2022. július 18. | 20:02

Még erősebb, még kevesebbet eszik és hibrid hajtáslánccal elérhető is lesz.

Az 1.5 TSI mára kulcsszerepet játszik a márka modelljeiben, hiszen a T-Crosstól a Taigón át a Passatig szerelhetik bármibe, de egyelőre csak a ráncfelvarrott T-Roc modellekben található meg. A kompakt méretű motort tovább finomították, így kedvezőbb fogyasztást és alacsonyabb CO2-kibocsátást érhetek el vele a felhasználók.

Az 1,5 literes TSI 150 lóerő leadására képes, takarékosabb és költséghatékonyabb a gyártása is, mert a katalizátort és a részecskeszűrőt a motorhoz közelebb helyezték el, így kevesebb nemesfém kell a megfelelő működéséhez.

Volkswagen kabrió
Kép: Volkswagen

A másik fontos szempont, ami a fogyasztáscsökkentésben játszik szerepet, az a továbbfejlesztett ACT az ACT plusz (Active Cylinder Management), vagyis a hengerlekapcsolásos rendszer. Az frissítésnek köszönhetően hamarabb kapcsol le a kettes és hármas henger, zökkenőmentesen jár, észrevétlenül indul. A rendszer alacsony vagy részterhelésen lekapcsol, de gázadásra azonnal mind a négy henger végzi a munka ütemeket. Persze mindehhez még egy makulátlanul beállított motorvezérlés is kell majd a rendszerbe ahhoz, hogy teljesüljön a kívánt hatásfoknövelés.

A szelepvezérlés továbbra is Miller-ciklus alapján működteti a motort, amit a változó geometriás turbó mellett nagynyomású (350 bar) befecskendezési rendszerrel szereltek, a hengerfalon pedig plazma bevonat csökkenti a súrlódást. Úgy fejlesztették, hogy megújuló erőforrásokból származó üzemanyagokkal is működjön, így felkészülve a jövőbeli elvárásokra. Az elektromobilizáció nem került háttérbe, hiszen ez a motor többféle hibrid konstrukcióban is elérhető lehet, plug-in változatban akár 272 lóerős összteljesítménnyel.

Az új generációs 1.5 TSI-t úgy tervezték, hogy hibrid hajtással kiegészítve is lehessen használni, akár az Euro 7 normának is megfeleljen majd a jövőben - bár annak még nem igazán végleges a tervezte. Viszont más piacokon is megállja a helyét, ahol még közkedvelt a csak klasszikus belső égésű motorral szerelt modell. A globális piacra szánt belső égésű elődje világszinten elérhető volt, emiatt a 2012-től több mint évi négymillió darabot szereltek a különféle VW-konszernhez tartozó autókba.

Volkswagen