2018. július 14. | 09:30

A Singer dizájn és a Williams mérnök csapata 500 lóerőt hozott ki egy spéci, léghűtéses boxermotorral szerelt Porsche 911-ből

A 2009-ben alakult Singer Vehicle Design (SVD) kifejezetten léghűtéses típusok módosítására szakosodott műhely Dél-Kaliforniából, akik az autóépítés tradícióit ötvözik a modern kor technológiáival. Legfrissebb projektjükhöz az alapot egy ’90-es évekből származó, léghűtéses Porsche 911 biztosította, az építésben közreműködött a Williams, a Michelin, a Brembo, a BBS Motorsport és a Bosch is. A legmodernebb léghűtéses 911 a világon. Így fogják majd bejelenteni a Goodwoodi Sebességfesztiválon, bár az eredeti neve DLS, mely a Dynamics and Lightweight Study-ra utal. A 964-es 3.6 literes hathengeres boxermotorja helyett egy léghűtéses, 4.0 literes egységet kapott, amit egy kissé előrébb toltak a jobb súlyelosztás érdekében. A motor a Williams istálló Advanced Engineering és a Porsche legendás mérnökének kooperációjával készült, titán szelepeket, magnéziumból készült komponenseket, egyedi kenőrendszert és F1-inspirálta üzemanyag befecskendező rendszert kapott. Ezen egyedi adottságokból adódóan a maximális, 500 lóerős teljesítményt 9000-es fordulaton adja le. A hátsó kerekekhez az erőt egy Hewland által fejlesztett, hatgangos kéziváltó juttatja el. A hajtáslánc blokkolásgátló fékrendszerrel, kipörgésgátlóval és elektronikus menetstabilizátorral van megtámogatva a Bosch jóvoltából. Természetesen üzemmódválasztót is kapott, melybe beletartozik az elektronika teljes kikapcsolása. A 911 karosszériája karbonból készült, a fő szempont a torziós merevség és kimagasló aerodinamika elérése volt, ezékért az egyedi elemek, köztük a süllyesztett légterelő a tetőben, az első splitterek, a hátsó szárny vagy a hátsó oldalablakok hűtőnyílásai felelnek. Brembo karbon-kerámia fékek felelnek a lassulásért, melyek a 18 colos, kovácsolt alumínium BBS felnik mögött bújnak meg, amiken elöl 245, hátul 295 széles Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsok feszülnek. Az interior is varázslatosra sikerült, egyedi varrású bőrbevonat és karbonbetétek kombinációja figyelhető meg a kifejezetten a DLS számára készült, könnyített Recaro ülésekkel és Momo kormánnyal. Forrás: