatú manuális váltó is hozzájárul.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 16

Ma már elvárható, hogy biztonság terén is fejlesztik a facelift során az adott modelleket. A Focus tolatáskor figyeli a keresztirányú forgalmat, automatikusan vészfékez és akár 50-ről is megállítja az autót, parkolóasszisztenssel segít kormányozni, adaptív tempomattal, sávelhagyás figyelmeztetővel és holttérfigyeléssel teszi biztonságosabbá az autópályás közlekedést.

Ford-Focus-1.5-TDCi-Alapjárat 2

Összegezve

Kijelenthetem, hogy a Ford Focus talán az egyik legjobb ár-érték aránnyal rendelkező autó a jelenlegi piacon. Ha valamivel sportosabb kocsit szeretnél, válaszd a Mazdát, minőségben a Golf emelkedik talán a Fóka fölé, helykínálatban pedig az Octavia tud többet nyújtani. Előnye viszont, hogy három karosszéria változatban is kérhető és a legnépszerűbb, flottákban is kedvelt dízelmotorral egész gazdaságos, kulturált erőforrást biztosít, mely a modernizált futóművel egy jól vezethető és kényelmes autót alkot.

Ford Focus III Facelift – 1.5 TDCi

    • Lökettérfogat: 1499 cm3
    • Hengerek/szelepek: 4 / 8
    • Max. teljesítmény: 120 LE (3600/perc)
    • Max. forgatónyomaték: 270 Nm 1750-2700/perc
    • Hossz./szél.: 4556/1823 mm
    • Tengelytáv: 2648 mm
    • Saját tömeg/ Össztömeg: 1564 kg / 1900 kg
    • Városi fogyasztás: 4,3 l /100 km
    • Országúti fogyasztás: 3,4 l /100 km
    • Vegyes fogyasztás: 3,8 l /100 km
    • CO2-kibocsátás: 98 g/km
    • Végsebesség: 180 km/h
    • 0-100: 10,7 s

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Ford Focus III Facelift - 1.5 TDCi

7

Karosszéria / Csomagtartó

7.3/10

Utastér / Belső részek

6.5/10

Motor / Meghajtás

7.2/10

Kényelem

6.8/10

Vezethetőség

7.0/10

Biztonság

7.2/10

Előnyök

  • Gazdaságos dízel
  • Meglepően jó futás
  • Letisztultabb belső

Hátrányok

  • Hátul kényelmetlen ülésel
  • Néha már túl feszes futómű
  • Első lábtér lehetne szélesebb

Kapcsolódó írások

2 komment itt: “Állandó favorit: Ford Focus 1.5 TDCi – Teszt

  1. Azért a hátsó üléseket mindenképpen próbálja ki, aki ilyet akar venni, mert igen-igen szűk. Egy 180 centis sofőr mögött gyakorlatilag nincs lábtér!

  2. Sajnos a gyári fogyasztási adatok köszönő viszonyba sincsenek a valósággal. A 6,5 liter valós átlag fogyasztás mellett miért adnak meg 3,4 – 4,3 fogyasztási tartományt, nem is értem. Sajnos a hátsó lábtér tényleg kicsi. 185 cm magas vagyok, de én mögém már nem tud beülni senki, ha kényelmesen béállítom magamnak a sofőr ülést. Ettől eltekintve kiváló autó.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat