2017. április 04. | 18:44

A 2017-es modell karosszériájánál először használnak acél, alumínium, magnézium és karbonszál ötvözetet

Az Audi csúcsautója lesz az első kísérlet, amikor ezt a négy különböző anyagot használják fel a karosszériához, 14 különböző eljárással. Az Audi legnagyobb erőfeszítéseinek ellenére az új kasztni 51 kg-mal nehezebb, mint a régi, míg a régi modell kasztnija 231 kg-ot nyomott, az újé 282 kg lesz. A dinamikus merevsége 24%-al jobb lesz az új kasztninak, amitől jobb kormányzást és kezelhetőséget várnak majd.
Bár az új karosszéria nehezebb lesz a korábbinál, minden biztonsági előírásnak meg akarnak vele felelni

A tömegnövekedés annak tudható be, hogy az új biztonsági előírásoknak akar megfelelni az Audi, ezért sokkal több biztonsági elemet épített be a karosszériába. „A súlygyarapodás egyben az alternatív meghajtások miatt is szükséges, emellett a fogyasztóink megnövekedett igényeit is így tudjuk megoldani.” – mondta az Audi mérnöke, Tim Hämmerle. Egy másik ok, amiért több biztonsági elemet kellett a karosszériába építeni, az a hibrid meghajtáshoz kapcsolódik.
„Ha egyszer lítium-akkumulátort raksz az autódba, muszáj gondolkodnod azon, hogy véded meg egy esetleges ütközés során.” – nyilatkozta Dr. Bernd Mlekusch, a karosszériáért felelős vezető mérnök.
A mondat nem alaptalan, a Tesla Model S-sel is voltak az elején problémák, egy autójuk azért gyulladt ki, mert útközben egy felverődő fémdarab megrongálta az akkumulátort. Az új A8 várhatóan 48 V-os rendszerrel fog működni, és a karosszériát eleve úgy alakítják ki, hogy full-hibrid kompatibilis legyen, amitől még több biztonsági szabálynak kell megfelelnie.
Az Audi zászlóshajóján próbálják ki az új gyártástechnológiákat, amivel gyorsabban, kevesebb energiafelhasználással tudják majd megépíteni őket

Az alumínium komponensek öntvényekből, profilokból és lemezekből fog állni, A karosszéria ezenfelül nagy szilárdságú acélt is fog tartalmazni, emellett egy magnézium keresztmerevítőt a karosszéria elejében, hogy növeljék a merevséget. Az új technikák alkalmazása miatt a kisebb B-oszlop és nagyobb szélvédők kerülnek majd az A8-ba, ezáltal segítve a kilátást az autóból. Új eljárásként távoli lézerhegesztést fognak alkalmazni, amitől 53%-al gyorsabb lesz a művelet, emellett 50%-al kevesebb hőt is termel az eljárás és 25%-al kevesebb szén-dioxid kibocsátással jár. Forrás: