2018. március 20. | 17:21

José S5-e a szokásos módon csak egy felnivel és ültetéssel kezdődött, szigorúan megtartva a gyári formákat. Aztán borult az egész és a cél már a show-minőség lett!

Társszerző: Bolgár Krisztián

Egy autó optikáját rengeteg féle módon lehet növelni. Legyen szó karosszériakészletről, felnigarnitúráról, vagy különleges fényezésekről. Ami biztos: nem könnyű eltalálni az ideális formát. Ha viszont van egy elképzelésed, akkor az már fél siker, hiszen már tudod, hogy milyen irányban is szeretnél elindulni. A ma körvonalazódó tuningtrendekkel azonban nehéz mellélőni. Legyen bármilyen autód, az ültetés+felni kombináció biztosan jól fog állni szeretett járművednek. Viszont mi a helyzet akkor, ha ez nem elég? Érdemes belefogni a karosszéria módosításába? Az esetben igen, ha még agresszívabb formát akarsz és még őrültebb kerékméreteket. José kezdetben csak egy felni, ültetés kombinációt tervezett az S5 számára, azonban Ő is többet gondolt ki a végére.

Facelift előtti S5-öt tuningolni?

Hát hogyne! Mondj bármit, de szerintem az eddigi A5-ös generációk közül az első B8-as széria sikerült optikailag a legformásabbra. A front még nem kapta meg az Audi új profiljául szolgáló agresszív vonásokat, illetve az autó hátulja is egy sejtelmesen laza kisugárzást vált ki magából.
Agresszív hatás – ugyan facelift előtti az S5-ös, de mégis sokkal agresszívabb ebben a formában, mint mondjuk egy 2018-as verzió

Az A4-es platformját kapó A5-ös még 2007-ben indult el világhódító útjára, amely az első Audi volt, ami a B8-as alapokat kapta és az MLP (Moduláris Hosszirányú Platform) rendszer alapján gyártott karosszériát. Háromféle kasztnival készült, a kétajtós kupé, kabrió, valamint a különleges négyajtós Sportback kivitelben, utóbbinak lényege, hogy az autó védjegyéül szolgáló ívelt tetőkialakítás megmaradt, szűkös hátsó fejteret eredményezve. Az A5-ös a 3,2 literes V6-os TFSI erőforrással debütált, de nyolc másik motorral együtt volt elérhető, a legizgalmasabb 4,2 literes V8-as (S5), valamint a 2,9 literes V6 biturbó (RS5) kivitelekkel. Persze az S5 is kapható volt V6-tal, de az már egy kompresszorral is meg volt áldva, annak érdekében, hogy 333 lóerőt termelhessen meg a boldog tulajdonos számára. Egyébként az S5-ös ideális választás azoknak, akik még szeretnék az Audijukat inkább elegáns módon használni, mivel a 450/457 lóerős RS5-el már igencsak nehézkes az úriember módjára való közlekedés. A 2011-es modellfrissítés után 2016-ig maradt gyártásban az első generáció, majd érkezett az új F5-ös platform az új A5-el. Idéntől pedig már kapható a második generációs RS5 is, ami már a tuningipart is megihlette, de idő kérdése, hogy még több egyedi építés termelődjön ki a második generációkból is.
Vállszélesség – alaposan megvállasodott az S5 és milyen jól is áll neki

A megszokott sztori az S5-el is

A mexikói származású, de kanadai állampolgársággal rendelkező José Da Cruz története a megszokott, amit már számos beszámolómban is olvashattál. A történet lényege, hogy José is egy olyan autót szeretett volna, amit éppen hogy csak egy kicsit módosít, annak érdekében, hogy közelebb álljon stílusához, de a közlekedéssel kapcsolatban ne kelljen kompromisszumokat vállalnia. Ehhez segített az a tény is, hogy a tuner már régóta részese az ontarioi tuning közösségnek, ezáltal bőven kapott „oldalszelet” egy projekt megkezdéséhez. Mivel José mindig is rajongott az európai autókért, a szíve mindenképpen egy német géphez húzta. A döntés végül egy Audi S5-öt eredményezett, ami maradéktalanul kielégítette az „euro look” fanatizmusát a tunernek, a teljesítményről nem is beszélve.
A beltér is kapott jócskán, de a legjobb része mindenképpen a multifunkciós bukócső

Nem is csoda, hiszen a 4,2 literes V8-as blokkal szerelt S5-ös 350 lóerőt termel meg a másfél tonnás kupé számára, ami Josénak bőven elegendő volt. Ezért aztán csak a kipufogórendszerhez nyúlt a tuner, hiszen a robajló V8-nak még testhezállóbb hangzást kellett biztosítani.

Kreatív megoldások az Audin belül és kívül

José terve, miszerint egy „visszafogott, napi használatos autót” szeretne alkotni már akkor meghiúsult, mikor arra eszmélt, hogy mekkora felnikészletet rendelt. A WatercooledIND gyártó MD1-es garnitúrája 20x12” méretben került José virtuális kosarába és napokon belül már érkezett is. Itt már nem volt megállás és a futómű is megkapta a „csekély” átalakítását. Egyedi Air Lift levegős futómű került beépítésre, teljes rendszerkiépítéssel, illetve ami a slusszpoén, hogy a tuner a négypontos bukóketrecét használta fel légtartálynak, hiszen térfogatra majdnem megegyezik az Air Lift készletben kapható légtartállyal. Az egyedi bukócső azonban nem csak az egyetlen beltéri furfang, amit a tuner alkalmazott. A belső összes ajtóborítása egy különleges olasz bőrfelületet kapott, de a Recaro CS sportülések és a hátsó üléssor is kapott a minőségi bőrfelületből. A légtartállyal megspórolt helyet José kreatívan használta ki!
A Liberty Walk készletek sosem a szolid méreteik miatt híresülnek el

A csomagtér is teljes olasz bőrözést, valamint 2 db Kaption 10”-os mélynyomót, erősítőt és egyedi hardline-t kapott a teljes show hatás érdekében. A kasznival is foglalkoznia kellett tunernek, hiszen a 12” széles felnik jócskán túllógtak a gyári íveken túlra. Erre jelentett gyógyírt a Liberty Walk karosszéria készlete, amely az első toldatot, szélesítéseket, kacsafarok spoilert és a diffúzort tartalmazta. A végkifejletet pedig egy sötétkék fóliával húzta be José. Hiszed vagy sem, ez José első igazi projektje, amit eredetileg Ő sem így tervezett. Az élet viszont kiszámíthatatlan, figyelni kell arra, hogy mit rendelsz, mert hamar elindulhat a „lavina”. José egyébként még tervez további átalakításokat, szerinted mihez kéne még hozzányúlnia? Forrás: