2017. szeptember 09. | 14:23

A TVR rendkívül sajátos stílusban gyártott autókat, amik a teljesítmény és vezethetőség terén voltak elsősorban erősek. A márka 5 év után új autóval jelentkezik.

A TVR 2012-ben lehúzta a rolót, akkoriban Nikolay Smolensky tulajdonos pénzügyileg nem látta életképesnek a működést. Igaz, ekkor már hat éve nem érkezett új modell. Azonban a márka a Goodwood Revival eseményen nagy meglepetéssel készült.
Régi új vonalak a TVR Griffithen

Az új modell neve szintén hamvaiból tér vissza, az először 1991-ben használt Grifith névvel. Az 500 lóerős ragadozó a 2019-es év végén érkezhet, 30 millió forintnak megfelelő árcédulával. 
Tegye fel a kezét aki látja benne a Toyota Suprát

A TVR nagy szavakkal dicsérte az új autót. Elmondásuk szerint a "brit szuperautó" a márkánál eddig nem látott komfortot, praktikumot, kezelhetőséget hoz el. A griff 4 314 milliméter hosszú, 1850 milliméter széles, és egészen lapos, 1239 milliméterrel lopakodik. Ezekkel a méretekkel a Porsche 911 alá esik be. Sőt, az összes konkurensénél könnyebb, karbonszálas vázával mindössze 1250 kilót nyom. Ehhez egy brutális szívet adtak, egy 5 literes, szívó Cosworth motor személyében: ez 500 lóerőt ad le, így tonnánként 400 lóerő áll rendelkezésre. A motor az első tengelyek mögött foglal helyet, ennek köszönhetően a súlyelosztás tökéletes 50:50 A váltó egy vérbeli sportautóhoz méltó módon hatsebességes manuális, ami a hátsó kerekekhez tereli az erőt. A 0-100-as sprint nem vesz igénybe 4 másodpercet, a végsebesség pedig 320 km/h-nál lesz szabályozva. A bódé alá gyárilag állítható futómű kerül. Nem rossz, nem rossz...
TVR Sportautó

Fokozottan figyeltek az aerodinamikára is. A padlólemez az igazi versenyautókhoz hasonlóan teljesen sima, így tetemes mennyiségű leszorítóerőt generál. Ezt méretes első légterelők és szárny tovább fokozza. Az agilitást a hátul 20" hátul pedig 19" méretű felnik teszik teljessé. 
Igényes és minimalista a beltér is

A TVR kormánya mögé igazi sofőr kell majd, az elektromos segédletek helyett az okos mérnöki munkát helyezték előnybe, de ABS és hangolható kipörgésgátlót azért kap mindenki. Az első 500 viszont különleges kiadásként hagjya el majd a gyárat, egyedi bőrrel és kiegészítőkkel. Néhány még ebből is elérhető.
Izgatóan hathat a szemnek

A TVR nem csak az utcákat célozza meg, a versenypályára is visszatérhet.