2023. november 03. | 08:31

Lerántották a leplet az új Skoda Superbről, ami számos újdonsággal kecsegtet amellett, hogy még lehet kérni dízelmotorral.

Lerántották a leplet a negyedik generációs Skoda Superbről, amely szerencsére a szedán (liftback) és a kombi változatot is megkapta. Nem kell már olyan riválisoktól tartson, mint az Opel Insignia, a Ford Mondeo vagy a Renault Talisman, hiszen ezeket már mind nem gyártják.

A nagyobb méretű, nem prémium szedánok szegmense eleve haldoklik, a Peugeot 508, a Mazda 6 és a Toyota Camry a leginkább említendő modellek ebben a kategóriában a Skoda terméke mellett.

Az új Superb tengelytávja nem változott, ugyanúgy 2841 mm, ám 15-tel keskenyebb lett az autó. A liftback kivitel 43 mm-rel hosszabb és 12-vel magasabb elődjénél, a kombi pedig 40-nel lett hosszabb és 5-tel magasabb. Sikerült lefaragni a légellenállási együtthatóból is, a liftbacknél 10 százalékot (0,23 az új alaktényező), a kombinál 15 százalékot (0,25 az új alaktényező).

A Skoda modellek egyik legnagyobb erénye a hatalmas csomagtér, nincs ez másként az új Superbnél sem. A liftback 20 literrel nyújt többet, mint eddig (645 liter), a kombi pedig 30-cal (690 liter). A hátsó ülések lehajtásával persze tovább bővíthető a raktér.

A kerékméretek 16-tól 19"-ig terjednek, továbbá számos új szín kérhető, mint például az Ice Tea Yellow vagy a Cobalt Blue. A beltérben új anyagok és frissített formák várják az utasokat, alapáras a 10 colos digitális műszeregység, a központi érintőkijelző pedig felszereltségtől függően 10 vagy 13 colos lehet. Felárért pedig most először head-up display-t is lehet rendelni.

Érdekesség a középkonzol három tekerőgombja, amelyek egyben kicsi érintőfelületek is. Itt lehet választani, hogy a klímát vagy az ülésfűtés/szellőztetés funkcióit hogyan használjuk. Lesz Laurin&Klement kiadás is, és olyan extrák szerepelnek a listában, mint a legújabb adaptív LED mátrix fényszórók vagy az adaptív lengéscsillapítók.

Canton hifi is szólhat az autóban, miközben masszázsfunkciós ülésben utazunk. Mosót kapott a hátsó kamera, a belső tükör pedig USB-portot, hogy a menetrögzítő kamera könnyebben csatlakoztatható legyen.

Ami a motorkínálatot illeti, az alapot a 48V-os, mild-hibrid 1,5-ös TSI adja 150 lóerővel. Emellett ott lesz a 2,0 literes TSI is 204 és 265 lóerővel, valamint a 2,0 literes TDI 150 és 193 lóval. Mindegyik verzió 7 fokozatú DSG váltót kap, az erősebbik benzines és gázolajos pedig összkerékhajtást.

Ezen felül lesz plug-in hibrid Superb is, amely az 1,5-ös motorra alapszik. Ehhez kapcsolnak egy villanymotort, a rendszerteljesítmény így 204 lóerő lesz, a nyomaték átviteléért pedig egy hatos DSG felel. Az akkumulátor 25,7 kilowattórás, amely a WLTP mérés szerint 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávra lesz elég. Váltóáramról 11, míg egynáramról 50 kilowattal lehet tölteni az akkupakkot.

Az új Superb Szlovákiában készül majd a kombi Volkswagen Passat mellett, piaci bevezetése pedig 2024 elején várható.

Skoda