2018. április 23. | 13:45

Semmi sem lehetetlen, így két héttel egy nagy esemény előtt átalakítani egy TT 8S-t sem az!

Társszerző: Hajas Imelda

A finn származású Mika Hermaal egy nagyszabású eseményre készült a frissen megvásárolt Audi TT 8S-ével, azonban az átalakításra csak két hét állt rendelkezésére, ami kissé absztraktnak hangzik, de bebizonyította, hogy semmi sem lehetetlen!
Audi TT 8S hatalmas hűtőrács

Egy frissnek számító modellt sosem könnyű feladat tuningolni, egyrészt azért, mert, hát mégis mit, vagy min lehetne változtatni egy új modell esetében(?!), másrészt még a legnépszerűbb tunerek körében is nehéz feladat olyasvalamin változtatni, ami már eleve úgy tökéletes, ahogy van. A legtöbben mégis inkább az utóbbit teszik, vagyis a még friss, meleg, gyárból érkezett modellek átszabásába csapnak bele. Az itthoni utcákon még alig látható modellek Ausztriában vagy Németországban már dögivel száguldoznak, de olykor persze vannak kivételek, és máshol is meg-megfordulnak ezek az ékes darabok.
A kibővített kerékívek alatt RAD48 LR2.0 típusú kerekek vannak

Ennek ékes példája az Mk3-as (utolsó generációs) Audi TT, melyet tunere és egyben gazdája, Mika Hermaal szinte azonnal a megvásárlás után elkezdett építgetni. Annak ellenére, hogy az új TT már több éve piacon van, mégsem szaladgál belőlük annyira sok az utakon, éppen ezért biztos te is nagyra értékeled ha egy módosításokon átesett példány suhan el melletted-előtted-mögötted. Az autó a kezdetekkor nullkilométeres volt, és ez adja meg az egész sztori kuriózumát. Mika első autója, egy Audi A4 B8 egyből a jogsijának megszerzése után került hozzá. Eredetileg egy fekete limuzin volt, majd később Európa legfelismerhetőbb A4-évé vált sárga „Austin Yellow” BMW-től kölcsönzött festékével, az RS4 bizonyos elemeivel, kibővített kerékíveivel és a RAD48 LR2.0 kerekeivel. A videón meg is nézheted, hogy pontosan miről van szó.
Én személy szerint kissé túlzásnak tartom az ültetést és azt, hogy a felni érinti a kasztnit, de ezenkívül rendben van. Visszatérve a TT-hez, Mika így fogalmazott:
„Mindig is szeretem volna egy TT-t, így hát 4 hónappal a Wörthersee esemény előtt eladtam az A4-et és tisztában voltam vele, hogy milyen autó tudná helyettesíteni.”
Két hónappal később garázsát friss Audi illat hálózta be, és, ami ilyenkor a legfontosabb, hogy a tunernek legyen egy építési terve, ám azt viszont Mika már jóval előtte alaposan kidolgozta. A felnikkel és a felfüggesztéssel kezdte, amiket már izgatottságában az autó megléte előtt beszerzett, majd apránként haladva összerakta az elemeket, akár egy kirakóst. A tuningelemek listája tartalmaz pár alkatrészt az RS verziótól, például az első lökhárítót, az oldalsó szoknyákat és hátsó lökhárítót, a karbon elemeket, az új fékrendszert és a teljesen egyedi kipufogót.
A kipufogóelem beszereléséhez a hátsó lökhárítónál is szükség volt egy kis átalakításra

Az átalakítás teljes folyamata kevesebb, mint két hetet vett igénybe, a külső dizájnelemeken kívül pedig H&R felfüggesztést kapott AccuAir e-Level menedzsmenttel, valamint 9x19”-os RAD48 RSI-T felniket. A keréktárcsák mögött - bár nem könnyű felfedezni - Audi A8 fékek vannak.
Karbonszálas hátsó spoiler, tanksapka és oldalsó tükörházak

A mechanikus átalakítások a motor enyhe fejlesztésével le is lettek tudva, az Erikoismoottori szoftverjének és a sport légszűrőnek köszönhető, hogy a motor jobb teljesítményt nyújt, az egyedi kipufogórendszer pedig egy még érdekesebb 2,0 literes TFSI hangját kelti. A teljes kipufogó elemet Mika két barátja tervezte, ám a TT testéhez való illesztés nem volt egyszerű feladat és komoly átalakításokat igényelt a hátsó lökhárítón. Az Audi természetesen új diffúzort is kapott a szénszálas üzemanyagtöltő sapka, a hátsó spoiler és az oldalsó tükrök mellett.
A TT 8S beltere a roll-bár kivételével továbbra is a gyári felszereltséggel rendelkezik

A tuningautóknál általában a legkevesebb változás mindig a beltérben történik, így lett ez most is a 8S-nél, ugyanis Mika az Audi Exclusive gyári felszerelése mellett csupán egy sárga színű roll-bárt szerelt be. Mika kedvenc részévé az autó agresszív tekintete vált, és bizonyára nem volt egyszerű feladat két hét alatt átépíteni a TT-t, de mindenképp megérte, mert egyedi és gyönyörű lett! Neked hogy tetszik? Forrás: