home Tech Ismét beköszönnek Japánék: 2003-as Honda S2000

Ismét beköszönnek Japánék: 2003-as Honda S2000

0 people like this.

Oltári mattítást kapott külsejére az S2000 roadster!

Társszerző: Hajas Imelda

Ezer meg egyféleképpen lehet tuningolni az autókat, főként a kis aranyos, de teljesítményben koránt sem szelíd roadstereket, amik már egy kis újítás vagy változtatás után is képesek egészen máshogy kinézni.

Honda S2000 Sorcery elülső lökhárítóval

Ha nem ültél még roadsterben, amint lehet, keress egy barátot vagy egy ismerőst és pattanjatok be egybe! Persze ezek közt is vannak régebbiek, újabbak, jobbak és rosszabbak, de nagyrészt mégiscsak ugyan azt az élményt és érzést nyújtják, mely nem más, mint a: SZABADSÁG.

Gondolj csak bele: van egy kabriód, ami igazából egy roadster. Benne ülsz és csak hajtasz és hajtasz az ismeretlen felé, nem törődve senkivel és semmivel, közben libabőrös leszel, hajadat simogatja a szél és a külvilágot is teljesen kizárod. Ugye, hogy ez csakis jó lehet?!

Honda S2000 oldalról matt lila színben

A Honda Motor Company az S2000 első gyártásra szánt verzióját 1999 áprilisában mutatta be a márka ötvenedik évfordulója alkalmából, majd később, egészen 2009-ig egyenként el is kezdték gyártósorra pattintgatni a modelleket. Ez az az autó, mely végülis ugyanazt a szerelősort járta végig, amit a legendás NSX is.

Az autó orrmotoros, hátsókerék-hajtású és az S2000 nevet is erőforrásáról kapta, ami egy 2 literes, F20C soros négyhengeres blokk, a Honda által kifejlesztett VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) rendszerrel, melyről azt állítják, hogy javítja a négyütemű, belső égésű motor térfogati hatékonyságát, ami magas fordulatszámon nagyobb teljesítményt, alacsony fordulatszámon pedig alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A meglehetősen nagy teherbírású motor megközelítőleg 250 lóerős – literenként pedig közel 125.

2003-as matt lila Honda S2000 hátulja

Adj hozzá mindehhez gondolatban egy hatfokozatú sebességváltót, egy Torsen-típusú LSD-t (sperrdiffi), és a már említett hátsókerék-meghajtást és máris bizonyos vágyak rabjaivá válsz!

Rátérve Derek Covingtonra, ő hasonló, brutálisan jó élményeket élt át, mikor egyik barátja autóját, egy Spa Yellow S2000-ret vezetgetett. Annyira megtetszett neki, hogy elhatározta, kell neki egy ilyen! Nem sokkal később, nagyjából egy hónappal az élményvezetés után egy 2003-as Sebring Silver S2000 büszke tulajdonosa lett.

Honda S2000 Recaro ülésekkel szemből

Corvington ennek ellenére nem idegen a kétajtós sportautók világában, ezelőtt két Nissan 300ZXs-e is volt, természetesen egyik sem gyári formában, mindkettő módosított volt, hiszen úgy az igazi! Az egyik 300Z Covington első autója volt, 16 évesen vásárolta és tuningolta mondhatni egészen addig, ameddig az autó élt, ugyanis egyszer, amikor egy piros lámpánál állt a Nissannal, egyik barátja elég csúnyán utol érte és ez volt tulajdonképpen az autó halála (most érdemes volna egy pillanatra csendben maradni és megemlékezni Derek bankszámlájáról és a 300Z-ről).

A második Z az előzőnél már kielégítőbb életet kapott, 2006-ban „épült”, ám lassacskán Convington érzései kezdtek elszakadni az autótól és számára a világot attól kezdve az S2000 jelentette.

Mikor először furikázott haza a Hondával, még fogalma sem volt arról, hogy később módosításokat fog végezni az autón, illetve nem is nagyon akart, de már te is biztosan jól tudod, hogy általában, hogy kezdődnek és végződnek az efféle tuningsztorik!

2003 Honda S2000 motortér

„Eredetileg az S2000 a mindennapi autózás biztosítója volt, zéró módosítással – na jó, a szín és a kipufogócserét leszámítva” – mondta Convington és hozzátette azt is, hogy miután lecserélte a kipufogót, attól kezdve nem volt megállás az alkatrészcserét illetően.

Az ezüst S2000 átalakulása, amit a képeken már vadító lila színben látni, nem a megszokott módon és útvonalak mentén haladt. Akkoriban a közösségi média a tuningolással kapcsolatban még „gyerekcipőben” járt, így Convington ötleteit az S2Ki.com-ról, fórumokról, autós magazinokból szerezte, hogy a Hondát igazi álomautóvá építhesse.

„A platform egyenesen passzol hozzám. Valószínűleg sosem fogok megszabadulni ettől a járműtől, még akkor sem, ha leparkolnám egy garázsban és belekezdenék egy teljesen új projektbe. A kedvenc részem a motortér lett. Csak úgy élvezem, hogy milyen egyszerű volt megcsinálni, miközben még mindig fontos alkatrészeket rakunk az autóba, hogy működőképes legyen, és ne csak egy fájdalom legyen az utcán való vezetgetés”.

Honda S2000 CCW Classic kereke

Azt mondja ez a Derek, hogy a kedvenc része a motorháztető alatt van, azonban ott nem történt csere, maradt a gyári erőforrás, vagyis az a csodálatos építmény. Na jó, Convington extraként még beszerelt egy Borg Warner S400SX turbófeltöltőt a Honda szíve mellé, meg egy intercoolert a Full Blown Motorsportstól. Az F20C motor dugattyúi és dugattyúgyűrűi mind az Inline Protól vannak.

Ezeknek köszönhetően az autó már jóval többre képes, mint az említett 250 lóerő, valamint nyomatéka is nagyobb számokat mutat, szóval semmiképp sem lehet azt mondani rá, hogy lassú.

Honda S2000 dupla kilépő csöves kipufogó

Igazán egyedi még az autón a kipufogó, mely egy 4130-as Fabrication dupla kilépő csöves kipufogó és a motorháztetőből kukucskál a napvilág felé. Elvetemült egy ötlet, de tetszik és a hangja sem lehet semmi!

Most már, hogy elöl 4 collal (18×11-es CCW Classic), hátul pedig hattal (18×13) szélesebb kerekeken csücsül, az elülső Sorcery és a hátulsó AP2-es kódú lökhárító, valamint a Voltex hátsó diffúzor a tökéletes végeredmény megtestesítői. Az elülső felniket 275/35-ös BFGoodrich KDW2 abroncsok, míg hátsókat 335/30-as gumik védik körös-körül.

Végezetül, hogy aztán már tényleg midenkinek leessen az álla, egy J’s Racing 1600 milliméteres GT szárnyat is applikált a Hondájára.  

Honda S2000 J’s Racing GT szárny

A legtöbb autó általában inkább külső, mint belső újításokon esik át, de azért az enteriőr sem szokott kimaradni a buliból. Jelen esetben ott helyezkednek a Recaro Pole Position ülések, a Personal Neo Eagle kormány és némi szénszálas elemecske. Ja, és nem te láttad rosszul, az autó valóban jobbkormányos!

„Amikor megvásároltam az autót, nem igazán történtek velem jó dolgok az életemben. Ahogy elkezdtem építgetni az S2000-ret, rá kellett jönnöm, hogy ez nem csak a szenvedélyem, a folyamat sokat javított a lelki állapotomon is.”

Az autó valóban többnek és különbnek látszik a többi S2000-estől, és igyekszik hangsúlyozni, hogy ez nem csak egy sportautó, és nem is „csupán” egy ötvenedik évfordulós gyártmány.

Forrás:

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!
0 people like this.
Facebook
Facebook
Instagram
Google+
Google+
Youtube
Youtube
Email
RSS

Kapcsolódó írások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Alapjárat