2020. július 30. | 13:20

A konszern minden erényét ötvözni próbálja a csehek hamarosan érkező elektromos városi szabadidő-autójának belső tere.

Az Enyaq világpremierjét - ami ugye egy teljesen elektromos városi crossover lesz a Škoda boszorkánykonyhájáról – szeptember 1-jén tartják. Ám, ahogy az lenni szokott az autóiparban, egyre több részlet lát napvilágot az új modell kapcsán a bemutató dátumának közeledtével. Ezúttal a beltér kialakításáról sikerült érdemleges információkat megtudni.

A látványterveken látottak köszönnek vissza majd a sorozatérett modellben is, nagy változásokra tehát nem kell számítani. A Škoda Scalával bevezetett, majd az új Škoda Octavia által tökéletesített elrendezés köszön vissza az Enyaq műszerfalán is, azaz a tabletszerű méretes központi kijelző dominál, alatta pedig közvetlenül a légbeömlők kapnak helyet. Fizikai gombból kevés van, a 13” átmérőjű érintőképernyőről vezérelhetők az autó funkciói, ahogyan azt már az Octaviánál is láthattuk.

Természetesen az Enyaq esetében is már teljesen digitális az óracsoport, viszont újdonság lesz majd a kiterjesztett valóságot alkalmazni képes head-up display. Ez annyit jelent, hogy a vezető által látott valóságot az autó ötvözi a számítógép jelzéseivel. Például az útra (valójában a szélvédőre vagy plexire) vetíti a navigáció utasításait, de a vezető úgy érzékeli, mintha ténylegesen az úton jelennének meg a nyilak vagy élőben látja, melyik utcába kell behajtania. De a rendszer arra is képes, hogy az észlelt akadályt a vezető látóterében jelölje meg, azaz a vészjelzés már nem kizárólag a műszerfalon látszik, hanem ténylegesen az „úton”. De ez csak a jéghegy csúcsa, bőven van más lehetőség is az újdonságban.

További érdekesség, hogy a márka történetében először az elektromos Enyaq-hoz lesz elérhető az ún. Design Selections program, ami annyit takar, hogy a megrendelők maguk kombinálhatják tetszés szerint a beltér színeit és anyagait, többé nem kész csomagok vagy összetartozó kiegészítők/felszereltségek közül lehet csupán válogatni. Ezzel a márka a fiatalabb generációnak kíván imponálni, akik nagyra értékelik a szabadságot és azt, hogy kiemelhetik saját egyéniségüket.

Természetesen a konszern Audi és Volkswagen autóiból megszokott csúcstechnológiát igyekeznek a csehek a Škoda hagyományos értékeivel kombinálni, ami elsősorban a nagyvonalú helykínálatot és az okos kiegészítőket jelenti. A csomagtér például egyenesen hatalmasnak ígérkezik a maga 585 literes űrtartalmával, de állítólag az utasok is rengeteg térrel számolhatnak majd, ami a kényelmes utazást szavatolja hosszabb utakon is.

A nemsokára debütáló, végre hús-vér valójában is látható autó ötféle teljesítménnyel, háromféle akkumulátorral és hátsó-(!), illetve összkerékhajtással kérhető majd. Az alapmodell 146 lóerős lesz, de a csúcsverzió (vRS) ménese már 302 lovat számlál. A kisebb akksival is tekintélyes, 340 kilométeres hatótávval lehet számolni, de a legnagyobbat választva akár az 500 kilométer is elérhető egy feltöltéssel. A siker garantált, amennyiben nem szállnak el nagyon az árral. Sajnos ez az utóbbi időben igencsak jellemző ez a Škodákra.