2018. augusztus 22. | 16:52

A cég önvezető rendszere képes lesz tájékoztatni a sofőröket, illetve gyalogosokat a megtenni kívánt manőverről, ezzel elkerülve az esetlegesen kialakuló zűrzavart.

Már évekkel ezelőtt tudni lehetett, hogy a főként hardvergyártással foglalkozó vállalat elkezdett az autóipar, azon belül is az önvezető-autóipar iránt érdeklődni. Sokáig úgy tűnt, a Titan névre keresztelt projekt, vagyis az elektromos Apple autó ötlete elindult a megvalósulás felé, de ugyanakkor ezzel ellentétes hírek is napvilágot láttak.

Képeket ide kattintva találsz.

Nemrégiben történt egy dolog, mely ismét erős visszaigazolást adhat a külvilágnak arról, hogy az autós projekt továbbra is folyamatban van. Doug Field még 2013-ban mondott fel a világ vezető tech vállalatánál, az Apple Inc.-nél, a buzdító ok pedig maga Elon Musk volt.

Douggal együtt 2013 és 2016 között számos jó mérnök távozott az Apple-től, ugyanis mindannyian részesei akartak lenni a Tesla által megalkotott innovációknak. A mérnök még mielőtt a Tesla egyik alelnöke lett, Bob Mansfielddel dolgozott együtt olyan Apple termékeken, mint a MacBook Pro, a MacBook Air és az iMac. Bob összesen 14 évet töltött az Apple-nél, miután úgy döntött távozik, ám 2016-ban, csakúgy, mint nemrégiben Doug, ő is visszatért és immáron közösen dolgoznak a Titan projekten.

A legfrissebb hír, mely felreppent az Apple Car kapcsán nem mással kapcsolatos, mint a cég saját önvezető rendszerével. Ez az újonnan kifejlesztett rendszer képes előre tudatni, figyelmeztetni a többi közlekedőt az autó további szándékairól. A szabadalmat, melynek fő célja, hogy csökkentse a balesetek kialakulását, illetve bekövetkeztét, nemrégiben fogadta el az Amerikai Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Hivatala.

A szabadalomban megjegyzik, hogy a sofőrök általában az irányjelzők használata mellett más egyéb jelekkel is igyekeznek egymás felé kommunikálni a sávváltás, irányváltoztatás szándékát. A járművezetők legtöbbször elsőként a holtteret ellenőrzik, majd miután megbizonyosodtak arról, hogy nincs mellettük senki, jöhet az index. Az Apple célja az önvezető rendszerrel, hogy a szerkezet közölje a külvilág felé már az ilyesfajta „nulladik lépéseket” is.

Ez a vadonatúj technológia előre kiszámítaná az útvonalat, majd jelzést adna a sofőr és más járművezetők számára a következő manőverről. A szabadalmi leírás szerint a műszer, mely a jelzést adja, az autó külsején lenne elhelyezve, hogy mások is jól láthassák. A jeladóba még időzítő is szerelhető, hogy a vezetők pontosan tudják, hogy az önvezető autó mikor óhajtja megtenni a következő mozdulatot. Szeretnék, hogy a technológia továbbá alkalmas legyen arra is, hogy vetítési rendszer segítségével előre vetítse, hogy az autó pontosan melyik sávba kíván sorolni, avagy melyik parkolóhelyet szándékozik elfoglalni.

Az Apple járműveket működtet, hogy tesztelje házon belül kifejlesztett vezetési rendszerét, sőt, úgy vélik, hogy a vállalat Volkswagen T6 típusú kisteherautókat szeretne alkalmazni a PAIL (Palo Alto to Infinite Loop) programhoz, melynek lényege a személyzet szállításának kivitelezése a vállalat különböző irodái közt.