2017. április 27. | 15:09

Manapság már két turbóval sem érik be a nagyravágyók. A bajorok úgy döntöttek, hogy a 7-esből átveszik a jól bevált rendszert és belepakolja az 5-ös BMW-be

A legerősebb dízel autót keresed? A megvilágosulást a BMW négy turbós 5-ösében keresd! A 3.0 literes motort egy egyszerű transzplantációval helyezték át a 750d-ből, semmiféle tuningot nem kapott. A műtét viszonylag egyszerű volt, mert az 5-ös és a 7-es széria is ugyan arra az alvázra épül, a G30 viszont könnyebb, így gyorsabb is. A 2017-es M550d 394 lóerőt produkál, 760 Nm nyomaték mellett. Félelmetes! A 100-as sprintet várhatóan nem több mint 4.4 másodperc alatt teljesíti, egy tizeddel lassabb az F10 M5-nél. A 250 km/h-ás végsebességet könnyedén megfutja, a nyolcsebességes váltó finoman, arányosan elosztott fokozatokkal repít kétszáz fölé. A jól megszokott szedán és Touring változatok lesznek elérhetőek, mindkettő az úgynevezett Integral Active Steering rendszerrel, vagyis aktív hátsó kerékkormányzással lesz ellátva. A fordulást segítő rendszer nem számít alap extrának, de az M550d-ben viszont igen, alacsony sebességnél csökkenti a fordulókört és növeli a stabilitást. A forgatónyomaték előtt mindenki megemelheti a kalapját, a szinkronban lévő, két alacsony- és a két nagynyomású turbó kombinációja lineáris gyorsulást biztosít minden tartományban. A hathengeres egység 1000-es fordulaton már 450 Nm-es nyomatékot tud. A csúcsnyomaték 2000-nél megérkezik és egészen 3000-ig tart, viszont 4400 fordulat per percnél lapít leginkább az ülésbe. A 7,1 literes fogyasztás mindenki számára elfogadható lehet, a BMW a Touringnál 7,4 litert ígér. Lehet, hogy az önrobbanó motoroknak már nem sok van vissza a földi életükből, de addig is az M550d lehet a legjobb, amit emberi lény valaha is kívánhat!
Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
Forrás: