2018. január 29. | 22:59

Az MSO X egy tízdarabos, McLaren Sport Series szuperautókból álló limitált sorozat része. A wokingi gyár versenyautókat alakít át utcai használatra.

Társszerző: Hajdu Balázs

A McLaren nem is oly rég a legérzelmesebb, legellentmondásosabb, legnosztalgikusabb névvel – Senna – mutatott be hiperautót, ám ezt követően kevésbé kreatív volt a brit gyártó a névválasztás terén. Érkezik az X, egészen pontosan az MSO X, mely a McLaren Special Operations Ten rövidítése. A fotón látható autó egy tízdarabos, McLaren Sport Series szuperautókból álló limitált sorozat része, amelyeket a McLaren különleges műveletek osztálya építette.

Az MSO X az 570S GT4 versenyautó koncepciójára épül. A rögzített hátsószárny plusz 100 kg leszorítóerőt jelent. A tetőt az F1-es McLaren inspirálta, ám a külső néhány megkérdőjelezhető festési megoldás látható. A jelentősen megnövekedett hátsó leszorítóerőt egy új szénszálas karosszéria kívánja ellensúlyozni. Új hajtóművek és új szpoilerek segítik a légáramlást, mindez a lehető legjobb tapadást biztosítja a Pirelli Corsa abrancsok számára. A hátsó lökhárítóról néhány elemet lecsíptek a súlycsökkentés miatt. Ami a belsejét illeti, nos, ez a legletisztultabb McLaren belső tér a P1 modell óta. A szénszálas Monocell belső tér szépen kidolgozott, a kartámasz és a telefontároló egy kis dobozkában van, a műszerfalat pedig egy kis lábazattal megemelték. Van hely egy plusz bukósisak számára is, illetve a McLaren a telemetria csomagját is beépítette, mely érzékelők és kamerák sokaságával segít elkerülni, hogy akkorát bukj, hogy mindenki rajtad röhögjön a YouTube-on. Mindezek mellett az autó rendelkezik parkolóradarral, egy könnyedebb versenyspecifikus légkondícionáló rendszerrel, és ráncfelvarráson is átesett, mivel az MSO X egy országúti jármű. Legalábbis állítólag. A hajtóegység fejlesztéséről nem esett szó, ami azt jelenti, hogy a McLaren maradt a teljesen magától értetődő 562 lóerős, 3,8 literes V8-asnál, mely a dupla turbós megoldással együtt 3,4 másodperces 0-100 gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség pedig 320 km/h. Az autó hangja brutális, a kilégzést a titán kipufogó biztosítja, mely csak emelkedettebbé teszi a hangulatot.

Ha lemaradtál a McLaren 675 LT-ről, és nem tudtál venni magadnak egy Sennát sem, akkor talán épp egy MSO X-et szeretnél. Magától értetődő az ötlet, azonban van itt egy kis bökkenő. Mind a tíz példányt a napos Kaliforniában található McLaren Newport Beachre tervezték. Ha éppen nem ez a helyi McLaren kereskedésed, nincs szerencséd. Természetesen itt egy limitált kiadásban megjelenő szuperautóról van szó, ami azt jelenti, hogy az összes példány jóval azelőtt elkelt, mielőtt egy egyszerű halandó szemet vethetett volna rá. Talán itt az ideje, hogy egy "mezei" McLaren 570 LT-t építsetek? Forrás: Top Gear