A 2017-es modell karosszériájánál először használnak acél, alumínium, magnézium és karbonszál ötvözetet
Az Audi csúcsautója lesz az első kísérlet, amikor ezt a négy különböző anyagot használják fel a karosszériához, 14 különböző eljárással.
Az Audi legnagyobb erőfeszítéseinek ellenére az új kasztni 51 kg-mal nehezebb, mint a régi, míg a régi modell kasztnija 231 kg-ot nyomott, az újé 282 kg lesz. A dinamikus merevsége 24%-al jobb lesz az új kasztninak, amitől jobb kormányzást és kezelhetőséget várnak majd.
Bár az új karosszéria nehezebb lesz a korábbinál, minden biztonsági előírásnak meg akarnak vele felelni
A tömegnövekedés annak tudható be, hogy az új biztonsági előírásoknak akar megfelelni az Audi, ezért sokkal több biztonsági elemet épített be a karosszériába. „A súlygyarapodás egyben az alternatív meghajtások miatt is szükséges, emellett a fogyasztóink megnövekedett igényeit is így tudjuk megoldani.” – mondta az Audi mérnöke, Tim Hämmerle. Egy másik ok, amiért több biztonsági elemet kellett a karosszériába építeni, az a hibrid meghajtáshoz kapcsolódik.
Az Audi zászlóshajóján próbálják ki az új gyártástechnológiákat, amivel gyorsabban, kevesebb energiafelhasználással tudják majd megépíteni őket
Az alumínium komponensek öntvényekből, profilokból és lemezekből fog állni, A karosszéria ezenfelül nagy szilárdságú acélt is fog tartalmazni, emellett egy magnézium keresztmerevítőt a karosszéria elejében, hogy növeljék a merevséget. Az új technikák alkalmazása miatt a kisebb B-oszlop és nagyobb szélvédők kerülnek majd az A8-ba, ezáltal segítve a kilátást az autóból. Új eljárásként távoli lézerhegesztést fognak alkalmazni, amitől 53%-al gyorsabb lesz a művelet, emellett 50%-al kevesebb hőt is termel az eljárás és 25%-al kevesebb szén-dioxid kibocsátással jár. Forrás:
A tömegnövekedés annak tudható be, hogy az új biztonsági előírásoknak akar megfelelni az Audi, ezért sokkal több biztonsági elemet épített be a karosszériába. „A súlygyarapodás egyben az alternatív meghajtások miatt is szükséges, emellett a fogyasztóink megnövekedett igényeit is így tudjuk megoldani.” – mondta az Audi mérnöke, Tim Hämmerle. Egy másik ok, amiért több biztonsági elemet kellett a karosszériába építeni, az a hibrid meghajtáshoz kapcsolódik.
„Ha egyszer lítium-akkumulátort raksz az autódba, muszáj gondolkodnod azon, hogy véded meg egy esetleges ütközés során.” – nyilatkozta Dr. Bernd Mlekusch, a karosszériáért felelős vezető mérnök.A mondat nem alaptalan, a Tesla Model S-sel is voltak az elején problémák, egy autójuk azért gyulladt ki, mert útközben egy felverődő fémdarab megrongálta az akkumulátort. Az új A8 várhatóan 48 V-os rendszerrel fog működni, és a karosszériát eleve úgy alakítják ki, hogy full-hibrid kompatibilis legyen, amitől még több biztonsági szabálynak kell megfelelnie.
Az alumínium komponensek öntvényekből, profilokból és lemezekből fog állni, A karosszéria ezenfelül nagy szilárdságú acélt is fog tartalmazni, emellett egy magnézium keresztmerevítőt a karosszéria elejében, hogy növeljék a merevséget. Az új technikák alkalmazása miatt a kisebb B-oszlop és nagyobb szélvédők kerülnek majd az A8-ba, ezáltal segítve a kilátást az autóból. Új eljárásként távoli lézerhegesztést fognak alkalmazni, amitől 53%-al gyorsabb lesz a művelet, emellett 50%-al kevesebb hőt is termel az eljárás és 25%-al kevesebb szén-dioxid kibocsátással jár. Forrás: